• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56595 visningar
    3640 svar
    3640
    56595

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sun 8 Sep 2019 20:40
    Trostar skrev 2019-09-08 20:34:43 följande:

    När jag sitter ner så får jag som en "tryckande" känsla. Känslan sitter i det jag tror (?) är övre magsäcken? Sitter mycket högre än livmodern i allafall. Precis under brösten.

    Någon som vet vad det är? Känner det ibland annars, men senaste veckan har jag känt det varje gång jag sitter ner. Försvinner om jag ligger eller står upp. Gör inte ont, men lite obehagligt eftersom det är som en tryckande, nästan lite kvävande känsla.

    Känner någon annan såhär?


    Magkatarr? För mycket magsyra? Jag har ibs och alla möjliga besvär, men när jag äter något jag inte tål under en längre tid och magsyran får spel så sätter det sig där och jag får nästan svårt att andas eller ta djupa andetag.
  • Sun 8 Sep 2019 20:42

    Hejsan, jag är gravid i vecka 8+2 idag. Har bf 16 april 2020 om allt går som det ska! Ska till Stockholm på kub ultraljud 9 oktober, längtar<3

  • emelii­iiiie
    Sun 8 Sep 2019 21:40
    Trostar skrev 2019-09-08 20:34:43 följande:

    När jag sitter ner så får jag som en "tryckande" känsla. Känslan sitter i det jag tror (?) är övre magsäcken? Sitter mycket högre än livmodern i allafall. Precis under brösten.

    Någon som vet vad det är? Känner det ibland annars, men senaste veckan har jag känt det varje gång jag sitter ner. Försvinner om jag ligger eller står upp. Gör inte ont, men lite obehagligt eftersom det är som en tryckande, nästan lite kvävande känsla.

    Känner någon annan såhär?


    Så fick jag i min förra graviditet. Ingen aning vad det är men förstår vad du menar :)
  • emelii­iiiie
    Sun 8 Sep 2019 21:43
    Nowoli skrev 2019-09-08 19:15:23 följande:

    Jag förstår precis hur du känner!!

    Min sambo säger så hela tiden, men jag vill så gärna ha ett tredje så han har gett med sig haha! Jag hoppas att det inte blir allt för tufft :) Mina barn är ändå gaaanska stora. 


    Skönt att inte va själv! ;) Hur gamla e dina barn? Mina är 4 och 8. 8-åringen har vi dock bara varannan vecka så kändes givet att vår gemensamma skulle få ett helsyskon som alltid är hos oss.
  • Sun 8 Sep 2019 21:43

    Nyfiken på vad ni i och kring vecka 7 har för graviditetstecken.

    Jag har inte så mycket besvär än.. lite smått illamående ibland. Lite tröttare än vanligt. Känsligare i humöret. En aning mer lust att äta. Lite ömma bröstvårtor.. det är allt. Hur känner ni? :)

  • Sun 8 Sep 2019 21:55
    EmmaAF skrev 2019-09-08 16:37:52 följande:

    Men ursch då.. men va skönt att det inte kommit mer his dig.. fastän man vet och hör att det är jätte vanligt med blödningar såhär tidigt så gör det ändå inte oron mindre..

    Hoppas det går bra även för dig


    Ja men helt riktigt! Jag visste att man kunde få lite blödningar men klumpar var jag inte alls redo för. Fortfarande ingen mer blödning efter detta så allt kan vara ok. Tyvärr lär man oroa sig en del tills man nåt vecka 12-13.. men har börjar inse att det tråkiga kan ske och då får man lära sig leva med det också och prova igen.. man kan ju tyvärr inte påverka.. men såklart kan det kännas när längtan är så stor :)
  • Sun 8 Sep 2019 22:00

    Jag har också plussat och är i V5 ish. BF 19 maj!

    Har extrem molvärk varje dag flera gånger om dagen. Har även väldigt ömma bröst! Det är det enda symptom jag har än så länge :) är livrädd och nervös över hela grejen! Hoppas på att det ska hålla! ( gravid på första försöket med ivf)

  • Sun 8 Sep 2019 22:15
    LegoS skrev 2019-09-08 22:00:44 följande:

    Jag har också plussat och är i V5 ish. BF 19 maj!

    Har extrem molvärk varje dag flera gånger om dagen. Har även väldigt ömma bröst! Det är det enda symptom jag har än så länge :) är livrädd och nervös över hela grejen! Hoppas på att det ska hålla! ( gravid på första försöket med ivf)


    Grattis!! :)
  • Sun 8 Sep 2019 22:24
    Saandrisen skrev 2019-09-08 22:15:49 följande:

    Grattis!! :)


    Tack så mycket :)
  • Sun 8 Sep 2019 23:21

    Hej alla, plusade imorse på ÄL+14, går in i v 5 (4+0) imorgon. Känns skönt att läsa andras tankar och funderingar, blir kul att följas åt :D

Svar på tråden BF MAJ 2020