• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56611 visningar
    3640 svar
    3640
    56611

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Siggy
    Tue 10 Sep 2019 19:12
    flickan89 skrev 2019-09-10 18:10:47 följande:

    Det är så roligt att läsa om er alla! Man känner äntligen igen sig i så mycket! 


    Hur har ni det med gravidsymptom? Vad var ert första tydliga "symptom"? 


    Själv gick jag in i v 5 idag (om gravidkalendern stämmer) och jag känner mycket i brösten. Bröstvårtorna är fruktansvärt ömma. Annars är det typ som lite mensvärks-känsla som kommer och går.  Normalt antar jag? Är väldigt förkyld så tänker trötthet och allt det där är förkylningens fel.. 


    Jag uppfattade inget tydlig symptom alls. Trodde det var vanlig mensvärk. Tog ett graviditetstest när mensen blev sen och blev faktiskt väldigt förvånad om än glad såklart. =)


    Jag ska ha gått in i vecka 6 idag men jag känner fortfarande nästan ingenting i kroppen. Inget illamående, inga spända bröst... Hm... Förra veckan hade jag molande värk, typ mensvärk, i magen men nu är det borta. Små stick då och då främst på kvällen. Det som jag märker mest skillnad på är sömnen som har förändrats. Jag däckar runt 21.00  (!) och sen vaknar jag 03.30 och är klarvaken någon timme. Inte så konstigt kanske med tanke på hur jag tidigt jag somnar... men det är liksom som hela sömnen har blivit helt skev. Är trött mitt på dagen också för att som nu runt kl. 17 - 19 vara pigg igen! 

  • Tue 10 Sep 2019 19:29

    Jag har ständig molvärk som kommer ifrån stället som är en decimeter in från bikinilinjen. Flytningar (tyvärr bruna sedan några dagar tillbaka). Jag klöks för allt som luktar/smakar rökt. Annars så mår jag rätt bra. Precis som någon skrev så somnar jag jättetidigt och vaknar superpigg mitt i natten. ????

  • Tue 10 Sep 2019 19:35

    Och där kom första spyan... fyfan... har mått sjukt illa hela dagen och bara känt att jag kämpat för att hålla tillbaka det, men nu tillslut gick det inte! 

    Grattis förresten till alla nykomlingar i tråden. Vad kul att få se första ultraljudbilderna också :) 

  • Tue 10 Sep 2019 21:07
    EmmaAF skrev 2019-09-10 16:02:46 följande:

    Allt såg jätte bra med bebis <3 Ååååååh sån lättnad

    Vecka 6+2


    Åh grattis!!
  • Tue 10 Sep 2019 21:29
    Kattunge15 skrev 2019-09-10 18:28:08 följande:

    Hänger också på! Plussade igår med BF 20 maj om det går vägen. Aldrig varit gravid innan så detta är både otroligt spännande och läskigt! Glad men samtidigt orolig att det inte ska gå vägen.


    Vad kul, vi har samma bf då :)
  • Kattun­ge15
    Wed 11 Sep 2019 08:48
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-10 21:29:13 följande:

    Vad kul, vi har samma bf då :)


    Åh vad roligt! Hur mår du hittills? Några symtom? Varit gravid innan?
  • Wed 11 Sep 2019 09:07

    Har nu kommit till den här läskiga fasen när flytningarna ökar så pass mycket att det känns som att mensen rinner till hela tiden. Man blir ju lite lätt paranoid... Den här extrema hungern som jag kände för några dagar sedan har avtagit och istället blir jag illamående när jag äter. Tröttheten ska vi inte prata om...

  • Wed 11 Sep 2019 09:17

    Jag hoppar varsamt in i denna tråden. Är på bim -3 men har fått plus två dagar i rad på CB early. Än kan mycket hända och har fått tidiga missfall förr, men man måste också våga hoppas, visst? :) Just nu, här idag, är jag gravid och det som händer imorgon tar vi då! <3

    Har dock INGA symptom vilket jag har haft vid andra graviditeter! (Abort och MF)

    Det enda är att jag känner av en molande värk emellanåt och ökad kissnödigthet :P Förhoppningsvis tilltar styrkan i strecken och även symptomen! Nu håller jag tummarna att efter 1,5 år av slit att det ÄNTLIGEN är våran tur!

    BF 25 Maj (första barnet)

  • Wed 11 Sep 2019 09:21
    Kattunge15 skrev 2019-09-11 08:48:35 följande:

    Åh vad roligt! Hur mår du hittills? Några symtom? Varit gravid innan?


    Mår ovanligt bra faktiskt, inga direkta symptom förutom att jag är väldigt illamående på morgonen. Men de går över så fort jag kommit igång. Hur mår du?

    Det blir våran tredje :) har ni fler?
  • Wed 11 Sep 2019 09:22
    Majja92 skrev 2019-09-11 09:17:45 följande:

    Jag hoppar varsamt in i denna tråden. Är på bim -3 men har fått plus två dagar i rad på CB early. Än kan mycket hända och har fått tidiga missfall förr, men man måste också våga hoppas, visst? :) Just nu, här idag, är jag gravid och det som händer imorgon tar vi då! <3

    Har dock INGA symptom vilket jag har haft vid andra graviditeter! (Abort och MF)

    Det enda är att jag känner av en molande värk emellanåt och ökad kissnödigthet :P Förhoppningsvis tilltar styrkan i strecken och även symptomen! Nu håller jag tummarna att efter 1,5 år av slit att det ÄNTLIGEN är våran tur!

    BF 25 Maj (första barnet)


    Började undra när du skulle komma <3 nu kör vi, njuter sålänge vi slipper sitta med huvudet i toastolen haha.
Svar på tråden BF MAJ 2020