• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56722 visningar
    3640 svar
    3640
    56722

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sun 15 Sep 2019 12:21
    emeliiiiiie skrev 2019-09-15 11:43:48 följande:

    Det är jobbigt att känna sig ensam, samtidigt som det känns för tidigt (iaf för mig) att berätta. Första barnet?


    Första barnet ja.

    Känns jobbigt för jag är en person som i vanliga fall fixar att jobba 100%, plugga 100%, träna och samtidigt hänga med kompisar. Nu funderar jag över hur jag ens ska orka gå till jobbet imorgon. Förstår verkligen inte hur det ska gå till.

    Försöker komma ut på en promenad nu men det känns som om dörren är mil bort. Försöker ha som ett mantra i huvudet att man ska vara tacksam för att man ens är gravid och att det kommer att kännas bättre om några månader, men riktigt tufft idag.
  • Sun 15 Sep 2019 12:38

    Vi väntar vårt andra barn i mitten av maj. Lillbebis är otroligt efterlängtad. Storebror blir 2 nu i höst så de bor ca 2,5 år mellan dom vilket känns jättebra!

  • emelii­iiiie
    Sun 15 Sep 2019 12:44
    Trostar skrev 2019-09-15 12:21:28 följande:

    Första barnet ja.

    Känns jobbigt för jag är en person som i vanliga fall fixar att jobba 100%, plugga 100%, träna och samtidigt hänga med kompisar. Nu funderar jag över hur jag ens ska orka gå till jobbet imorgon. Förstår verkligen inte hur det ska gå till.

    Försöker komma ut på en promenad nu men det känns som om dörren är mil bort. Försöker ha som ett mantra i huvudet att man ska vara tacksam för att man ens är gravid och att det kommer att kännas bättre om några månader, men riktigt tufft idag.


    Lever själv för min styrketräning (ja o barnen ofc) så förstår dig. Jobbigt då det man älskar plötsligt känns jobbigt, det som varit ens vardag. Hoppas d lättar..
  • emelii­iiiie
    Sun 15 Sep 2019 12:45
    höstmamma skrev 2019-09-15 12:10:53 följande:

    Vet hur de känns. Jag är glad åt allt ena sekunden ,andra sekunden arg o irriterad o gnällig o allmänt negativ till allt. Hmmmmm hoppas på en vändning!


    Ja det hoppas jag med..första graviditeten för dig?
  • Sun 15 Sep 2019 13:16

    Nej jag har två barn sedan innan i ett tidigare förhållande, 10 och 12 år gamla.så det va ett tag sen!:p första för dig?


    emeliiiiiie skrev 2019-09-15 12:45:07 följande:

    Ja det hoppas jag med..första graviditeten för dig?


  • Sun 15 Sep 2019 16:07

    Jag går in i vecka 7 på onsdag. Jag har världens svullnad på gång! När jag slappnar av och släpper ut magen så ser jag höggravid ut, jag är lite överviktig annars också men nu börjar magen att bukten ut högre upp liksom. Visst borde det gå över?! Vill ju inte skapa misstanke på jobbet redan.

  • Siggy
    Sun 15 Sep 2019 16:22
    Vavava skrev 2019-09-15 16:07:58 följande:

    Jag går in i vecka 7 på onsdag. Jag har världens svullnad på gång! När jag slappnar av och släpper ut magen så ser jag höggravid ut, jag är lite överviktig annars också men nu börjar magen att bukten ut högre upp liksom. Visst borde det gå över?! Vill ju inte skapa misstanke på jobbet redan.


    Samma för mig och går också in i vecka 7 i början av nästa vecka. supersvullen över hela magen! Räknar med att det ska lägga sig.
  • Sun 15 Sep 2019 16:44

    [quote=79903381][quote-nick]Vavava skrev 2019-09-15 16:07:58 följande:[/quote-nick]Jag går in i vecka 7 på onsdag. Jag har världens svullnad på gång! När jag slappnar av och släpper ut magen så ser jag höggravid ut, jag är lite överviktig annars också men nu börjar magen att bukten ut högre upp liksom. Visst borde det gå över?! Vill ju inte skapa misstanke på jobbet redan.[/

    Jag går in i vecka 6 imorron och är jättesvullen. Har en mage sedan innan men ändå, mina tröjor spänner över nedre delen nu. Men tänker att de ska gå ner. Det är ju dock andra barnet för mig och jag har ju fått höra att magen kan komma fortare då.

  • Sun 15 Sep 2019 16:56
    Trostar skrev 2019-09-15 12:21:28 följande:
    Första barnet ja.

    Känns jobbigt för jag är en person som i vanliga fall fixar att jobba 100%, plugga 100%, träna och samtidigt hänga med kompisar. Nu funderar jag över hur jag ens ska orka gå till jobbet imorgon. Förstår verkligen inte hur det ska gå till.

    Försöker komma ut på en promenad nu men det känns som om dörren är mil bort. Försöker ha som ett mantra i huvudet att man ska vara tacksam för att man ens är gravid och att det kommer att kännas bättre om några månader, men riktigt tufft idag.

    Jag förstår precis hur du känner. Hela veckan har jag legat helt utslagen på soffan och bara sovit hela dagarna. Såååå sjukt trött! Det finns inget alternativ, jag klarar liksom inte av att hålla mig vaken. Var också hemma från jobbet tre dagar nu i veckan för att jag var helt matt då jag var så trött, mådde illa hela tiden och spydde varje dag. Testade att skrapa mig iväg till jobbet i fredags, men det var en pärs! 


    Jag har ätit Postafen och nu fått Lergigan comp mot illamåendet och de tabletterna gör ju sitt till också på dåsigheten. Känner mig nästan lite full hela tiden. Har dock inte spytt ännu på hela helgen och mår mycket mindre illa, så jag är ändå glad att tabletterna finns! 

    Jag har ett jobb där jag ibland måste sitta bakom ratten, men det går ärligt talat inte nu. Jag är en trafikfara.

  • Sun 15 Sep 2019 16:57

    I förrgår när jag slappnade av magen såg det ut som att jag var i sjätte månaden. Har i vanliga fall en väldigt platt och smal mage.

    Det är lite bättre nu men fortfarande så att det får bli lite lösare kläder ett tag...

Svar på tråden BF MAJ 2020