• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55898 visningar
    3640 svar
    3640
    55898

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sun 8 Sep 2019 07:09
    Saandrisen skrev 2019-09-07 23:46:12 följande:

    Hej! Plussade för ett par veckor sedan och både jag och gubben blev så glada. Vi hade försökt i 5 månader. För ett par dagar sedan fick jag lite rosa blod på pappret, och blev förskräckt. Ringde barnmorska dagen efter som sa att det säkert inte var någon fara och att det är normalt i början av graviditeten. Jag släppte det, men i morse mötes jag av en liten blodklump.. jag hittade ytterligare två sådana under eftermiddagen. Mindre än en ärta.. men tillräckligt för att ha mig gråtandes hela dagen och i tankar om det allra värsta.. Nu har jag dock inte haft någon blödning sedan vid 17-tiden och börjar samla ihop mig.. om det är missfall kan jag ju inget göra :(.. och kanske är jag ledsen i onödan.. Någon som varit med om liknande? Kram alla <3


    Det ÄR jättvanligt att blöda utan att det är något konstigt alls, så det måste inte vara någon fara. Jag tyckte det jobbigaste med mitt missfall var just att det inte går annat göra något utan att det bara är att vänta att se, men tyvärr är det ju inte så mycket mer att göra. Ring och prata med din bm och åk in om du mår dåligt eller vill kolla upp det! Det kommer säkert gå bra, håller tummarna <3
  • Sun 8 Sep 2019 09:26

    Plussade för kanppt 2 v sedan det är 4:e barnet isf. Väldigt lite symptom jag med, men har aldrig haft mycket i början på grav heller. Men oron finns, där. Jag är 40år redan och har haft 2 biokemiska  grav (ofostriga) samt ett tidigt missfall v8 för några år sedan....

  • Sun 8 Sep 2019 09:34

    [quote=79886540][quote-nick]ankan6 skrev 2019-09-08 07:09:15 följande:[/quote-nick]Det ÄR jättvanligt att blöda utan att det är något konstigt alls, så det måste inte vara någon fara. Jag tyckte det jobbigaste med mitt missfall var just att det inte går annat göra något utan att det bara är att vänta att se, men tyvärr är det ju inte så mycket mer att göra. Ring och prata med din bm och åk in om du mår dåligt eller vill kolla upp det! Det kommer säkert gå bra, håller tummarna <3[/

    Beklagar ditt missfall och har full förståelse över att det jobbigaste är att inte veta säkert.. Jag köper att det är vanligt med lite blödningar, men jag har svårt för att köpa klumpar.. även om dem var väldigt små.. än så länge inget fullbordat missfall, så jag håller tummarna och ska försöka få en tid för tidigt ultraljud på måndag.. ??

  • Sun 8 Sep 2019 09:45
    fyrasnartfem skrev 2019-09-07 21:56:43 följande:

    Göteborg! :) dudå?


    Har du varit hos bm någon än?

    Tycker att jag fått tid för hälsosamtal lite sent, jag kommer då vara i v. 8 (7+5)
  • Sun 8 Sep 2019 09:53

    Hej! Plussade i måndags. BF 10 maj 2020. Har flera missfall i bagaget men hoppas att det ska gå bra denna gång. <3

  • Sun 8 Sep 2019 10:04

    Hej på er! Plussade förra helgen. Detta blir mitt fjärde barn. En sladdis! Så spännande!!

  • Sun 8 Sep 2019 10:04
    Saandrisen skrev 2019-09-08 09:34:23 följande:

    [quote=79886540][quote-nick]ankan6 skrev 2019-09-08 07:09:15 följande:[/quote-nick]Det ÄR jättvanligt att blöda utan att det är något konstigt alls, så det måste inte vara någon fara. Jag tyckte det jobbigaste med mitt missfall var just att det inte går annat göra något utan att det bara är att vänta att se, men tyvärr är det ju inte så mycket mer att göra. Ring och prata med din bm och åk in om du mår dåligt eller vill kolla upp det! Det kommer säkert gå bra, håller tummarna <3[/

    Beklagar ditt missfall och har full förståelse över att det jobbigaste är att inte veta säkert.. Jag köper att det är vanligt med lite blödningar, men jag har svårt för att köpa klumpar.. även om dem var väldigt små.. än så länge inget fullbordat missfall, så jag håller tummarna och ska försöka få en tid för tidigt ultraljud på måndag.. ??


