• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55940 visningar
    3640 svar
    3640
    55940

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • emelii­iiiie
    Thu 3 Oct 2019 08:42
    kristina27 skrev 2019-10-03 08:37:36 följande:

    Förstår helt . Jag har haft ett tidigare. Det blödde inte så extremt mycket som jag trodde det skulle men som en mens ungefär och hade jätte ont i magen.


    Okej.. var det klarrött blod som vid mens? Ännu har det knappt kommit något färskt blod, snarar gammalt.. Tack för svar , kram
  • Thu 3 Oct 2019 09:07
    emeliiiiiie skrev 2019-10-03 08:34:05 följande:

    Man blir ju dock väldigt nojig och rädd att ett missfall är på G.. Har en lätt molvärk (inte alls som mensvärk men..) och lite blodblandade flytningar.

    Någon i denna tråd som haft missfall tidigare? Hur märkte man att det var ett missfall?


    Jag har haft två missfall i somras, båda i V6. Det första började med liten brun flytning i början av 6:e veckan. Efter ett par dagar blev flytningen mer röd och efter 4 dagar startade blödningen på riktigt och det blev ett missfall. Det blev som en mens och jag hade inte ont. Det andra missfallet startade med minimal blödning på kvällen redan samma dag som mensen skulle kommit. Sen kom det typ lite på kvällen var och varannan dag i 2 veckor innan det började blöda mer och blev ett missfall. På det andra missfallet förstod jag ganska tidigt att det var på gång för gravtesten var fortsatt svagt positiva trots att veckorna gick. De blev liksom inte starkare.

    Jag håller verkligen tummarna för dig att allt är bra. Det är trots allt vanligt med blödning i tidig graviditet. Min erfarenhet är tyvärr att de gånger jag haft blödning har det blivit missfall. Har en dotter sen tidigare och den graviditeten blödde jag inget alls. Nu är jag i v.10 med denna graviditet och har hittills inte haft några blödningar.
  • Thu 3 Oct 2019 09:10
    emeliiiiiie skrev 2019-10-03 08:34:05 följande:

    Man blir ju dock väldigt nojig och rädd att ett missfall är på G.. Har en lätt molvärk (inte alls som mensvärk men..) och lite blodblandade flytningar.

    Någon i denna tråd som haft missfall tidigare? Hur märkte man att det var ett missfall?


    Hade MF i v 5, så väldigt tidigt. Kom pyttelite slemmigt blod, efterhand kom det också små klumpar och blodet ökade i mängd. Hade dock inte särskilt ont.
  • Thu 3 Oct 2019 09:22
    emeliiiiiie skrev 2019-10-03 08:42:58 följande:

    Okej.. var det klarrött blod som vid mens? Ännu har det knappt kommit något färskt blod, snarar gammalt.. Tack för svar , kram


    Jag har haft små bruna blödningar till och från sen bim.. va inne på ul vecka 6 och såg då ett litet hjärta slå.. och nu när jag får det så kan jag höra bebis med vår lilla monitor och det lugnar mig.. Bruna blödningar är ingen fara säger dom sålänge det inte gör ont..

    Har aldrig tidigare haft blödningar såhär tidigt utan att det blivit missfall.. Dock har jag ju misstänkt det genom testen som aldrig blivit riktigt starka..

    Hur har det gått nu?

    Håller tummarna för dig <3
  • Thu 3 Oct 2019 09:33
    HejsanJenny skrev 2019-10-02 17:08:52 följande:

    Minns för ett tag sedan att någon här inne nämnde ?spökveckor?, vilka veckor var det?


    Det finns inga exakta veckor men det kan börja oftast runt v9. Min började dock redan i v6.
  • Thu 3 Oct 2019 09:35
    Nextchapter skrev 2019-10-01 17:28:25 följande:

    Är det så?

    Ja man skall väl inte klaga på att man inte har några symtom egentlihen, men det känns typ inte på riktigt alls, haha! Har bara lite ömma bröst på yttersidorna och lite mitt på men annars typ inget mer. Det kan dra lite ibland när jag reser mig upp också. Annars känns allt som vanligt förutom att jag blir så trött på eftermiddagen. :)


    För mig är det så, men inte fel om någon såklart känner motsatsen :) inget är rätt eller fel med när det gäller känslor.

