• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2019-09-16 16:50:27 följande:

    Har också fått tid den dagen! En evighet ju!


    Egentligen skulle jag ha mitt första hälsomöte den 24/9 men ringde och bokade om så jag fick det framflyttat till idag och så fick jag då erbjudande om tidigt ultraljud som dessutom är helt gratis och detta var kommunal barnmorskemottagning. Så testa att ringa om du känner oro och så kanske du kan få tid tidigare.

    Vilken vecka är du i?
  • Bettan84
    HejsanJenny skrev 2019-09-16 16:50:27 följande:

    Har också fått tid den dagen! En evighet ju!


    Eller hur haha denna väntan :D
  • HejsanJenny
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-16 17:02:30 följande:

    Egentligen skulle jag ha mitt första hälsomöte den 24/9 men ringde och bokade om så jag fick det framflyttat till idag och så fick jag då erbjudande om tidigt ultraljud som dessutom är helt gratis och detta var kommunal barnmorskemottagning. Så testa att ringa om du känner oro och så kanske du kan få tid tidigare.

    Vilken vecka är du i?


    Jag ska nog göra det! Har en mottagning närmare hemmet än den jag valt, som jag faktiskt ändå mest valde pga rekommendationer från vänner. Men har goda erfarenheter från den närliggande så ringer nog dit imorgon! Jag är i vecka 6+2 :)
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2019-09-16 17:17:44 följande:

    Jag ska nog göra det! Har en mottagning närmare hemmet än den jag valt, som jag faktiskt ändå mest valde pga rekommendationer från vänner. Men har goda erfarenheter från den närliggande så ringer nog dit imorgon! Jag är i vecka 6+2 :)


    Ja och jag är i vecka 6+4 idag så jag tror du kommer få tidigare om du ringer, det är ju 1 månad kvar till dess och det tycker jag är långt tid.

    Särskilt om det är ditt första barn så tror jag att de kommer ha mer förståelse och boka in ett tidigare hälsosamtal
  • Blivande3barnsmamma
    almqvist skrev 2019-09-16 18:41:22 följande:

    Idag var vi på första besöket hos MVC :) Kändes super! Nu är både KUB och Inskrivning bokat.


    Härligt :)

    Vilken vecka är du i? :)
  • Nicciz

    Hoppar in här. Hade BIM idag och har plussat svagt sedan i fredags. Orolig att pyret inte vill stanna så jag tänkte vänta med en BF grupp, men tänker att ni säkert känner samma sak så vi kan peppa varandra istället!

    BF 23/5 enligt appar...25/5 enligt min egen beräkning.

  • Ssk91

    Någon här som provat akupunktur mot illamående vid graviditet? Är så himla trött på detta måendet.

  • TroOchTvivel

    Nu har jag följt tråden ett tag utan att känna mig redo att skriva själv, men nu är det dags. Jag tog ut min hormonspiral 8/8 och fick en liten blödning precis efter, men jag vet inte om det räknas som mens eller inte. Jag tror att jag hade ägglossning i mitten av augusti, och fick positivt graviditetstest 31/8. Blev så förvånad eftersom det tidigare har tagit betydligt längre tid för mig att bli gravid (fick först ett missfall, och sedan en son som nu är två år). Eftersom jag inte hade något säkert datum för sista mensen är det svårt att beräkna graviditetslängd, men jag trodde att jag precis hade gått in i vecka 7.

    De senaste dagarna har jag varit väldigt orolig för att få missfall. Det grundar sig egentligen bara i att jag inte tycker att mina graviditetstest har varit tillräckligt starka, och att clearblue veckoindikator visat för få veckor enligt min beräkning. Idag har jag inte kunnat fokusera ordentligt på något annat på hela dagen. Jag kände att jag skulle bli tokig om jag skulle vänta flera veckor utan att veta om graviditeten avstannat. Så jag lyckades hitta en tid för privat ul idag på eftermiddagen och var helt inställd på att åka därifrån gråtandes, eller kanske ännu värre utan att kunna få något besked. Men, jag fick se ett hjärta som slog! Barnmorskan sa att det var för tidigt för att mäta och avgöra graviditetslängd, men uppskattade att jag var i vecka 5-6 och tyckte att det stämde helt med de uppgifter jag gett. Jag hoppas att hon har rätt, och väljer nu att lita på det tills något annat visar sig. Har även bestämt mig för att inte ta några fler graviditestest. Nu lever hoppet om att vi ska få en bebis i mitten av maj, och jag är så glad och tacksam över att ha två tickande hjärtan i min kropp. Jag ska försöka att inte oroa mig, utan njuta av att jag nu är gravid.

    Ursäkta att jag skrev en roman, men jag kände att jag behövde dela med mig av min historia efter att ha smygläst vad ni skrivit i flera veckor. Håller tummarna för att det ska gå bra för oss alla!

Svar på tråden BF MAJ 2020