• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • jevana
    viljaa skrev 2019-09-13 08:43:37 följande:

    Hörrni, hur tänker ni kring att börja köpa saker? När är det liksom okej att börja? Allt är så himla gulligt och vill typ börja nu, men är bara i v 8 imorgon haha :P


    Har inte vågat köpa något förrän i andra trimestern. Risken är ändå så stor att något går fel i början, och jag hade inte stått ut med att se på grejerna sen..
  • Saandrisen
    viljaa skrev 2019-09-13 08:43:37 följande:

    Hörrni, hur tänker ni kring att börja köpa saker? När är det liksom okej att börja? Allt är så himla gulligt och vill typ börja nu, men är bara i v 8 imorgon haha :P


    Har redan köpt en hel del :) Börja med att jag ville köpa en söt body med fin text till gubben att ge honom tillsammans med en napp och grav. test. när vi väl lyckats få positivt. Sen köpte jag annat i farten för att det var billigt och det var kläder jag verkligen ville ha till bebisen.. (passar både kille och tjej). Men nu får det vara lite stopp :)

    När jag är i månad 4 kommer jag nog börja kika igen :) <3
  • jevana

    Gjorde blodprov idag för att de vill kolla hCG innan VUL på måndag. Hade hoppats få resultaten redan idag ändå men nu får jag börja ge upp det hoppet. Fasen, veckoslutet känns evighetslångt.

  • LBP91
    jevana skrev 2019-09-13 14:14:53 följande:

    Gjorde blodprov idag för att de vill kolla hCG innan VUL på måndag. Hade hoppats få resultaten redan idag ändå men nu får jag börja ge upp det hoppet. Fasen, veckoslutet känns evighetslångt.


    Har du provat att logga in på din journal på 1177? Ibland är de ganska snabba att skriva ut resultatet där även om de inte ringer samma dag.
  • GrabbarnaOchJag

    Jag har börjat må så illa. Min bm sa åt mig att kontakta vc för att få lergigan utskrivet. Har ätit det varje graviditet. Men pallar inte att sitta där nu faktiskt. Någon som vet om kry kan ordna sånt ?

    Jag är också hungrig heeela tiden. Måste småäta ofta. Nån annan? ???? vecka 7 idag.

  • höstmamma

    Har bokat tid för inskrivning nu!:)

    jag har sökt vul tid privat men alla är fullbokade.:/

    Dock så har min barnmorska som ja ska träffa skickat remiss om KUB i så tidig vecka som möjligt antar att det är från v 11+0 de gör sånt.

    så kanske inte får vänta så länge :p

    Har mått ganska bra ihittils (v7)

    Idag dock huvudverk o illamående (migrän)

    Men annars bättre än sist o darför börjar man undra om man ens är gravid.

    Nån mer som mår ovanligt bra så de känns lustigt ??

  • Agronomen
    GrabbarnaOchJag skrev 2019-09-13 14:48:06 följande:

    Jag har börjat må så illa. Min bm sa åt mig att kontakta vc för att få lergigan utskrivet. Har ätit det varje graviditet. Men pallar inte att sitta där nu faktiskt. Någon som vet om kry kan ordna sånt ?

    Jag är också hungrig heeela tiden. Måste småäta ofta. Nån annan? ???? vecka 7 idag.


    Jag är i V8 och har kräkts hela veckan. Ätit postafen som inte hjälpt. Ringde bm idag och hon kontaktade själv läkare för att ordna recept på lergigan till mig. Tråkigt att inte din bm kunde ordna på samma sätt!
  • jevana
    LBP91 skrev 2019-09-13 14:25:27 följande:

    Har du provat att logga in på din journal på 1177? Ibland är de ganska snabba att skriva ut resultatet där även om de inte ringer samma dag.


    Bor i Finland men ja - jag har provat kolla motsvarande. Antagligen måste läkaren kvittera provsvaret först. Mått riktigt illa, sprungit o kissa typ 28 ggr och är trött som bara vad idag så känner mig ändå hyfsat positiv, tyvärr är det ju en känsla som kommer och går rätt så tätt :D
  • Rebeckall

    Lägger till mig själv den 12/5 :)

    UPPDATERAD 13/9

    BF lista

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg,

    2/5 - EmmaAF,, Gabby

    3/5 - Saga92,

    4/5 - jevana,

    5/5 - ankan6, höstmamma

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,

    9/5 - kanela84, trostar,

    10/5 - HejsanJenny,

    11/5 - Hoffesport, almqvist

    12/5 - siggy, rebeckall

    13/5- Habba

    16/5 - Idapidan,

    17/5 - Humlan1989,

    18/5 - Nowoli,

    19/5 - LBP91, LegoS,

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

    21/5 - ahland,

    25/5 - Majja92

  • Majja92
    höstmamma skrev 2019-09-13 15:20:31 följande:

    Har bokat tid för inskrivning nu!:)

    jag har sökt vul tid privat men alla är fullbokade.:/

    Dock så har min barnmorska som ja ska träffa skickat remiss om KUB i så tidig vecka som möjligt antar att det är från v 11+0 de gör sånt.

    så kanske inte får vänta så länge :p

    Har mått ganska bra ihittils (v7)

    Idag dock huvudverk o illamående (migrän)

    Men annars bättre än sist o darför börjar man undra om man ens är gravid.

    Nån mer som mår ovanligt bra så de känns lustigt ??


    Samma här, mår oförskämt bra! Glömmer ibland bort att jag är gravid! Men ibland kommer det yrsel, svettningar/frossa och värk i magen. Men ja, känts som jag lurat till mig ett barn :P
Svar på tråden BF MAJ 2020