• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56733 visningar
    3640 svar
    3640
    56733

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fri 27 Sep 2019 19:17
    malinmalan skrev 2019-09-27 19:00:03 följande:

    Hej allihop!

    Känner att jag vill dela med mig av en upptäckt ang. gravtest om det är fler än mig här inne som har ovanan att fortsätta testa för att minska nojor om missfall..

    Har idag (v 6+3) känt lite mindre symtom än dagarna innan och blev direkt orolig. För att stilla oron tog jag ett nytt gravtest som idag inte längre blev starkare än kontrollstrecket (vilket det blivit tidigare). Ännu mer oro!!

    Läste då om hook-effekten som tydligen ska innebära att när hcg blir tillräckligt högt så kan gravtest börja sjunka i styrka pga att testen inte kan hantera så höga hormonnivåer.

    Efter att ha druckit en del vatten tog jag ett nytt test 30 min senare som faktiskt blev starkare än kontrollstrecket!! Testade sedan också att späda ut samma urin med hälften vatten och jodå - nu blev teststrecket ännu starkare jämfört med kontrollen :) (testade även med 3/4 vatten och då blev strecken åter lika starka men någon gräns finns det ju åt det hållet med)..

    Det jag vill säga är i alla fall att håll er ifrån att testa för mycket några veckor in i grav då testen uppenbarligen säger väldigt lite nu!! Kanske kan det lugna någon annan testdåre :) Mvh / ska sluta testa ;)


    Vad intressant! Tack för att du delade med dig!

    Jag är inte en testare, nöjde mej med ett test på BIM+1 och ett två dagar senare för att kolla stegring, mest för att jag hade ett test överlopps. Mer är så är jag väl för snål för :D
  • Fri 27 Sep 2019 22:29

    En fråga som kanske är helt off topic men hur ser ert samlagsliv just nu ?

    Jag vet att sex kommer inte att ?skada? något men man har varit så trött och illamående och allt så jag har inte alls varit sugen om jag ska vara ärlig men man kanske ska anstränga lite snart xD

  • Fri 27 Sep 2019 23:17

    Nu har jag ej varit inne på ett tag och många som skrivit så kan inte läsa alla inlägg.. Är i vecka 8+3. Inget illamående men är ohälsosamt trött. Har inskrivning den 18 okt och 25 okt kub/ultraljud (på min födelsedaf) så jag längtar ihjäl mig. Dock tyckte jag att jag fick väldigt sena tider till mvc i jämförelse emot min första grav. Nån som med fått sen inskrivning och ultraljud ?

  • Sat 28 Sep 2019 00:12
    Bettan84 skrev 2019-09-27 22:29:18 följande:

    En fråga som kanske är helt off topic men hur ser ert samlagsliv just nu ?

    Jag vet att sex kommer inte att ?skada? något men man har varit så trött och illamående och allt så jag har inte alls varit sugen om jag ska vara ärlig men man kanske ska anstränga lite snart xD


    Vi har fått rådet av vår läkare att hålla oss ifrån sexlivet under graviditeten.. så här händer inte mycket men lusten och orken är ändå inte enorm med en liten bebis hemma och graviditet
  • Sat 28 Sep 2019 06:27
    Bettan84 skrev 2019-09-27 22:29:18 följande:

    En fråga som kanske är helt off topic men hur ser ert samlagsliv just nu ?

