• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Agronomen
    flickan89 skrev 2019-09-24 13:30:40 följande:

    nu har jag ätit prostafen i 2 dagar.. idag har jag inte spytt (såå skönt) mår dock lite illa ibland men inte som innan.. Men jag är så förbannat trött! Tröttare än innan!! Jag kan inte hålla ögonen öppna någon längre stund..! Varit hemma från jobbet idag och igår för att det går inte att jobba när man ska springa å spy hela tiden. 

    Ni andra som tagit detta hur har ni reagerat? känner att just nu är tröttheten ohållbar på jobbet och igår var spyandet ohållbart. 

    Ska till BM imorgon på hälsosamtal ska jag be henne skriva ut något annat lindrigare?  Hur hade ni gjort? 

    Känns hopplöst detta! Var glada ni som inte har några symptom säger jag bara! Gick in i vecka 7 idag och detta känns som bara början =(


    Jag blev likadan på Postafen, som helt drogad och kunde omöjligt hålla mig vaken. Saken är den att jag blev sådan även på Lergigan comp, kände mig nästan lite salongsberusad i kombination med helt utslagen. Men för mig var det ändå bättre än att spy, för jag fick i alla fall i mig mat och fick acceptera att vila var prio. Nu har mitt värsta illamående äntligen lagt sig och jag slipper för det mesta att ta tabletter.
  • EnNathaliee

    Hej! Jag va också mycket orolig i början då jag även har större risk att få missfall då jag är överviktig (visste inte det innan jag blev gravid, då hade jag försökt att gå ner i vikt såklart) så jag har tänkt på missfall typ hela tiden. Men sen läste jag att någon här i gruppen skrev att: vi väntar ju barn, vi väntar inte missfall!

    Det ändrade mitt tankesätt en hel del! Så nu är jag glad för varje dag jag faktist är gravid! För får jag missfall sen, då kommer jag säkert att ångra att jag inte njöt av tiden jag faktist va gravid.

    Det känns ju bara så onödigt att oroa sig för nått man inte kan påverka, så försök verkligen <3


    HejsanJenny skrev 2019-09-24 17:03:02 följande:

    Jag har verkligen så himla svårt att njuta av att vara gravid. Varje gång jag har varit på toa och torkar mig så förväntar jag mig att se blod på pappret. Kryssar av dagar i kalendern varje dag (räknar ned till vecka tolv, även om jag vet att det inte automatiskt är lugnt efter det - har fått missfall i vecka 14, tji fick jag) och kollar maniskt på den där hemsidan med oddsen av att få missfall baserat på hur långt gången man är flera gånger per dag. Även om jag vet att de bara är siffror. Någon som har tips? Råd? Hur lugnar man ner sig själv? Hur tillåter jag mig själv att bara njuta? Är i 7+3 och har endast berättat för sambo och syster, och känns som om de redan är trötta på mitt ältande och daltande. Jag vill det här så himla gärna och vet inte om jag (eller min relation) klarar av ett missfall till.


  • flickan89
    Agronomen skrev 2019-09-25 06:36:36 följande:

    Jag blev likadan på Postafen, som helt drogad och kunde omöjligt hålla mig vaken. Saken är den att jag blev sådan även på Lergigan comp, kände mig nästan lite salongsberusad i kombination med helt utslagen. Men för mig var det ändå bättre än att spy, för jag fick i alla fall i mig mat och fick acceptera att vila var prio. Nu har mitt värsta illamående äntligen lagt sig och jag slipper för det mesta att ta tabletter.


    Hon skrev ut lergigan comp till mig så jag hoppas dom är bättre!

    Tog du dom direkt på tom mage på morgonen eller väntade du tills du åt?

    Tänker dom kan knappast va värre än prostafen för dom var hemska!

    Vilken vecka är du i? Längtar tills detta går över!
  • Agronomen
    flickan89 skrev 2019-09-25 12:05:05 följande:

    Hon skrev ut lergigan comp till mig så jag hoppas dom är bättre!

    Tog du dom direkt på tom mage på morgonen eller väntade du tills du åt?

    Tänker dom kan knappast va värre än prostafen för dom var hemska!

    Vilken vecka är du i? Längtar tills detta går över!


    Jag tog dem tillsammans med mat, en till frukost och en på eftermiddagen. Det var i vecka 8 jag kräktes som värst. Är i vecka 10 nu och det har tack och lov lugnat ned sig, även utan tablett!
  • nypan78

    Hej på er!

    Är i vecka 8+4 idag och tycker att symptomen har minskat, mår för bra helt enkelt och får för mig att något är fel...anledningen är väl de 3 missfall som jag redan har varit med om. Sedan har,vi 3 underbara barn också, men man vet inte bättre bara för man har varit med om en graviditet tidigare.

    Någon mer i vecka 9 som börjar bli piggare och har minskade symptom?

  • Daphodil
    nypan78 skrev 2019-09-25 20:27:18 följande:

    Hej på er!

    Är i vecka 8+4 idag och tycker att symptomen har minskat, mår för bra helt enkelt och får för mig att något är fel...anledningen är väl de 3 missfall som jag redan har varit med om. Sedan har,vi 3 underbara barn också, men man vet inte bättre bara för man har varit med om en graviditet tidigare.

    Någon mer i vecka 9 som börjar bli piggare och har minskade symptom?


    Jag hade klart minskat illamående i v 9, blev så orolig att det var kört (har också tidigare missfall i bagaget). Men allt var bra på ultraljudet 8+3. Nu är jag i vecka 10 och illamåendet är tillbaka med råge. Fy sjutton!
  • Blivande3barnsmamma
    nypan78 skrev 2019-09-25 20:27:18 följande:

    Hej på er!

    Är i vecka 8+4 idag och tycker att symptomen har minskat, mår för bra helt enkelt och får för mig att något är fel...anledningen är väl de 3 missfall som jag redan har varit med om. Sedan har,vi 3 underbara barn också, men man vet inte bättre bara för man har varit med om en graviditet tidigare.

    Någon mer i vecka 9 som börjar bli piggare och har minskade symptom?


    Vecka 9 och har inga symptom alls, utebliven mens och plus på stickan är de enda symptomen för mig. Illamående typ 1 gång per vecka.

    Och ja jag oroar mig ständigt för att något ska vara fel
  • Blivande3barnsmamma
    nypan78 skrev 2019-09-25 20:27:18 följande:

    Hej på er!

    Är i vecka 8+4 idag och tycker att symptomen har minskat, mår för bra helt enkelt och får för mig att något är fel...anledningen är väl de 3 missfall som jag redan har varit med om. Sedan har,vi 3 underbara barn också, men man vet inte bättre bara för man har varit med om en graviditet tidigare.

    Någon mer i vecka 9 som börjar bli piggare och har minskade symptom?


    Vecka 9 och har inga symptom alls, utebliven mens och plus på stickan är de enda symptomen för mig. Illamående typ 1 gång per vecka.

    Och ja jag oroar mig ständigt för att något ska vara fel
  • Fladdriga svansen

    Spökveckorna börjar runt v9 för många så inget ovanligt eller att de betyder missfall.

    De är kroppen som börjat vänja sig vid hormonerna helt enkelt.

  • Daphodil

    Mitt illamående har varit helt ok v 7-9, men nu i vecka 10 börjar det öka ordentligt. Först nu börjar jag rysa när jag ser matbilder på sociala medier, och mår som sämst på kvällen. Hittills kan jag äta allt (utom kaffe), och hoppas verkligen inte att mat ska bli ett problem.

    Nån mer som mår risigt?

Svar på tråden BF MAJ 2020