    Vet flera som haft både rikliga blödningar och klumpar ytan att det varit något med fostret. Men som sagt, tyvärr kan man ju aldrig veta...har blödningen helt avstannat nu? Hoppas det går bra!!
  • Sun 8 Sep 2019 10:09
    HejsanJenny skrev 2019-09-08 09:53:06 följande:

    Hej! Plussade i måndags. BF 10 maj 2020. Har flera missfall i bagaget men hoppas att det ska gå bra denna gång. <3


    Kommer säkert gå alldeles lysande denna gången
  • Sun 8 Sep 2019 10:17
    ankan6 skrev 2019-09-08 10:04:21 följande:

    Vet flera som haft både rikliga blödningar och klumpar ytan att det varit något med fostret. Men som sagt, tyvärr kan man ju aldrig veta...har blödningen helt avstannat nu? Hoppas det går bra!!


    Okej, då finns det fortfarande hopp. Det har avstannat sen igår vid 17-tiden. Kom lite precis på pappret dem gångerna jag var på toaletten. Är mitt första barn och jag oroar mig nog lite väl mycket ibland.. jag och gubben var intima kvällen innan och jag har alltid haft en liten förmåga att blöda lite vid sex. Men att det kommer blod och klumpar dagen därpå blev en förskräckelse..Hur gick det för dig efter missfallet? Har du blivit gravid/fått barn efter detta? <3
    ankan6 skrev 2019-09-08 10:04:21 följande:

    Vet flera som haft både rikliga blödningar och klumpar ytan att det varit något med fostret. Men som sagt, tyvärr kan man ju aldrig veta...har blödningen helt avstannat nu? Hoppas det går bra!!


    Så skönt att höra! Tack! Då får jag försöka låta bli deppa mer nu och försöka ta en dag i taget. Det har avstannat sen igår vid 17-tiden och hoppas förblir så. Hur gick det för dig efter ditt missfall? Ny graviditet/ fått barn? <3
  • Sun 8 Sep 2019 10:27
    Saandrisen skrev 2019-09-08 10:17:38 följande:

    Okej, då finns det fortfarande hopp. Det har avstannat sen igår vid 17-tiden. Kom lite precis på pappret dem gångerna jag var på toaletten. Är mitt första barn och jag oroar mig nog lite väl mycket ibland.. jag och gubben var intima kvällen innan och jag har alltid haft en liten förmåga att blöda lite vid sex. Men att det kommer blod och klumpar dagen därpå blev en förskräckelse..Hur gick det för dig efter missfallet? Har du blivit gravid/fått barn efter detta? <3Så skönt att höra! Tack! Då får jag försöka låta bli deppa mer nu och försöka ta en dag i taget. Det har avstannat sen igår vid 17-tiden och hoppas förblir så. Hur gick det för dig efter ditt missfall? Ny graviditet/ fått barn? <3


    Gör det! Hur deppigt det än kan man ju ändå inte förhindra det om det är ett "vanligt" missfall... Men tycker iafll du gör rätt i att åka in och kolla. Jag fick svaret från alla att det bara är att hålla sig hemma och vänta så länge man inte mår allt för dåligt och det ångrar jag mycket...

    Jajamensan, fick missfallet i vecka 12 i maj och sedan var mensen rätt oregelbunden ett tag men första gången vi faktiskt försökte igen och jag hade koll på ägglossningen så blev jag gravid igen. Så nu är jag snart i vecka 7 och håller tummarna för att allt går som det skall denna gången
Svar på tråden BF MAJ 2020