• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Aejvg
    EnNathaliee skrev 2019-09-11 10:09:25 följande:

    Heej!! Hoppar in i gruppen :D

    Är 25år och väntar mitt första barn, enligt min app är jag i v.6+4, är så spänd men så orolig på samma gång! Vi bestämde att vi skulle försöka och lyckades direkt, så blev super chockad haha!

    Vi har inte berättat för någon än, vi vill vänta tills dom första 12 veckorna är över då jag är livrädd för att få missfall.

    Så jag hat inte haft någon att prata med direkt haha, så blev glad när jag såg den här gruppen :)

    Jag har något som känns som mensverk lite till och från, mår typ illa av allt jag äter, sjukt svullen om fötterna på kvällen (då jag står upp 9 timmar på mitt arbete) och ömma bröst, men inte mer än så.

    Ska till barnmorskan för första gången om 3 veckor, och hoppas på att allt ser bra ut!

    Kan tillägga att jag är överviktig och lakot ovo vegetarian, kanske är det någon med här som är nått av det?

    Försöker att tänka positvit och vara glad, meen tänker nog på missfall en gång om dagen sen jag läste att överviktiga har stor risk för det... Är för övrigt frisk och mår bra, så får hoppas att det går vängen!! Annars så väntar vi nog ett tag till, och försöker att gå ner lite i vikt till nästa gång :)


    Grattis! Är också 6+4 idag. Och överviktig. Tänker på missfall jämt. Men enligt en missfalls beräkning är risken "bara" 9.8% nu. Så försöker hålla mig lugn. Också första barnet och är 26 år.
  • Aejvg
    Kattunge15 skrev 2019-09-11 11:27:23 följande:

    Jag vill typ berätta för mig mamma NU men samtidigt är det ju sååå tidigt , v 4 bara! Har ni berättat för fler än er partner?


    Jag berättade för mamma i v4. Och även 2 kompisar. Nu är jag v.7 (6+4) och tror 6 kompisar vet om det. Ssmbons bror, mamma pappa lch jobbet. Ångrar att jag berättat för så många men samtidigt är det skönt att ha någon att bolla med då nöstan alla jag pratat med har barn sedan tidigare.
  • Kattunge15
    Majja92 skrev 2019-09-11 19:24:47 följande:

    Det är ingen fara ska du se, jag är också i v.4 och tycker det molar konstant! Ibland kraftigare och ibland mycket dovare. Men det är bara bra, betyder att fröet växer till sig :)


    Ska försöka tänka att det förmodligen är positiv värk! Tack för pepp!
  • Kattunge15
    Aejvg skrev 2019-09-11 19:32:52 följande:

    Jag berättade för mamma i v4. Och även 2 kompisar. Nu är jag v.7 (6+4) och tror 6 kompisar vet om det. Ssmbons bror, mamma pappa lch jobbet. Ångrar att jag berättat för så många men samtidigt är det skönt att ha någon att bolla med då nöstan alla jag pratat med har barn sedan tidigare.


    Jag har bara vetat om plusset i tre dagar och blir tokig av att inte prata med fler än min sambo satt med en kompis idag som är gravid o känns ju lite konstigt att inte säga något själv... får se hur jag ska göra
  • emeliiiiiie

    Hej på er! Idag har jag varit på vul (pga tidigare utomkveds). När jag satt i väntrummet kom en MANLIG läkare - som visade sig vara den läkare som skulle göra vul:et. Visste inte i innan att det skulle vara en manlig barnmorska/gynekolog och jag fick panik. Fullständigt! Jag grät och tänkte till en början inte låta honom göra det. Jag är nog obekväm som, om än läkaren är kvinna. Inte lätt då man dessutom har en miljon extra hormoner i kroppen.

    Slutade iaf med att han fick kolla och det visade sig ligga en plutt på rätt ställe :)

  • flickan89
    Kattunge15 skrev 2019-09-11 19:02:22 följande:

    Har fått som stark mensvärk nu på eftermiddagen... känns sådär läst att det kan vara livmodern som växer, men redan så här tidigt? Är bara v4!


    Jag har också typ mensvärk.. det kommer och går lite hela dagarna typ.. är på 4+2

    Så det är nog normalt tånker jag :)
  • flickan89

    Alltså jag tänkte jag skulle hålla tyst om detta för mina 2 bästa vänner ett tag.. men idag blev det fikadate och det började med att den ena berättade att hon skulle ha barn.. och när man är mitt uppe i lip och bara sitter och skakar av glädje så kunde jag inte hålla mig.. jag var tvungen att berätta och då blev det ännu mer lipkalas då båda vet om att man kämpat länge.

    Vilken glädje att man ska få vara mammalediga tillsammans (förhoppningsvis)!

    Ringt bm för första mötet idag med :) så om 2 veckor är det dags :)

  • viljaa
    Majja92 skrev 2019-09-11 19:11:13 följande:

    Någon annan som lider av frossa? Jag är så ohyggligt frusen på kvällarna! Läst att det kan va järnbrist eller bara att graviditeten tar mycket av energin, någon som vet?

    Har inte ätit kött på många år (äter dock VÄLDIGT mycket bra och varierad mat) men kanske dags att börja äta lite tillskott nu när man väntar en liten.


    Jag fryser jämt på jobbet haha!! Vet inte om det är extra kallt där eller om det beror på lillen :)
  • Kattunge15
    flickan89 skrev 2019-09-11 20:49:29 följande:

    Jag har också typ mensvärk.. det kommer och går lite hela dagarna typ.. är på 4+2

    Så det är nog normalt tånker jag :)


    Skönt att höra
  • Kattunge15
    flickan89 skrev 2019-09-11 20:55:35 följande:

    Alltså jag tänkte jag skulle hålla tyst om detta för mina 2 bästa vänner ett tag.. men idag blev det fikadate och det började med att den ena berättade att hon skulle ha barn.. och när man är mitt uppe i lip och bara sitter och skakar av glädje så kunde jag inte hålla mig.. jag var tvungen att berätta och då blev det ännu mer lipkalas då båda vet om att man kämpat länge.

    Vilken glädje att man ska få vara mammalediga tillsammans (förhoppningsvis)!

    Ringt bm för första mötet idag med :) så om 2 veckor är det dags :)


    Vad mysigt att ha vänner som är gravida samtidigt!
Svar på tråden BF MAJ 2020