• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56734 visningar
    3640 svar
    3640
    56734

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sun 8 Sep 2019 23:26
    Bambi91 skrev 2019-09-08 23:21:20 följande:

    Hej alla, plusade imorse på ÄL+14, går in i v 5 (4+0) imorgon. Känns skönt att läsa andras tankar och funderingar, blir kul att följas åt :D


    Grattis!!
  • Mon 9 Sep 2019 03:12

    Samma här.

    Pyttelitebrunt på pappret som kommer och går. Oron äter mig. Har även lite ont precis vid bikinilinjen. Har ni som mensvärk eller någon annan smärta? Vi var på kalas idag på en Asiatisk restaurang. Blev helt plötsligt superkänslig mot lukten och kräktes på toaletten. ????

    Så läxan den här gången är att alltid ha en hårsnodd med mig till mitt långa hår för akutlägen. ????


    EmmaAF skrev 2019-09-08 16:37:52 följande:

    Men ursch då.. men va skönt att det inte kommit mer his dig.. fastän man vet och hör att det är jätte vanligt med blödningar såhär tidigt så gör det ändå inte oron mindre..

    Hoppas det går bra även för dig


  • Mon 9 Sep 2019 06:30
    Saandrisen skrev 2019-09-08 21:43:52 följande:

    Nyfiken på vad ni i och kring vecka 7 har för graviditetstecken.

    Jag har inte så mycket besvär än.. lite smått illamående ibland. Lite tröttare än vanligt. Känsligare i humöret. En aning mer lust att äta. Lite ömma bröstvårtor.. det är allt. Hur känner ni? :)


    Går in i vecka 8 (7+0) idag och jag mår illa precis hela tiden! Inte så att jag behövt spy, men konstant illamående och jättekänslig för vissa dofter och smaker. Vi var på bröllop i helgen och tårtan, som var en moussetårta med något slags cream cheese-täcke tyckte jag typ smakade lagrad prästost...

    I övrigt känner jag ibland rätt kraftig molvärk, svullna bröst som mest ömmar i bröstvårtorna och att jag är trött.

    Äter postafen ibland mot illamåendet, men annars är det mest en bit djungelvrål eller lättsaltade chips som hjälper för att dämpa det värsta.

    Önskar att jag också hade mer lust att äta, men just nu är jag inte sugen på något nästan utan allt får tvingas ner bara för att jag måste. Inte kul :(
  • Mon 9 Sep 2019 07:02

    Hejsan!

    Plussade svagt med clear blue imorse. Ska ta ett digitalt senare för att bekräfta. Är beräknad till 19 maj enligt app om allt går vägen. Detta är min andra graviditet, den första slutade i missfall i vecka 7 i april tidigare i år. Än så länge har jag bara ömma bröst, ät lite mer trött och hungrig och har lite molvärk till och från.

  • Mon 9 Sep 2019 07:56

    God morgon!

    Vaknade upp inatt med världens kramp! Vid missfallet hade jag bara lite ont i nån vecka, sen försvann det en dag för att jag sedan skulle vakna mitt i natten med rejäla värkar, så fick panik nu att det skulle hända igen . Har ibs och är rätt van med att ha ont i magen, men hade svårt att lokalisera var detta satt...försvann som tur var redan efter nån minut och jag somnade om.

    Någon som varit med om nåt liknande? Kan det bara vara tarmarna som stökar kanske?

  • Mon 9 Sep 2019 07:58
    Saandrisen skrev 2019-09-08 21:43:52 följande:

    Nyfiken på vad ni i och kring vecka 7 har för graviditetstecken.

    Jag har inte så mycket besvär än.. lite smått illamående ibland. Lite tröttare än vanligt. Känsligare i humöret. En aning mer lust att äta. Lite ömma bröstvårtor.. det är allt. Hur känner ni? :)


    Jag känner i princip inte av nånting! Lite tröttare, mer noggrann med mat (brukar kunna gå en hel dag utan att äta, nu måste jag ha mat vid exakta klockslag) och lite, lite molvärk. Önskar nästan jag kunde må sämre så nb fick känna sig gravid
  • Mon 9 Sep 2019 08:58

    Ni som blöder/har bruna/rosa flytningar. Hur mycket rör det sig om?

  • Mon 9 Sep 2019 09:48

    Jag tror att mitt illamående beror på graviditet. Senaste veckan har jag ibland blivit illamående direkt när jag ätit eller när jag inte ätit på länge. Idag var det hemskt, är det normalt att bli illamående när man äter? Mådde bra innan men så fort jag åt lite bara så kom illamåendet direkt och det känns som jag ska spy...

  • Mon 9 Sep 2019 10:08
    Habba skrev 2019-09-09 08:58:17 följande:

    Ni som blöder/har bruna/rosa flytningar. Hur mycket rör det sig om?


    Jag har bara på pappret litegranna när jag torkar mig.. inga mängder men finns ändå där sååå jobbigt..

    Gyn ska ringa upp mig idag och hoppas jag kan få komma in på ul snart
  • Mon 9 Sep 2019 10:40
    +1

    Plussade igår bf 11maj 2020

Svar på tråden BF MAJ 2020