    Jobbigt med tröttheten, det är ju mycket energi nu som går till bebisen. Har du testat äta vitamintillskott? Ibland kan de hjälpa lite :)
  • emelii­iiiie
    Thu 3 Oct 2019 09:44
    EmmaAF skrev 2019-10-03 09:22:36 följande:

    Jag har haft små bruna blödningar till och från sen bim.. va inne på ul vecka 6 och såg då ett litet hjärta slå.. och nu när jag får det så kan jag höra bebis med vår lilla monitor och det lugnar mig.. Bruna blödningar är ingen fara säger dom sålänge det inte gör ont..

    Har aldrig tidigare haft blödningar såhär tidigt utan att det blivit missfall.. Dock har jag ju misstänkt det genom testen som aldrig blivit riktigt starka..

    Hur har det gått nu?

    Håller tummarna för dig <3


    Jag såg hjärtat slå för 2 veckor sedan, var på vul då. Jag har alltid varit lättblödande, både som gravid och ej. Har alltid haft problem med mellanblödningar, vid sex osv. Men nu har jag ju även lätt molvärk och det gör mig lite fundersam.. Men har inte fått någon riklig blödning än iaf. Får avvakta och se helt enkelt.. Fortsätter det får jag kanske boka tid för nytt vul.
  • Thu 3 Oct 2019 13:05
    Fladdriga svansen skrev 2019-10-03 09:35:56 följande:

    För mig är det så, men inte fel om någon såklart känner motsatsen :) inget är rätt eller fel med när det gäller känslor.

    Jobbigt med tröttheten, det är ju mycket energi nu som går till bebisen. Har du testat äta vitamintillskott? Ibland kan de hjälpa lite :)


    Ja det är sant. Men jag har så svårt att förstå att detta är på riktig eftersom jag knappt ser eller känner nått. Skall på mitt första besök hos bm på måndag så får se vad hon säger :) kan ju alltid hoppas att man kan få ett VUL eller nått så man kan bli lite lugn.

    Ja, äter vitaminer men det hjälper inte jobbigt nog.. :/ men är det bara trötthet som är ?jobbig? så skall jag inte klaga :)
  • Thu 3 Oct 2019 13:05
    Fladdriga svansen skrev 2019-10-03 09:35:56 följande:

    För mig är det så, men inte fel om någon såklart känner motsatsen :) inget är rätt eller fel med när det gäller känslor.

    Jobbigt med tröttheten, det är ju mycket energi nu som går till bebisen. Har du testat äta vitamintillskott? Ibland kan de hjälpa lite :)


    Ja det är sant. Men jag har så svårt att förstå att detta är på riktig eftersom jag knappt ser eller känner nått. Skall på mitt första besök hos bm på måndag så får se vad hon säger :) kan ju alltid hoppas att man kan få ett VUL eller nått så man kan bli lite lugn.

    Ja, äter vitaminer men det hjälper inte jobbigt nog.. :/ men är det bara trötthet som är ?jobbig? så skall jag inte klaga :)
  • Thu 3 Oct 2019 13:06
    Fladdriga svansen skrev 2019-10-03 09:35:56 följande:

    För mig är det så, men inte fel om någon såklart känner motsatsen :) inget är rätt eller fel med när det gäller känslor.

    Jobbigt med tröttheten, det är ju mycket energi nu som går till bebisen. Har du testat äta vitamintillskott? Ibland kan de hjälpa lite :)


    Ja det är sant. Men jag har så svårt att förstå att detta är på riktig eftersom jag knappt ser eller känner nått. Skall på mitt första besök hos bm på måndag så får se vad hon säger :) kan ju alltid hoppas att man kan få ett VUL eller nått så man kan bli lite lugn.

    Ja, äter vitaminer men det hjälper inte jobbigt nog.. :/ men är det bara trötthet som är ?jobbig? så skall jag inte klaga :)
Svar på tråden BF MAJ 2020