• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fladdriga svansen

    Hade jag inte fått plus på stickan eller ens vetat att jag haft äl så skulle jag aldrig vetat att jag var gravid. Absolut inga symtom alls. Men jag njuter bara sålänge de varar :)

  • kristina27
    Nextchapter skrev 2019-10-01 11:52:51 följande:

    Hej!

    Jag är i vecka 7( 6+2) nu och tycker att jag knappt har några symtom alls denna och förra veckan. Lite molvärk ibland på kvällen och brösten som är lite ömma, men såå mkt mindre ömma nu de senaste veckorna än i vecka 4 och 5 så jag blir ju lite nojjig alltså. Men tror att det är vanligt att det varierar väldigt med symtomen vad jag förstått det som.

    Hade såå gärna vilja få ett VUL men får se vad BM säger vid första besöket nu på måndag. :)


    Ja man nojjar ju ordentligt men som sagt det verkar rätt vanligt att det varierar så man får väl försöka att inte nojja upp sig alltför mycket (lättare sagt än gjort) :) hoppas du får ett VUL. :)
  • kristina27
    Fladdriga svansen skrev 2019-10-01 11:59:57 följande:

    Hade jag inte fått plus på stickan eller ens vetat att jag haft äl så skulle jag aldrig vetat att jag var gravid. Absolut inga symtom alls. Men jag njuter bara sålänge de varar :)


    Hej! Okej , ja man får väl försöka göra det . :)
  • Blivande3barnsmamma
    Nextchapter skrev 2019-10-01 11:52:51 följande:

    Hej!

    Jag är i vecka 7( 6+2) nu och tycker att jag knappt har några symtom alls denna och förra veckan. Lite molvärk ibland på kvällen och brösten som är lite ömma, men såå mkt mindre ömma nu de senaste veckorna än i vecka 4 och 5 så jag blir ju lite nojjig alltså. Men tror att det är vanligt att det varierar väldigt med symtomen vad jag förstått det som.

    Hade såå gärna vilja få ett VUL men får se vad BM säger vid första besöket nu på måndag. :)


    From 1 mars 2018 blir gravida i Skåne erbjudna tidigt ultraljud.
  • Vill va anonym

    Hej!

    Hoppar in i gruppen här då jag är gravid med mitt tredje barn, Med bf 17 maj, är i vecka 7+1 idag vad vi vet. Är lite osäkra då jag inte hade någon vanlig mens efter att jag slutade med p-piller i början på augusti ???? har till min stora förvåning börjat må illa en massa vilket jag hoppats på att slippa då jag inte gjort de med mina andra två. Men någon göng ska man väl ha den oturen ????

  • ankan6

    Idag gick jag in i vecka 10! Fortfarande inget illamående, peppar peppar, och har nästan inga symptom. Men bm lugnade mig lite med att ett rejält symptom ju faktiskt är att mensen är borta, och då kändes det lite bättre.

    Har ibs och är rätt van vid att magen är svullen om jag ätit "fel" men imorse lade jag märke till att magen börjar bli större på ett helt annat sätt och att jag nog kommer att se gravid ut ganska snart Någon mer som börjar få lite mage redan?

  • Daphodil
    ankan6 skrev 2019-10-01 13:30:59 följande:

    Idag gick jag in i vecka 10! Fortfarande inget illamående, peppar peppar, och har nästan inga symptom. Men bm lugnade mig lite med att ett rejält symptom ju faktiskt är att mensen är borta, och då kändes det lite bättre.

    Har ibs och är rätt van vid att magen är svullen om jag ätit "fel" men imorse lade jag märke till att magen börjar bli större på ett helt annat sätt och att jag nog kommer att se gravid ut ganska snart Någon mer som börjar få lite mage redan?


    Jag har börjat med gravidbyxor nu i v 11, men det är nog mer svullnad och godismage.
  • ankan6
    Daphodil skrev 2019-10-01 14:19:47 följande:

    Jag har börjat med gravidbyxor nu i v 11, men det är nog mer svullnad och godismage.


    Haha det var inte dåligt! Jag använder iofsg mest stretchbyxor ändå för att jag hatar tighta byxor så det kommer nog dröja innan jag måste ha gravidkläder
  • EmmaAF
    ankan6 skrev 2019-10-01 13:30:59 följande:

    Idag gick jag in i vecka 10! Fortfarande inget illamående, peppar peppar, och har nästan inga symptom. Men bm lugnade mig lite med att ett rejält symptom ju faktiskt är att mensen är borta, och då kändes det lite bättre.

    Har ibs och är rätt van vid att magen är svullen om jag ätit "fel" men imorse lade jag märke till att magen börjar bli större på ett helt annat sätt och att jag nog kommer att se gravid ut ganska snart Någon mer som börjar få lite mage redan?


    Har också svullnat på magen.. och ligger jag ner nu ser man den goa lilla bulan som sticker upp
  • Daphodil

    Måste tyvärr gnälla. Jag är överlycklig över att vara gravid, men just nu är dagarna rätt trista. Jag mår ok på jobbet, men runt 16-17 sådär blir jag trött och ofta mer illamående, och det håller i sig hela kvällen. Har ingen ork till min dotter och går och lägger mig kl 20 varje kväll. Någon som känner igen sig?

Svar på tråden BF MAJ 2020