• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55841 visningar
    3640 svar
    3640
    55841

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sun 8 Sep 2019 16:37
    Saandrisen skrev 2019-09-08 15:00:29 följande:

    När det är brunt tänker jag att det är gammalt .. kanske något som växt i magen och orsakat det? Kanske från ett samlag? Jag tror du och bebisen är okej.. men jag är liksom du orolig.. hittade små bitar på pappret igår förmiddag. Är osäker på om bebisen är ok. Men så länge det inte kommit en massa blod så får man försöka tro det antar jag. Men är rätt förstörd. Hoppas allt går bra för dig!


    Men ursch då.. men va skönt att det inte kommit mer his dig.. fastän man vet och hör att det är jätte vanligt med blödningar såhär tidigt så gör det ändå inte oron mindre..

    Hoppas det går bra även för dig
  • Sun 8 Sep 2019 16:55

    Nu kom illamåendet från ingenstans, jag vill verkligen inte spy, usch bläää.

  • Sun 8 Sep 2019 17:37
    ankan6 skrev 2019-09-08 10:09:55 följande:

    Kommer säkert gå alldeles lysande denna gången


    Tack för värmande ord! Hoppas verkligen! <3
  • Sun 8 Sep 2019 18:13
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-08 16:55:24 följande:

    Nu kom illamåendet från ingenstans, jag vill verkligen inte spy, usch bläää.


    Samma här. Känns tidigt för jag är bara i vecka 5+0.

    Idag var brösten mer ömma och svullna än tidigare med, jag har haft molvärk, massa flytningar, trött och illamående. Brösten och tröttheten har varit ganska lika sedan före jag plussade.

    Har haft ett förjävla humör med den här helgen, men när man är trött och illamående är det svårt att gå runt och vara glad.

    Hoppas hoppas hoppas att detta är positivt och betyder att det växer och går som det ska där inne.
  • Sun 8 Sep 2019 18:30
    Trostar skrev 2019-09-08 18:13:29 följande:

    Samma här. Känns tidigt för jag är bara i vecka 5+0.

    Idag var brösten mer ömma och svullna än tidigare med, jag har haft molvärk, massa flytningar, trött och illamående. Brösten och tröttheten har varit ganska lika sedan före jag plussade.

    Har haft ett förjävla humör med den här helgen, men när man är trött och illamående är det svårt att gå runt och vara glad.

    Hoppas hoppas hoppas att detta är positivt och betyder att det växer och går som det ska där inne.


    Det är olika från person till person när illamåendet börjar. Vissa har ju inget illamående alls under hela graviditeten.

    Ja vi får verkligen hoppas att detta positivt <3
  • emelii­iiiie
    Sun 8 Sep 2019 19:03

    Denna helg har varit så jobbig men våra två barn! Bråk och tjat hela helgen! Man bli så ledsen och bör man dessutom bubblar av hormoner så frågar man sig ?Hur f ska vi palla med en till?? Kan nån m. fler barn relatera? Jag hoppas verkligen de e som vissa säger, att vissa följer med av bara farten.

  • Sun 8 Sep 2019 19:11

    Hej, 
    Jag plussade idag och har bf runt den 18e maj. 
    Jag är 30 år och det blir tredje barnet för oss. SkrattandeHjärta
    Finns det någon facebook-grupp?

  • Sun 8 Sep 2019 19:15
    emeliiiiiie skrev 2019-09-08 19:03:26 följande:

    Denna helg har varit så jobbig men våra två barn! Bråk och tjat hela helgen! Man bli så ledsen och bör man dessutom bubblar av hormoner så frågar man sig ?Hur f ska vi palla med en till?? Kan nån m. fler barn relatera? Jag hoppas verkligen de e som vissa säger, att vissa följer med av bara farten.


    Jag förstår precis hur du känner!!
    Min sambo säger så hela tiden, men jag vill så gärna ha ett tredje så han har gett med sig haha! Jag hoppas att det inte blir allt för tufft :) Mina barn är ändå gaaanska stora. 
  • Sun 8 Sep 2019 20:34

    När jag sitter ner så får jag som en "tryckande" känsla. Känslan sitter i det jag tror (?) är övre magsäcken? Sitter mycket högre än livmodern i allafall. Precis under brösten.

    Någon som vet vad det är? Känner det ibland annars, men senaste veckan har jag känt det varje gång jag sitter ner. Försvinner om jag ligger eller står upp. Gör inte ont, men lite obehagligt eftersom det är som en tryckande, nästan lite kvävande känsla.

    Känner någon annan såhär?

  • Sun 8 Sep 2019 20:37
    Fruffe skrev 2019-09-07 19:39:11 följande:

    Är i vecka 8 (7+1) och tänkte bara kolla med er om ni gått upp ngt i vikt? Jag har gått upp typ 2 kilo redan. Och mina bröst är helt galna, gör SÅÅÅÅ ont, kan knappt träna, och har redan fått gå upp en storlek i kupan... ngn mer? Känns som att min kropp är så svullen också. Och är även förstoppad..... aaaah! Ngn som har tips? Försökt med tabletter med laxeringsmedel men det händer ingenting...


    Tror inte att jag gått upp speciellt mkt men jag är en sån som de kan skilja 2-3 kg på från dag till dag så är svårt att märka. Samma för mig med brösten haha. Kan bara ha sportbh just nu. Jag är då i v 7 men ser ut som när jag va i v 20 med sonen haha. Tarmarna är sååå svullna. Harry varit flera som frågat om jag är gravid redan haha. Vad har du tagit för laxeringsmedel? Drick mkt vatten. Testat typ movicol eller liknande? Du kan ta flera påsar tills de kommer igång och sen minska ner till 1-2 per dag.
Svar på tråden BF MAJ 2020