• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • kristina27
    Lillen 84 skrev 2019-09-26 19:53:27 följande:

    Tack


    Tack snälla för svar.. man blir ju så orolig för minsta lilla <3
  • kristina27
    Agronomen skrev 2019-09-26 17:07:17 följande:

    Jag hade skarpa hugg i några minuter för ett par veckor sedan, som sedan gick över. Till och från en del molvärk också. Vet inte riktigt vad det var, men livmodern växer ju och visst är det nästan konstigare om det inte skulle kännas alls. Allt är bra iaf, är i v.10 nu och fick se den lilla på VUL i måndags :)


    Tack snälla för svar.. man blir ju så orolig för minsta lilla <3
  • Agronomen
    kristina27 skrev 2019-09-26 20:54:26 följande:

    Tack snälla för svar.. man blir ju så orolig för minsta lilla <3


    Ja, så är det verkligen! Och inte blir man lugnare av att surfa runt heller.. jag gjorde VUL i måndags för att jag under en vecka hade bruna flytningar varje dag och mitt kraftiga illamående med kräkningar gick över på typ en natt. Nästan överallt läste jag att det var tecken på missfall. Blev tok-orolig och kunde inte slappna av alls, utan ville få veta om den lille levde. Det gjorde den, och allt såg som sagt superfint ut och nu har dessutom illamåendet börjat smyga sig tillbaka (slipper åtminstone kräkandet). Vad har jag lärt mig: försök att inte tänka dystopiska tankar och njut av varje dag man faktiskt får må bra!
  • kristina27
    Agronomen skrev 2019-09-26 22:35:42 följande:

    Ja, så är det verkligen! Och inte blir man lugnare av att surfa runt heller.. jag gjorde VUL i måndags för att jag under en vecka hade bruna flytningar varje dag och mitt kraftiga illamående med kräkningar gick över på typ en natt. Nästan överallt läste jag att det var tecken på missfall. Blev tok-orolig och kunde inte slappna av alls, utan ville få veta om den lille levde. Det gjorde den, och allt såg som sagt superfint ut och nu har dessutom illamåendet börjat smyga sig tillbaka (slipper åtminstone kräkandet). Vad har jag lärt mig: försök att inte tänka dystopiska tankar och njut av varje dag man faktiskt får må bra!


    Oj förstår att du blev orolig då.. så himla skönt att allt var bra med den lilla :) Ja, man får nog va tacksam för det, det är ju inte så att man kan göra något ändå om det skulle bli missfall så det är ju så dumt o sitta och oroa sig och känna efter hela tiden. Ska försöka njuta nu jag med. Kram till dig
  • Rhubarb
    EmmaAF skrev 2019-09-23 18:05:33 följande:

    Åh grattis

    Så kul med täta syskon.. Vi fick vår dotter i april i år och är nu i vecka 9 med hennes lillasyskon


    Vad roligt! Det är fortfarande tidigt och lite svårt att ta in, men har börjat vänja mig vid tanken med en liten till så tätt inpå. Ser fram emot det :)

    Har du berättat för familj ännu?
  • EmmaAF
    Rhubarb skrev 2019-09-27 11:56:27 följande:

    Vad roligt! Det är fortfarande tidigt och lite svårt att ta in, men har börjat vänja mig vid tanken med en liten till så tätt inpå. Ser fram emot det :)

    Har du berättat för familj ännu?


    Ja det känns jätte svårt att ta in att det om ett litet tag ska komma en till Men så kul att dottern får ett tajt syskon

    Nä vi har inte berättat för någon än Tänkte vi väntar till efter kub om några veckor.. Har ni berättat än?
  • Fladdriga svansen
    Rhubarb skrev 2019-09-27 11:56:27 följande:

    Vad roligt! Det är fortfarande tidigt och lite svårt att ta in, men har börjat vänja mig vid tanken med en liten till så tätt inpå. Ser fram emot det :)

    Har du berättat för familj ännu?


    EmmaAF skrev 2019-09-27 12:57:05 följande:

    Ja det känns jätte svårt att ta in att det om ett litet tag ska komma en till Men så kul att dottern får ett tajt syskon

    Nä vi har inte berättat för någon än Tänkte vi väntar till efter kub om några veckor.. Har ni berättat än?


    Kul med fler som ska få tätt :) de kommer bli rätt exakt 13 månader mellan de två yngsta. Fullt hus med tre småbarn :D
  • EmmaAF
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-27 14:50:58 följande:

    Kul med fler som ska få tätt :) de kommer bli rätt exakt 13 månader mellan de två yngsta. Fullt hus med tre småbarn :D


    Åh va kul Samma här, dottern född 4e april och denna bebis beräknad 2e maj Så 13 månader emellan här med Nervöst men så kul
  • Blivande3barnsmamma
    EmmaAF skrev 2019-09-27 15:58:24 följande:

    Åh va kul Samma här, dottern född 4e april och denna bebis beräknad 2e maj Så 13 månader emellan här med Nervöst men så kul


    Jag har också exakt 13 månader mellan mina :)
  • malinmalan

    Hej allihop!

    Känner att jag vill dela med mig av en upptäckt ang. gravtest om det är fler än mig här inne som har ovanan att fortsätta testa för att minska nojor om missfall..

    Har idag (v 6+3) känt lite mindre symtom än dagarna innan och blev direkt orolig. För att stilla oron tog jag ett nytt gravtest som idag inte längre blev starkare än kontrollstrecket (vilket det blivit tidigare). Ännu mer oro!!

    Läste då om hook-effekten som tydligen ska innebära att när hcg blir tillräckligt högt så kan gravtest börja sjunka i styrka pga att testen inte kan hantera så höga hormonnivåer.

    Efter att ha druckit en del vatten tog jag ett nytt test 30 min senare som faktiskt blev starkare än kontrollstrecket!! Testade sedan också att späda ut samma urin med hälften vatten och jodå - nu blev teststrecket ännu starkare jämfört med kontrollen :) (testade även med 3/4 vatten och då blev strecken åter lika starka men någon gräns finns det ju åt det hållet med)..

    Det jag vill säga är i alla fall att håll er ifrån att testa för mycket några veckor in i grav då testen uppenbarligen säger väldigt lite nu!! Kanske kan det lugna någon annan testdåre :) Mvh / ska sluta testa ;)

Svar på tråden BF MAJ 2020