• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Blivande3barnsmamma
    viljaa skrev 2019-09-09 20:45:01 följande:

    Tror det är olika i olika landsting. Jag var hos barnmorskan i fredags (V5+6)


    Bad du om det eller fick du det direkt så tidigt?
  • viljaa
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-09 20:48:20 följande:

    Bad du om det eller fick du det direkt så tidigt?


    Nä jag ringde några dagar efter bim bara för att boka första tiden. Då sa hon att jag var välkommen 6 september och jag reflekterade inte så mycket över det.
  • Trostar
    flickan89 skrev 2019-09-09 17:03:15 följande:

    Hej!

    Jag hoppar in här =) 

    Vi har försökt bli gravida i 2,5-3år. Gjort utredningar och allt vad det innebär. Ofrivillig barnlöshet är diagnosen.. I augusti var vi på första mötet på en IVF klinik. Fick sprutor och allting som ligger redo i kylskåpet. Skulle börja 2a mensdagen. 

    Men min mens har varit lite varierande de senaste 2 månaderna. så jag tog ett test i lördags som vi glömde kolla av (konstigt nog) kollade efter en timme då var det ett svagt streck.. men det kan vi ju inte gå på sa vi..

    Hade rejäl mensvärk igår kväll så jag tog en alvedon. Då kommer alltid mensen på natten. MEN inte denna gången.. Så jag gjorde ett test imorse. och det var 2 streck!! 

    Jag är gravid! Lyckan är total! 

    Kollade gravidkalender och den sa beräknat 20e maj. :D Jag ska dock ta ett digitalt test ikväll med tänkte jag för att vara på säkra sidan :D

    Inte konstigt mina bröstvårtor är ömma och jag är dödstrött! 


    Grattis!!!!!!
  • Trostar
    Lilla Myy skrev 2019-09-09 20:44:58 följande:

    Jag får rejält ont på höger sida någon gång per dag. Jag vaknar även på nätterna av smärtan å kallsvettas är detta normalt? I övrigt har jag inte några direkta symtom mer än att bröstvårtorna kan ömma å är trött, men de var jag innan oxå.


    Vill inte skrämmas, men det kan vara utomkvedeshavandeskap. Be om ett vul på sjukhuset! Beskriv dina symptom så tar de emot dig!
  • anjipanji
    Nowoli skrev 2019-09-08 19:11:39 följande:

    Hej, 

    Jag plussade idag och har bf runt den 18e maj. 

    Jag är 30 år och det blir tredje barnet för oss. 

    Finns det någon facebook-grupp?


    Grattis! Det finns en grupp. Både jag och Vinmonster är admin så sänd ett PM med din mailadress på FB, namn och beskrivning av profilbild till någon av oss :)
  • Fruffe
    LAVISA skrev 2019-09-08 20:37:17 följande:

    Tror inte att jag gått upp speciellt mkt men jag är en sån som de kan skilja 2-3 kg på från dag till dag så är svårt att märka. Samma för mig med brösten haha. Kan bara ha sportbh just nu. Jag är då i v 7 men ser ut som när jag va i v 20 med sonen haha. Tarmarna är sååå svullna. Harry varit flera som frågat om jag är gravid redan haha. Vad har du tagit för laxeringsmedel? Drick mkt vatten. Testat typ movicol eller liknande? Du kan ta flera påsar tills de kommer igång och sen minska ner till 1-2 per dag.


    Tack för ditt svar. Ah ok, jag brukar alltid ligga på samma vikt så därför jag reagerade haha! Men antar att hormonerna spökar också, känns som jag är typ svullen överallt, kan knappt knäppa byxorna, använder också sport-bh, typ det skönaste!! Jag tog dulcolax, finns i tabletter och stolspiller, fick ta både och för att få effekt. Nu är det som jag är magsjuk... har värsta diarrén så vågar knappt gå utanför dörren... hoppas det stabiliserar sig snart haha.
  • Saandrisen
    Agronomen skrev 2019-09-09 06:30:48 följande:

    Går in i vecka 8 (7+0) idag och jag mår illa precis hela tiden! Inte så att jag behövt spy, men konstant illamående och jättekänslig för vissa dofter och smaker. Vi var på bröllop i helgen och tårtan, som var en moussetårta med något slags cream cheese-täcke tyckte jag typ smakade lagrad prästost...

    I övrigt känner jag ibland rätt kraftig molvärk, svullna bröst som mest ömmar i bröstvårtorna och att jag är trött.

    Äter postafen ibland mot illamåendet, men annars är det mest en bit djungelvrål eller lättsaltade chips som hjälper för att dämpa det värsta.

    Önskar att jag också hade mer lust att äta, men just nu är jag inte sugen på något nästan utan allt får tvingas ner bara för att jag måste. Inte kul :(


    Ganska tydliga tecken :) Härligt för det är ju tecken för en stark graviditet :)

    Hur länge har du konstant mått illa? Mitt börjar nog bli värre.. men kommer och går. Som du, aldrig behövt spy. Inga crawings? :) Du hittar säkert snart ett knep som funkar för ditt illamående ska du se <3
  • Saandrisen
    ankan6 skrev 2019-09-09 07:58:02 följande:

    Jag känner i princip inte av nånting! Lite tröttare, mer noggrann med mat (brukar kunna gå en hel dag utan att äta, nu måste jag ha mat vid exakta klockslag) och lite, lite molvärk. Önskar nästan jag kunde må sämre så nb fick känna sig gravid


    Förstår känslan att man vill ha lite tydligare tecken bara för att riktigt fatta att det är på riktigt :) Det kommer säkert, så njut medans det varar ;) Vilken vecka är du i? :)
  • jevana

    Känns som att symptomen blir mildare varje dag nu, är så orolig! Ska pä vul i måndag (6+6) men det känns lika delar skrämmande som lättande.

  • Trostar
    jevana skrev 2019-09-10 05:17:13 följande:

    Känns som att symptomen blir mildare varje dag nu, är så orolig! Ska pä vul i måndag (6+6) men det känns lika delar skrämmande som lättande.


    Samma här. Brösten var jättesvullna och ömma i helgen. Nu är de inte alls lika svullna och ömma. Mår lite illa mest hela tiden och klarar inte av att tänka på vissa maträtter och känslig för lukter, men hur vet man att det är aymptom och inte inbillning? Vecka 5+2 här
Svar på tråden BF MAJ 2020