• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • jhms
    viljaa skrev 2019-09-16 11:33:20 följande:

    Jag har lika! Fast på höger sida. Är i v.8 och det gör liksom inte ont, något nyp men oftast mer som ett ?fladder? eller nåt. Jag går in i v.9 på lördag och har också UL på fredag, så nervös och taggad!


    Ja exakt det bara nyper till lite sen går det över, jättekonstigt men man oroar ju sig för exakt allting just nu! Ena dagen känner jag mig jättegravid och nästa känns det inte alls lika mycket så nu vill man ju bara sen den lilla bönan och förhoppningsvis ser allt bra ut <3 Lycka till!
  • jhms
    jevana skrev 2019-09-16 11:35:31 följande:

    Skulle tro att det bara töjer och drar i äggledarna då livmodern växer. Utomkveds känns rejält och då får man sällan starka graviditetstester heller. Tror inte du behöver oroa dej!


    Ja jag hoppas att det är så! Det är ju mycket som händer och som ska få plats där ner så det är väl inte konstigt att det känns lite :)
  • Fladdriga svansen
    Bettan84 skrev 2019-09-16 11:13:53 följande:

    Tack snälla  :) Så kul att du också är här, hoppas du mår bra än så länge ( har inte läst tidigare inlägg här ).

    Jaaa, hon frågar jämt och varit så ledsen att hon inte har lilla syster eller en lillebror. Hon kommer explodera av glädje när vi berättar - och på tal om det - jag vill berätta nu nu nuuuu men mn man tycker att vi ska vänta någon vecka till.

    Hur gjorde ni ? :)


    Ja jag mår oförskämt bra. Visst lite illamående men inte så de inte går att hantera :)

    Så riktigt kul ju, ett tips är att filma när ni berättar, det är ju helt ovärderligt sen att se efterhand <3

    Vi har inte sagt till någon än, vill njuta av de själv ett tag och leva bland molnen :)
  • Blivande3barnsmamma

    Jag är så glad nu. Var på hälsosamtal idag hos bm och hon erbjöd mig tidigt ultraljud. Sååå glad. Detta blev jag inte erbjuden under mina två tidigare graviditeter, men hon sa att detta var nytt. Så den 7/10 får jag se om det finns en liten böna i magen :)

  • Fladdriga svansen
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-16 16:11:27 följande:

    Jag är så glad nu. Var på hälsosamtal idag hos bm och hon erbjöd mig tidigt ultraljud. Sååå glad. Detta blev jag inte erbjuden under mina två tidigare graviditeter, men hon sa att detta var nytt. Så den 7/10 får jag se om det finns en liten böna i magen :)


    Underbart ju, de borde alla få, så mycket oro det skulle ta bort :) den 7e är ju jättesnart dessutom <3
  • Bettan84
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-16 15:36:20 följande:

    Ja jag mår oförskämt bra. Visst lite illamående men inte så de inte går att hantera :)

    Så riktigt kul ju, ett tips är att filma när ni berättar, det är ju helt ovärderligt sen att se efterhand <3

    Vi har inte sagt till någon än, vill njuta av de själv ett tag och leva bland molnen :)


    Underbart !! Man tål allt för så mycket som man kämpat för den lilla frön där inne hehe :)

    Jaaa det är superbra tips tack ! Det ska vi göra !

    Helt rätt , jag var lite skeptisk till att berätta för min mamma och mina systrar men jag kände att jag ville dela med mig det ändå . Resten får vänta :)
  • Bettan84
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-16 16:11:27 följande:

    Jag är så glad nu. Var på hälsosamtal idag hos bm och hon erbjöd mig tidigt ultraljud. Sååå glad. Detta blev jag inte erbjuden under mina två tidigare graviditeter, men hon sa att detta var nytt. Så den 7/10 får jag se om det finns en liten böna i magen :)


    Gud vad skönt . Jag ska på mitt första möte den 15/10 . Lång tid tills dess ...
  • HejsanJenny
    Bettan84 skrev 2019-09-16 16:32:19 följande:

    Gud vad skönt . Jag ska på mitt första möte den 15/10 . Lång tid tills dess ...


    Har också fått tid den dagen! En evighet ju!
  • Majja92
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-16 16:11:27 följande:

    Jag är så glad nu. Var på hälsosamtal idag hos bm och hon erbjöd mig tidigt ultraljud. Sååå glad. Detta blev jag inte erbjuden under mina två tidigare graviditeter, men hon sa att detta var nytt. Så den 7/10 får jag se om det finns en liten böna i magen :)


    Men wow, underbart! Får jag fråga vilken kommun du bor i? :) Ska på hälsosamtal på fredag och hoppas på samma besked!!
  • Blivande3barnsmamma
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-16 16:13:49 följande:

    Underbart ju, de borde alla få, så mycket oro det skulle ta bort :) den 7e är ju jättesnart dessutom <3


    Ja men ellerhur och bm sa faktiskt att detta var nytt och de erbjöd det till alla nu.

    Ja ellerhur nu känns allt så mycket bättre ????
Svar på tråden BF MAJ 2020