• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55955 visningar
    3640 svar
    3640
    55955

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Sun 15 Sep 2019 16:59
    Agronomen skrev 2019-09-15 16:56:35 följande:

    Jag förstår precis hur du känner. Hela veckan har jag legat helt utslagen på soffan och bara sovit hela dagarna. Såååå sjukt trött! Det finns inget alternativ, jag klarar liksom inte av att hålla mig vaken. Var också hemma från jobbet tre dagar nu i veckan för att jag var helt matt då jag var så trött, mådde illa hela tiden och spydde varje dag. Testade att skrapa mig iväg till jobbet i fredags, men det var en pärs! 

    Jag har ätit Postafen och nu fått Lergigan comp mot illamåendet och de tabletterna gör ju sitt till också på dåsigheten. Känner mig nästan lite full hela tiden. Har dock inte spytt ännu på hela helgen och mår mycket mindre illa, så jag är ändå glad att tabletterna finns! 

    Jag har ett jobb där jag ibland måste sitta bakom ratten, men det går ärligt talat inte nu. Jag är en trafikfara.


    Har funderat på att be om lergigan comp eller ta postafen, men inte vågat på grund av dåsigheten.

    Jag har 40 min enkel väg med bil till jobbet. Kollektivtrafik finns inte. Vågar inte ta något som gör att jag kanske dåsar till bakom ratten...
  • Sun 15 Sep 2019 17:22
    Trostar skrev 2019-09-15 16:59:53 följande:
    Har funderat på att be om lergigan comp eller ta postafen, men inte vågat på grund av dåsigheten.

    Jag har 40 min enkel väg med bil till jobbet. Kollektivtrafik finns inte. Vågar inte ta något som gör att jag kanske dåsar till bakom ratten...
    Nej, då tror jag nästan att det är bäst att inte ta tabletterna. Jag är inte hundra på hur mycket som är deras effekt och hur mycket som "bara" är graviditeten, men att köra bil just nu är uteslutet för mig. Känner mig både trött och groggy, som en full sengångare... Jag vet inte hur det är med de andra tabletterna man kan få, Primperan eller vad de heter. Kolla med din barnmorska!
  • Sun 15 Sep 2019 17:30
    Trostar skrev 2019-09-15 16:57:33 följande:

    I förrgår när jag slappnade av magen såg det ut som att jag var i sjätte månaden. Har i vanliga fall en väldigt platt och smal mage.

    Det är lite bättre nu men fortfarande så att det får bli lite lösare kläder ett tag...


    Ah, ni är fler. Vad skönt! Första barnet här, funderar dagligen 100 gånger på vilka symptom som är "normalt" eller inte.
  • emelii­iiiie
    Sun 15 Sep 2019 20:11
    höstmamma skrev 2019-09-15 13:16:37 följande:

    Nej jag har två barn sedan innan i ett tidigare förhållande, 10 och 12 år gamla.så det va ett tag sen!:p första för dig?


    Okej, tredje för mig med. Har en 8-åring från tidigare förhållande, en 3-åring med min nuvarande och nu vår tredje på G. Har eg aldrig sett mig som en trebarnsmorsa men har alltid velat ge vår gemensamma son ett syskon som alltid är hos oss. Är dock nog hektiskt att ?bara? ha två barn ibland och kan få gaaaalet kalla fötter över vad f?n man gett sig in på. Men de veckor vi bara har ett barn känns det rätt givet.
  • Sun 15 Sep 2019 20:34

    Här är ett till preggo. BF 8 maj 2020. Första barnet och mår så jävla kasst. Ingen energi. Kräker dagligen och har inget aptit. Äter ändå men så svårt allt växer i munnen. Dricker bra iallafall. Är i v. 7.. Inga illamående tips har funkat hittills. Så segt...

  • Sun 15 Sep 2019 20:47

    Ni som mår illa - kräks ni?

    Jag mår illa hela dagar ibland, men oftast är det lite bättre under eftermiddagen. Känns ibland som spyan sitter i halsen, men om jag tar det lugnt då så blir det inte mer. Har mått illa sedan före jag plussade men ibte kräkts ännu.

  • Sun 15 Sep 2019 20:51

    Jag kräks typ varje dag.. Men när jag mår riktigt illa vill jag hellre spy för det lindrar det ibland..

  • emelii­iiiie
    Sun 15 Sep 2019 21:04

    Mår som sämst om veckorna, går bättre på helgerna då jag får göra saker i min egen takt typ.

  • Sun 15 Sep 2019 21:06
    Ssk91 skrev 2019-09-15 20:34:24 följande:

    Här är ett till preggo. BF 8 maj 2020. Första barnet och mår så jävla kasst. Ingen energi. Kräker dagligen och har inget aptit. Äter ändå men så svårt allt växer i munnen. Dricker bra iallafall. Är i v. 7.. Inga illamående tips har funkat hittills. Så segt...


    Jag har mått precis som dig nu senaste veckan, går in i vecka 9 imorgon. Fick i fredags Lergigan utskrivet av BM och har faktiskt inte spytt någonting de två dagarna jag tagit dem. Men så fick jag ju såklart samtidigt en svagt brun flytning samma dag som jag började ta tabletterna och illamåendet försvann, så nu nojjar jag ihjäl mig över att det är pga av missfall som illamåendet är bättre och inte tack vare tabletterna. Denna oro gör mig galen....!

    Har dock bara kommit väldigt svagt brunt utblandat i flytningen två gånger, så jag försöker att leva lite på hoppet iaf att det kanske bara är något litet blodkärl som brustit i livmodern när den växt...
  • Sun 15 Sep 2019 21:36
    Trostar skrev 2019-09-15 20:47:53 följande:

    Ni som mår illa - kräks ni?

    Jag mår illa hela dagar ibland, men oftast är det lite bättre under eftermiddagen. Känns ibland som spyan sitter i halsen, men om jag tar det lugnt då så blir det inte mer. Har mått illa sedan före jag plussade men ibte kräkts ännu.


    Jag har mått lite illa på eftermiddagarna typ men i helgen har det varit extremt.. men inget kräk än iaf :)

    Men jag är så trött så jag somnar nästan ståendes känns det som.. så jobbigt!
Svar på tråden BF MAJ 2020