• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Stenbocken93

    Hej vänner Glad

    Idag var mitt första möte med BM så nu hoppar jag in i detta forum. Jag är i v7+0 enligt den app jag använder, men BM sa 7+3. Jag håller mig till 7+0 tills vidare då appen har data på min ägglossningsdag. Dessutom vill jag hellre bli positivt överrraskad och framflyttad än tvärtom. UL i v13 får avgöra närmre.

    Jag håller med er alla som känner oro inför missfall. Dock har jag bestämt mig för att vara envist optimistisk eftersom jag har 0% kontroll över situationen. Tills annat visar sig så kommer det här gå bra för oss alla <3 (jag är för övrigt en orolig person, på gott och ont)

    Som Daphodil skriver här ovan känns illamåendet sådär just nu. Att gå från att ha haft enorm aptit på mat tidigare veckor till att dagens intag nu består av mariekex, saltiner, frukt och lite kokt pasta är rätt sorgligt. Vimmelkantig och konstant ont i magsäcken. Jag har bara spytt naturligt en gång men jag har själv forcerat det ett antal gånger när det har gjort riktigt ont. Då har det känts bra i 30 sek och sen har ömheten återvänt. Jag mår illa hela dagen och på kvällen använder jag värmeflaska för att få magen att kännas något mindre öm vid sänggående. Jag har dessutom en extra kudde bakom huvudet för att få ömheten att hamna i nedre delen av magsäcken istället. Då blir det mindre obehagligt tycker jag. Jag är nyfiken på att använda frysklamp på magen också, inte gjort det än. 

    I 4 dagar har jag använt Seaband men jag tror att de trycker för lite av sig själva mot mina handleder. Mina handleder är 15 cm i omkrets så jag trycker manuellt på knappen (med armbandet på) i några minuter men det har inte skett några underverk ännu. Vet inte hur små barnarmbanden är men just nu har jag inte lust att köpa dem också. 

    Det blir vårt första barn och den är beräknad till 15 maj

    Kramkram

    Stenbocken

  • Stenbocken93

    BF lista

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid

    2/5 - EmmaAF, Gabby

    3/5 - Saga92, EnNathaliee, JohannaMem

    4/5 - jevana,

    5/5 - ankan6, höstmamma

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem, Rasmusmamma88

    9/5 - kanela84, trostar,

    10/5 - HejsanJenny,

    11/5 - Hoffesport, almqvist, LinneaWookie, DTFM

    12/5 - siggy, rebeckall

    13/5 - Habba

    15/5 - Stenbocken93

    16/5 - Idapidan, someone33, M1lla

    17/5 - Humlan1989,

    18/5 - Nowoli, Söstrami83, citronen95

    19/5 - LBP91, LegoS, nellienypon, malinmalan, Stompelompa

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

    21/5 - ahland,

    23/5 - Nextchapter, Arrowl

    24/5 - wifeV, smirreochsmulan

    26/5 - Millemupp, pappersdocka, M94, Bettan84

    28/5 - trudellutt, Rhubarb

    30/5 - kristina27, extrembarnlängtan

    31/5 - Miss XXX, Enniie

    4/6 - JordemorKattis

  • Söstrami83
    Daphodil skrev 2019-09-26 11:48:15 följande:

    Mitt illamående har varit helt ok v 7-9, men nu i vecka 10 börjar det öka ordentligt. Först nu börjar jag rysa när jag ser matbilder på sociala medier, och mår som sämst på kvällen. Hittills kan jag äta allt (utom kaffe), och hoppas verkligen inte att mat ska bli ett problem.

    Nån mer som mår risigt?


    OMG, ja! Passar på att klaga lite här även om jag vet att jag mår dåligt för en god sak :) Är förlamande trött. Klarade att jobba en halvtimma idag sen höll jag på att somna stående. Orkar typ ingenting. Och mår illa nästan hela tiden. Rätt jobbigt nu... Är bara i v.7.
  • kristina27

    Är det fler som har som mensvärkskänsla och riktiga hugg ibland?! O sen sekunder efter känner man ingenting istället :)

  • Lillen 84

    Hej!

    Finns det någon fb grupp som är sluten. Dvs hemlig. Då jag inte vill att andra ser att jag är gravid än.

  • Lillen 84
    Stenbocken93 skrev 2019-09-26 14:02:52 följande:

    BF lista

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid

    2/5 - EmmaAF, Gabby

    3/5 - Saga92, EnNathaliee, JohannaMem

    4/5 - jevana,

    5/5 - ankan6, höstmamma

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem, Rasmusmamma88

    9/5 - kanela84, trostar,

    10/5 - HejsanJenny,

    11/5 - Hoffesport, almqvist, LinneaWookie, DTFM

    12/5 - siggy, rebeckall

    13/5 - Habba

    15/5 - Stenbocken93

    16/5 - Idapidan, someone33, M1lla

    17/5 - Humlan1989,

    18/5 - Nowoli, Söstrami83, citronen95

    19/5 - LBP91, LegoS, nellienypon, malinmalan, Stompelompa

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

    21/5 - ahland,

    23/5 - Nextchapter, Arrowl

    24/5 - wifeV, smirreochsmulan

    25/5 lillen 84

    26/5 - Millemupp, pappersdocka, M94, Bettan84

    28/5 - trudellutt, Rhubarb

    30/5 - kristina27, extrembarnlängtan

    31/5 - Miss XXX, Enniie

    4/6 - JordemorKattis


  • Blivande3barnsmamma
    kristina27 skrev 2019-09-26 15:02:54 följande:

    Är det fler som har som mensvärkskänsla och riktiga hugg ibland?! O sen sekunder efter känner man ingenting istället :)


    Ja jag har molandevärk men inga hugg direkt
  • Fladdriga svansen
    Lillen 84 skrev 2019-09-26 15:24:21 följande:

    Hej!

    Finns det någon fb grupp som är sluten. Dvs hemlig. Då jag inte vill att andra ser att jag är gravid än.


    Ja skriv till vinmonster här på fl
  • Agronomen
    kristina27 skrev 2019-09-26 15:02:54 följande:

    Är det fler som har som mensvärkskänsla och riktiga hugg ibland?! O sen sekunder efter känner man ingenting istället :)


    Jag hade skarpa hugg i några minuter för ett par veckor sedan, som sedan gick över. Till och från en del molvärk också. Vet inte riktigt vad det var, men livmodern växer ju och visst är det nästan konstigare om det inte skulle kännas alls. Allt är bra iaf, är i v.10 nu och fick se den lilla på VUL i måndags :)
Svar på tråden BF MAJ 2020