• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55859 visningar
    3640 svar
    3640
    55859

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sat 7 Sep 2019 12:59
    ankan6 skrev 2019-09-07 12:32:39 följande:

    Ni som skall göra tidiga ul/vul, när gör ni dem?

    Vet att det inte gör från eller till för hur det går, men vill inte bara gå och vänta den här gången utan veta snabbare om allt går bra eller om det nu inte gör det.

    Såg att en privat klinik här gör from vecka 8, är det lika bra att boka in ett direkt from då?


    Jag ska göra det i början på vecka 10, 9+1 :)
  • Sat 7 Sep 2019 15:48
    jhms skrev 2019-09-06 18:49:31 följande:

    Hur går det för er andra med era symtom? Jag tycker det känns som jag har alldeles för lite symtom, är i vecka 7+1 idag. Jag har ömma bröstvårtor, molvärk lite då och då under dagen, lite mer trötthet än vanligtvis kanske (svårt att avgöra, har haft semester nu så får se hur det är när jag jobbar) och kanske ett litet illamående som smyger sig på ibland men verkligen inte så att det påverkar mig. Funderar verkligen på om det ens finns någonting i magen och hur ska man kunna stå ut i 5 veckor till KUB. Finns ingen möjlighet till privat vul på min ort och kommer aldrig få det beviljat från BM så bara att vänta och hålla tummarna :)


    Har precis samma. Ganska ont i magen till o från, speciellt på mornarna. Haft illamående kanske 2-3 dagar men det har gått över :p
  • Sat 7 Sep 2019 16:00

    Hej!

    Är gravid med tredje barnet med bf 6e Maj.

    Inte så mkt symtom än förutom svagt illamående ibland, ömma bröst och lite tröttare än vanligt. Har haft jobbigare illamående vid andra graviditeter så är rädd att det här är ett dåligt tecken.

    Lycka till alla!


    :)
  • Sat 7 Sep 2019 17:49
    ankan6 skrev 2019-09-07 12:32:39 följande:

    Ni som skall göra tidiga ul/vul, när gör ni dem?

    Vet att det inte gör från eller till för hur det går, men vill inte bara gå och vänta den här gången utan veta snabbare om allt går bra eller om det nu inte gör det.

    Såg att en privat klinik här gör from vecka 8, är det lika bra att boka in ett direkt from då?


    Jag kommer göra det i 7+6, då nästan vecka 9:)
  • Sat 7 Sep 2019 18:35
    Billabellan skrev 2019-09-07 15:48:14 följande:

    Har precis samma. Ganska ont i magen till o från, speciellt på mornarna. Haft illamående kanske 2-3 dagar men det har gått över :p


    Kanske har vi bara tur som inte har så mycket illamående! Egentligen vet jag inte hur mycket man ska ha av varje symtom. Jag har ju ganska många symtom men tycker det är ganska lindriga men det kanske är såhär det ska va :)
  • emelii­iiiie
    Sat 7 Sep 2019 18:36
    zebra skrev 2019-09-07 16:00:16 följande:

    Hej!

    Är gravid med tredje barnet med bf 6e Maj.

    Inte så mkt symtom än förutom svagt illamående ibland, ömma bröst och lite tröttare än vanligt. Har haft jobbigare illamående vid andra graviditeter så är rädd att det här är ett dåligt tecken.

    Lycka till alla!


    Blivande trebarnsmorsa här med! ;) Separerad och har ett gemensamt barn med min nuvarande så har i dagsläget ett barn varannan vecka, 2 varannan. Har dock aldrig varit så nojig som vid denna grav och ifrågasatt om detta verkligen är rätt osv, eftersom det känns som man har gode fullt upp som det är ibland med två. Känner du igen det? Var planerat men hormoner kan ju förvirra en hel del :)
  • Siggy
    Sat 7 Sep 2019 19:34

    Hej allihop! Jag hoppar också in i tråden. 

    Vill börja med att tacka alla er som delar med er av tankar. Era inlägg tidigare i tråden lugnade mig när jag igår var orolig över än det ena och än det andra. Det visade sig ju att vi är flera som känner precis likadant. 

    För mig är det väldigt tidigt fortfarande, plussade tidigare i veckan och enligt uträkning ska BF vara 12 maj om allt går som det ska.  För mig är det första gången jag plussar och första graviditeten. 

    Ser fram emot att följas åt!

  • Sat 7 Sep 2019 19:35
    emeliiiiiie skrev 2019-09-07 18:36:40 följande:

    Blivande trebarnsmorsa här med! ;) Separerad och har ett gemensamt barn med min nuvarande så har i dagsläget ett barn varannan vecka, 2 varannan. Har dock aldrig varit så nojig som vid denna grav och ifrågasatt om detta verkligen är rätt osv, eftersom det känns som man har gode fullt upp som det är ibland med två. Känner du igen det? Var planerat men hormoner kan ju förvirra en hel del :)


    Hej på er!

    Jag är också en blivande trebarnsmamma. Känner precis samma som er, var är alla tecken på graviditeten??

    Det enda jag har är utebliven mens och så har jag bara mått lite illa just idag.

    Jag har tid för hälsosamtal 24/9, tiden går jätteseeeeegt.
  • Sat 7 Sep 2019 19:37

    Hej! Jag hänger gärna med här! Har BF 1 maj men kommer bli snittad lite tidigare pga förlossningskomplikationer med sonen 2017. Fick ett missfall i v8 i juni så nu håller vi tummarna att det här går vägen! Har inte vågat ringa barnmorskan än utan väntar några veckor ifall att det skiter sig igen???? lycka till allihopa!

  • Sat 7 Sep 2019 19:39

    Är i vecka 8 (7+1) och tänkte bara kolla med er om ni gått upp ngt i vikt? Jag har gått upp typ 2 kilo redan. Och mina bröst är helt galna, gör SÅÅÅÅ ont, kan knappt träna, och har redan fått gå upp en storlek i kupan... ngn mer? Känns som att min kropp är så svullen också. Och är även förstoppad..... aaaah! Ngn som har tips? Försökt med tabletter med laxeringsmedel men det händer ingenting...

Svar på tråden BF MAJ 2020