• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • ankan6
    Saandrisen skrev 2019-09-09 23:00:39 följande:

    Förstår känslan att man vill ha lite tydligare tecken bara för att riktigt fatta att det är på riktigt :) Det kommer säkert, så njut medans det varar ;) Vilken vecka är du i? :)


    Haha ja det är ju så, kommer säkert ångra mig sen! Vecka 7 idag
  • jevana
    Trostar skrev 2019-09-10 05:29:59 följande:

    Samma här. Brösten var jättesvullna och ömma i helgen. Nu är de inte alls lika svullna och ömma. Mår lite illa mest hela tiden och klarar inte av att tänka på vissa maträtter och känslig för lukter, men hur vet man att det är aymptom och inte inbillning? Vecka 5+2 här


    Säg det.. är också rädd att man hittar på symptom som inte egentligen finns. Med dottern kom och gick symptomen också från en dag till en annan så jag borde veta bättre än att oroa mig för allt.. imorse mådde jag illa iaf så det är ju alltid något :D
  • Trostar
    jevana skrev 2019-09-10 07:13:31 följande:

    Säg det.. är också rädd att man hittar på symptom som inte egentligen finns. Med dottern kom och gick symptomen också från en dag till en annan så jag borde veta bättre än att oroa mig för allt.. imorse mådde jag illa iaf så det är ju alltid något :D


    Efter jag skrev inlägget fick jag springa in på toaletten. Stod och hulkade över den men kom inte upp något. Men samma där- är det ett riktigt symptom wller bara något man tänkt fram? Väntan till 12 veckor är evighetslång!!!
  • Miruska

    Igår hände detta. Var i chock. Skrattade och grät om vartannat. Det är så stort. Nu är jag lugn och glad. Vill fokusera på att må bra, äta bra och träna lite. Detta är första gången jag är gravid. Det är så häftigt. Om allt går bra är BF 20 Maj enligt kalender.

  • Hoffesport
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-09 20:23:06 följande:

    Men hur kommer det sig att du ska till barnmorskan så tidigt?

    Jag är ju beräknad enligt app till den 6/5 men jag ska inte till bm förren den 24/9?


    Inte en aning, ringde min barnmorska och hon bokade in mig redan nästa vecka.

    Kanske så att mitt landsting bokar in tidigare för första gångs föräldrar?
  • Trostar
    Hoffesport skrev 2019-09-10 08:02:16 följande:

    Inte en aning, ringde min barnmorska och hon bokade in mig redan nästa vecka.

    Kanske så att mitt landsting bokar in tidigare för första gångs föräldrar?


    Första gången jag var gravid (missfallet) fick jag en tid i vecka 7. Denna gången föreslog de vecka 7 igen, men eftersom kag ville komma över missfallsgränsen från förra gången fick jag tid i vecka 7+5 istället.
  • Fladdriga svansen

    Idag hoppar jag in hit från bim sep tråden.

    Jag har följt denna ett tag i hopp om det, känner igen flera från bim trådarna. Ska bli kul att följa er :)

    Bf blir 20.05.20

  • HejsanJenny

    Jag ringde igår och fick tid för inskrivningssamtal först i mitten av oktober. :/ Är då i vecka 10+3. Känns som en evighet. Har tidigare bokat in samtal och behövt avboka pga missfall. :(

  • Idapidan

    Hej på er! Hoppar gärna in här om det är ok! Plussade på första försöket och har enligt preglife bf den 16 maj :) Har en dotter född juli-18 och känns helt fantastiskt att hon ska få bli storasyster om allt går vägen! Innan hon föddes så hade jag ett MA i vecka 11 så lite orolig är jag även denna gång. Än så länge har jag inte så mycket symtom förutom lite molvärk om kvällarna.

    Ska bli så kul att få följa er alla! :D

  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2019-09-10 10:32:47 följande:

    Jag ringde igår och fick tid för inskrivningssamtal först i mitten av oktober. :/ Är då i vecka 10+3. Känns som en evighet. Har tidigare bokat in samtal och behövt avboka pga missfall. :(


    Men ellerhur, två veckor kvar till mitt hälsosamtal och det känns som två år till.
Svar på tråden BF MAJ 2020