    Jag vet att sex kommer inte att ?skada? något men man har varit så trött och illamående och allt så jag har inte alls varit sugen om jag ska vara ärlig men man kanske ska anstränga lite snart xD


    Hahah vårt är heeeelt dött. Vi har inte haft sex sen ägglossningen och jag är nu i v10!! Jag vill sova varenda ledig stund och har absolut NOLL lust. Min sambo tycker såklart att jag är jättetråkig men han förstår att min kropp är inställd på att bygga en bebis just nu. Tur det finns andra sätt jag kan hjälpa honom på ;)
  • Sat 28 Sep 2019 06:31
    Lillfina skrev 2019-09-27 23:17:12 följande:

    Nu har jag ej varit inne på ett tag och många som skrivit så kan inte läsa alla inlägg.. Är i vecka 8+3. Inget illamående men är ohälsosamt trött. Har inskrivning den 18 okt och 25 okt kub/ultraljud (på min födelsedaf) så jag längtar ihjäl mig. Dock tyckte jag att jag fick väldigt sena tider till mvc i jämförelse emot min första grav. Nån som med fått sen inskrivning och ultraljud ?


    Hej!! Grattis till graviditeten :) jag är också mest trött. Jag har inget att jämföra med eftersom detta är min första graviditet men precis som du upplever jag att jag fått väldigt sena tider. Jag är v9+1 idag och har KUB först 25 okt när jag är i 13+1 , dvs v 14 och inskrivning 15+5 alltså v16!! Är detta normalt?
  • Sat 28 Sep 2019 07:43
    EmmaAF skrev 2019-09-27 12:57:05 följande:

    Ja det känns jätte svårt att ta in att det om ett litet tag ska komma en till Men så kul att dottern får ett tajt syskon

    Nä vi har inte berättat för någon än Tänkte vi väntar till efter kub om några veckor.. Har ni berättat än?


    Nej har inte heller berättat för någon förutom mina två närmsta vänner. Här blir man inte erbjuden KUB, man får vänta till RUL i v. 18-19. Med sonen gjorde körde vi 20 mil och betalade för att göra det privat. Fick då dåliga resultat, 1:5, och fick tid för fvp hemma efter några veckors olidlig väntan. Efter vad som kändes som en evighet kom provresultaten att allt såg bra ut :) men i och med detta undrar jag om man kan kräva Nipt som utförs där jag bor, eller om de kommer resonera att allt såg bra ut trots allt i förra graviditeten och att jag därmed inte ligger i "riskzonen".
    EmmaAF skrev 2019-09-27 15:58:24 följande:

    Åh va kul Samma här, dottern född 4e april och denna bebis beräknad 2e maj Så 13 månader emellan här med Nervöst men så kul


    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-27 18:03:57 följande:

    Jag har också exakt 13 månader mellan mina :)


    Spännande! Här blir det exakt 12 månader, finns en stor sannolikhet att de delar födelsedag. Vi får väl se :)
  • Sat 28 Sep 2019 09:04
    EmmaAF skrev 2019-09-27 15:58:24 följande:

    Åh va kul Samma här, dottern född 4e april och denna bebis beräknad 2e maj Så 13 månader emellan här med Nervöst men så kul


    De lär ha kul ihop men jag räknar också med syskonbråk haha. Skiljer ca en vecka här men eftersom jag kommer bli snittad så blir det förmodligen rätt exakt på dagen, vore rätt smidigt egentligen att minnas de datumen då :D
  • Sat 28 Sep 2019 09:12
    viljaa skrev 2019-09-28 06:31:56 följande:

    Hej!! Grattis till graviditeten :) jag är också mest trött. Jag har inget att jämföra med eftersom detta är min första graviditet men precis som du upplever jag att jag fått väldigt sena tider. Jag är v9+1 idag och har KUB först 25 okt när jag är i 13+1 , dvs v 14 och inskrivning 15+5 alltså v16!! Är detta normalt?


    Aldrig hört att man har inskrivning efter kub ????. Då har vi kub samma dag iaf :)
  • Sat 28 Sep 2019 09:34

    Hej till alla, ville hoppa in här :) bf 15 maj enligt appen Glad

    Är nu i vecka 8 (7+1) och har inte haft några symtom än, bara lite mer trott än vanligt... första graviditet, blev gravit vid första försok.

    Såklart orolig nu, gör gravidtest minst 2 ggr varje vecka Tyst

Svar på tråden BF MAJ 2020