• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55827 visningar
    3640 svar
    3640
    55827

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sun 8 Sep 2019 10:38
    ankan6 skrev 2019-09-08 10:27:53 följande:

    Gör det! Hur deppigt det än kan man ju ändå inte förhindra det om det är ett "vanligt" missfall... Men tycker iafll du gör rätt i att åka in och kolla. Jag fick svaret från alla att det bara är att hålla sig hemma och vänta så länge man inte mår allt för dåligt och det ångrar jag mycket...

    Jajamensan, fick missfallet i vecka 12 i maj och sedan var mensen rätt oregelbunden ett tag men första gången vi faktiskt försökte igen och jag hade koll på ägglossningen så blev jag gravid igen. Så nu är jag snart i vecka 7 och håller tummarna för att allt går som det skall denna gången


    Bättre att veta än att gå i ovisshet. Ska iallafall försöka tigga mig till ett tidigt ultraljud så fort som möjligt. Annars får jag försöka leva som vanligt tills jag vet.. vilket såklart kan vara svårt.

    Så tråkigt få det i vecka 12.. ju längre tid det tar desto mer slappnar man ju av och fäster sig.. men har en stark magkänsla som säger att detta kommer gå galant för dig/er denna gången :)
  • Sun 8 Sep 2019 12:03
    Saandrisen skrev 2019-09-08 10:38:05 följande:

    Bättre att veta än att gå i ovisshet. Ska iallafall försöka tigga mig till ett tidigt ultraljud så fort som möjligt. Annars får jag försöka leva som vanligt tills jag vet.. vilket såklart kan vara svårt.

    Så tråkigt få det i vecka 12.. ju längre tid det tar desto mer slappnar man ju av och fäster sig.. men har en stark magkänsla som säger att detta kommer gå galant för dig/er denna gången :)


    Tack snälla, hoppas verkligen att det går bra för oss båda
  • Sun 8 Sep 2019 12:15

    Hej, jag plussade idag :D tog först ett enkelt test som snabbt visade positivt och jag väntade mig negativt. Åkte iväg och köpte digitaltest som visade gravid 2-3 veckor. Vad jag räknat ut är BF i maj men lite svårt då jag har PCOS och har oregelbunden mens. Om jag går efter sista mensens första dag då är i vecka 6 men känns inte så med tanke på att jag tog ett test  23/8 som negativt och digital testet indikerar på 4-5 veckor.

  • Sun 8 Sep 2019 12:24
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-08 09:45:07 följande:

    Har du varit hos bm någon än?

    Tycker att jag fått tid för hälsosamtal lite sent, jag kommer då vara i v. 8 (7+5)


    Har också fått sent! Men jag ska gå privat och bokat ett tidigt ultraljud i samband. Kommer vara i 8+ något när ultraljudet görs, någon vecka senare är det hälsosamtal och någon vecka eller så efter det kommer de ta prover och sånt haha... så ja, men får vara värt det för att få gå där och få göra ultraljud haha
  • Sun 8 Sep 2019 12:39
    fyrasnartfem skrev 2019-09-08 12:24:58 följande:

    Har också fått sent! Men jag ska gå privat och bokat ett tidigt ultraljud i samband. Kommer vara i 8+ något när ultraljudet görs, någon vecka senare är det hälsosamtal och någon vecka eller så efter det kommer de ta prover och sånt haha... så ja, men får vara värt det för att få gå där och få göra ultraljud haha


    Ja klart det är ju mest ultraljuden och hjärtslagen man längtar inför varje besök ????
  • Sun 8 Sep 2019 13:07

    Är såååå orolig för missfall även jag.. haft ett antal under åren och nu under denna graviditeten har jag fått bruna flytningar vid tiden jag skulle haft mensen.. sen lugnt fram till idag igen.. inget rött eller rosa utan enbart brunt.. livrädd just nu :-/

  • Sun 8 Sep 2019 14:01
    EmmaAF skrev 2019-09-08 13:07:45 följande:

    Är såååå orolig för missfall även jag.. haft ett antal under åren och nu under denna graviditeten har jag fått bruna flytningar vid tiden jag skulle haft mensen.. sen lugnt fram till idag igen.. inget rött eller rosa utan enbart brunt.. livrädd just nu :-/


    Vilken vecka är du i? Kommer säkert gå bra denna gången.

    Vad fick du för tecken och symtom för missfall dem gångerna? <3
  • Sun 8 Sep 2019 14:38
    Saandrisen skrev 2019-09-08 14:01:04 följande:

    Vilken vecka är du i? Kommer säkert gå bra denna gången.

    Vad fick du för tecken och symtom för missfall dem gångerna? <3


    Vecka 7 nu..

    Nja dom tidigare missfallen har jag för det första aldrig fått jätte starka gravtest och sen har det varit som mensvärk och ganska tätt inpå kom blödning.. sen har jag ju även haft att kroppen trott jag varit gravid fast inget foster.. det har ju bara märkts när vi gjort ul i typ vecka 8-9..

    Så dessa bruna flytningar har jag aldrig upplevt men vet ju att risken finns ju att det lilla liv inte lever eller existerar.. ursch, oron äter upp mig.. förhoppningsvis får jag komma in på vul i nästa vecka men väntan är olidlig
  • Sun 8 Sep 2019 14:40
    Ngravid skrev 2019-09-08 12:15:35 följande:

    Hej, jag plussade idag :D tog först ett enkelt test som snabbt visade positivt och jag väntade mig negativt. Åkte iväg och köpte digitaltest som visade gravid 2-3 veckor. Vad jag räknat ut är BF i maj men lite svårt då jag har PCOS och har oregelbunden mens. Om jag går efter sista mensens första dag då är i vecka 6 men känns inte så med tanke på att jag tog ett test  23/8 som negativt och digital testet indikerar på 4-5 veckor.


    Glömde fråga hur ska jag räkna när det gäller veckor är osäker
  • Sun 8 Sep 2019 15:00
    EmmaAF skrev 2019-09-08 14:38:17 följande:

    Vecka 7 nu..

    Nja dom tidigare missfallen har jag för det första aldrig fått jätte starka gravtest och sen har det varit som mensvärk och ganska tätt inpå kom blödning.. sen har jag ju även haft att kroppen trott jag varit gravid fast inget foster.. det har ju bara märkts när vi gjort ul i typ vecka 8-9..

    Så dessa bruna flytningar har jag aldrig upplevt men vet ju att risken finns ju att det lilla liv inte lever eller existerar.. ursch, oron äter upp mig.. förhoppningsvis får jag komma in på vul i nästa vecka men väntan är olidlig


    När det är brunt tänker jag att det är gammalt .. kanske något som växt i magen och orsakat det? Kanske från ett samlag? Jag tror du och bebisen är okej.. men jag är liksom du orolig.. hittade små bitar på pappret igår förmiddag. Är osäker på om bebisen är ok. Men så länge det inte kommit en massa blod så får man försöka tro det antar jag. Men är rätt förstörd. Hoppas allt går bra för dig!
Svar på tråden BF MAJ 2020