• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Andreaaaa
    Daphodil skrev 2019-10-01 16:58:30 följande:

    Måste tyvärr gnälla. Jag är överlycklig över att vara gravid, men just nu är dagarna rätt trista. Jag mår ok på jobbet, men runt 16-17 sådär blir jag trött och ofta mer illamående, och det håller i sig hela kvällen. Har ingen ork till min dotter och går och lägger mig kl 20 varje kväll. Någon som känner igen sig?


    Känner igen mig! Min treåring och jag umgås typ bara i tv-soffan, orkar inte leka med honom som jag borde, och min man lagar all mat för jag är såååå oinspirerad, inget känns gott. Men det ger ju med sig om några veckor
  • Nextchapter
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-10-01 12:40:38 följande:

    From 1 mars 2018 blir gravida i Skåne erbjudna tidigt ultraljud.


    Hej, jaha va generöst, hoppas de är så här också :)
  • Nextchapter
    Fladdriga svansen skrev 2019-10-01 11:59:57 följande:

    Hade jag inte fått plus på stickan eller ens vetat att jag haft äl så skulle jag aldrig vetat att jag var gravid. Absolut inga symtom alls. Men jag njuter bara sålänge de varar :)


    Är det så?

    Ja man skall väl inte klaga på att man inte har några symtom egentlihen, men det känns typ inte på riktigt alls, haha! Har bara lite ömma bröst på yttersidorna och lite mitt på men annars typ inget mer. Det kan dra lite ibland när jag reser mig upp också. Annars känns allt som vanligt förutom att jag blir så trött på eftermiddagen. :)
  • Blivande3barnsmamma
    ankan6 skrev 2019-10-01 13:30:59 följande:

    Idag gick jag in i vecka 10! Fortfarande inget illamående, peppar peppar, och har nästan inga symptom. Men bm lugnade mig lite med att ett rejält symptom ju faktiskt är att mensen är borta, och då kändes det lite bättre.

    Har ibs och är rätt van vid att magen är svullen om jag ätit "fel" men imorse lade jag märke till att magen börjar bli större på ett helt annat sätt och att jag nog kommer att se gravid ut ganska snart Någon mer som börjar få lite mage redan?


    Jag har också mage är i v. 9. På båda mina tidigare graviditeter kunde man inte se en mage förren i 4 månaden. Så jag har på mig pösiga kläder nu :P
  • Bettan84

    Jag är i vecka 7(6+1) och illamåendet kommer smygandes tillbaka . Mår Illa på morgonen sen är det ok fram tills lunch , sen kommer tröttheten och illamåendet som håller sig hela em .

    Väldigt jobbigt, jag hoppades också på att man kanske kunde hålla igång med träningen men nu finns det inte på kartan att jag jag kan ens ta mig upp från soffan ..

    Så länge bebbe mår bra så är man tacksam och allt annat inte spelar någon roll men jag måste erkänna att det är väldigt tufft just nu.

  • Ssk91

    Jag är i v. 9 (8+2) och har varit sjukskriven snart tre veckor. Är konstant illamående och medicinerna hjälper ytterst lite. Kräker varje dag och har koll energi. Inte exakt såhär jag tänkte att första graviditeten skulle vara men men kämpar på..

    Jag jobbar på piva som ssk så har ingen möjlighet att vara där om jag inte är 100%.

    Någon annan som är sjukskriven?

  • Saga92

    Jag är så lycklig just nu, måste bara få berätta. Jag har en doppler hemma sedan jag var gravid med min dotter. Testade idag och jag hörde hjärtslagen hos barnet (eller pulsen i navelsträngen då). Det kom några sekunder men det var så tydligt. Vecka 9+1 är det idag! :D

  • EmmaAF
    Saga92 skrev 2019-10-01 20:34:21 följande:

    Jag är så lycklig just nu, måste bara få berätta. Jag har en doppler hemma sedan jag var gravid med min dotter. Testade idag och jag hörde hjärtslagen hos barnet (eller pulsen i navelsträngen då). Det kom några sekunder men det var så tydligt. Vecka 9+1 är det idag! :D


    Såååååå underbart.. Gjorde jag också igår och vart helt överlycklig.. Sånt fantastiskt ljud!! Är i vecka 9+2 nu
  • SofiaMm

    Hej! Jag plussade förra helgen!! Beräknad slutet av maj eller i början av juni eller så :O Vore kul att hänga på här! Är dock helt hispig nu, nån som känner likadant? Fick lite rosa-aktig flytning igår kväll och började plötsligt känna efter supermycket! Tyckte att jag inte kände mig lika gravid som dagen innan, men det kanske är inbillning? Är livrädd för MF... är ju bara i v.5. Har läst att små blödningar är normalt. Men har inte haft någon större blödning och inga smärtor, bara lite obekvämt i magen, massor av gaser etc... vad tror ni?!

  • kristina27

    enda sen plusset på stickan och någon natt innan har jag vaknat av lite kramper i tarmarna mitt i natten eller tidigt på morgonen så jag behövt springa på toa.. jag har känslig mage annars men det här tar ju priset haha.. :O någon som haft liknande som det sedan lugnat ner sig lite för? :))

Svar på tråden BF MAJ 2020