• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55934 visningar
    3640 svar
    3640
    55934

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sat 7 Sep 2019 19:42
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-07 19:35:52 följande:

    Hej på er!

    Jag är också en blivande trebarnsmamma. Känner precis samma som er, var är alla tecken på graviditeten??

    Det enda jag har är utebliven mens och så har jag bara mått lite illa just idag.

    Jag har tid för hälsosamtal 24/9, tiden går jätteseeeeegt.


    Btw är beräknad till den 6/5-2020
  • Sat 7 Sep 2019 19:43

    Jag har inga symtom alls mer än ett plus. Lite jobbigt med tanke på tidigare missfall. Det är ju den här känslan jag får då, och det gör en ju inte mindre orolig men ändå vill jag hålla hoppet uppe.

    Jag kommer göra vul så fort man kan se hjärtaktivitet och vara säker på den. Då jag haft ma och ett mf så låter dom mig göra det när jag känner så här. Jag kommer dock inte ihåg när jag kan tidigast kolla.

  • Sat 7 Sep 2019 20:43
    zebra skrev 2019-09-07 16:00:16 följande:

    Hej!

    Är gravid med tredje barnet med bf 6e Maj.

    Inte så mkt symtom än förutom svagt illamående ibland, ömma bröst och lite tröttare än vanligt. Har haft jobbigare illamående vid andra graviditeter så är rädd att det här är ett dåligt tecken.

    Lycka till alla!


    Tredje här med, också beräknad 6e än så länge! :)

    Har väldigt lite symptom med, molande i mage & rygg och lite ömma bröst - annars ingenting. Men försöker istället för att oroa mig bara njuta av varje dag jag slipper illamående och spyor som jag haft tillräckligt av tidigare två ;)
  • Sat 7 Sep 2019 20:59
    fyrasnartfem skrev 2019-09-07 20:43:41 följande:

    Tredje här med, också beräknad 6e än så länge! :)

    Har väldigt lite symptom med, molande i mage & rygg och lite ömma bröst - annars ingenting. Men försöker istället för att oroa mig bara njuta av varje dag jag slipper illamående och spyor som jag haft tillräckligt av tidigare två ;)


    Då har vi samma bf än så länge :)

    Får man fråga var du bor?
  • Sat 7 Sep 2019 21:08
    Siggy skrev 2019-09-07 19:34:20 följande:

    Hej allihop! Jag hoppar också in i tråden. 

    Vill börja med att tacka alla er som delar med er av tankar. Era inlägg tidigare i tråden lugnade mig när jag igår var orolig över än det ena och än det andra. Det visade sig ju att vi är flera som känner precis likadant. 

    För mig är det väldigt tidigt fortfarande, plussade tidigare i veckan och enligt uträkning ska BF vara 12 maj om allt går som det ska.  För mig är det första gången jag plussar och första graviditeten. 

    Ser fram emot att följas åt!


    Är också gravid med första. Gick in i v7 idag. Fyfan va sakta tiddn går till v12. Men så spännande!
  • Sat 7 Sep 2019 21:28

    Fick ljusrosa på pappret ikväll. Lite öm i magen också.

    Har noll erfarenhet från det med min sons graviditet. Någon som har samma nu, eller erfarenhet sedan tidigare?

  • Sat 7 Sep 2019 21:56
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-07 20:59:52 följande:

    Då har vi samma bf än så länge :)

    Får man fråga var du bor?


    Göteborg! :) dudå?
  • Sat 7 Sep 2019 22:04
    fyrasnartfem skrev 2019-09-07 21:56:43 följande:

    Göteborg! :) dudå?


    Helsingborg :)
  • Sat 7 Sep 2019 23:46

    Hej! Plussade för ett par veckor sedan och både jag och gubben blev så glada. Vi hade försökt i 5 månader. För ett par dagar sedan fick jag lite rosa blod på pappret, och blev förskräckt. Ringde barnmorska dagen efter som sa att det säkert inte var någon fara och att det är normalt i början av graviditeten. Jag släppte det, men i morse mötes jag av en liten blodklump.. jag hittade ytterligare två sådana under eftermiddagen. Mindre än en ärta.. men tillräckligt för att ha mig gråtandes hela dagen och i tankar om det allra värsta.. Nu har jag dock inte haft någon blödning sedan vid 17-tiden och börjar samla ihop mig.. om det är missfall kan jag ju inget göra :(.. och kanske är jag ledsen i onödan.. Någon som varit med om liknande? Kram alla <3

  • Sat 7 Sep 2019 23:48

    Oj, glömde nämna att jag är beräknad till den 1e

    Maj jag också..

Svar på tråden BF MAJ 2020