• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • lillpeanut
    flickan89 skrev 2019-10-11 09:05:27 följande:

    Hur ställer ni er till KUB testet? Ska ni göra det eller strunta i det? Och varför??

    Vi är så veliga! Själva kubtestet bryr vi oss egentligen inte om. Att göra abort för att det visade dåligt tror jag inte vi kommer göra vilket fall.. inte när man jobbar på en skola med särskolebarn.. och inte när man kämpat i flera år för denna bebis.

    MEN vi får inget ultraljud förrän vecka 20 annars.. :( och det tycker vi är jobbigt! Försökt fråga om man kan få det tidigare men dom är stenhårda :( och privat vill vi inte besöka då vi får åka långt..

    Hur hade ni gjort??


    Vi kommer göra kub, det vet jag redan nu. Varför inte om det finns tillgängligt känner jag. Sen får man ju ta resultatet då.

    Har ni inte UL samtidigt som kub? Det har vi, har även fått tidigt ul! Så tramsigt att vara så hård med det :/ v 20 är ju väldigt lång tid...
  • lillpeanut

    Finns det någon annan kaffefanatiker här?

    Innan graviditeten kunde jag lätt dricka 5-6 koppar om dagen, tycker det är riktigt svårt att hålla det till 2.... Några tips på substitut som inte är te? ??

  • LinneaWookie
    lillpeanut skrev 2019-10-11 09:40:05 följande:

    Finns det någon annan kaffefanatiker här?

    Innan graviditeten kunde jag lätt dricka 5-6 koppar om dagen, tycker det är riktigt svårt att hålla det till 2.... Några tips på substitut som inte är te? ??


    Finns gott koffeinfritt snabbkaffe från ICA Gott Liv. Jag tycker i alla fall det är gott, gillar vanligtvis "klassiskt" kokkaffe/bryggkaffe-typen som inte är så syrligt utan mer gammaldags och nötigt. Dricker bara svart. Älskar Änglamarks ekologiska snabbkaffe vanligtvis och detta koffeinfria från ICA Gott Liv är ganska lika i smaken.
    Men kan man inte tänka sig snabbkaffe som "format" så vet jag inte . De flesta snabbkaffevarianter tycker jag också är äckliga, men just Änglamarks har jag "vuxit upp med" och det är helt ärligt mitt favvokaffe. Blev positivt överraskad att det koffeinfria ICA hade var hyfsat likt.

    Dock har jag inte varit sugen på kaffe nästan alls sedan jag började må illa varje dag, så jag har inte behövt dricka det koffeinfria heller... Har bara druckit typ en kopp var tredje dag nu av det vanliga. Mår illa av tanken på kaffe de flesta dagar.
  • Daphodil
    viljaa skrev 2019-10-11 09:02:10 följande:

    Skönt att illamåendet och tröttheten börjar avta! Känns ju som att man är påväg in i sk ?spökveckorna?. Min mage är ganska hård och putar mest på kvällarna än så länge :) haha vikten spelar ju egentligen ingen roll känner jag men blev lite chockad igår när jag tog blodproverna inför kub. Ska du göra kub?


    Ja, vi har kub på tisdag! Nervöst såklart men längtar samtidigt. När har du?
  • Daphodil
    LinneaWookie skrev 2019-10-11 10:07:21 följande:

    Finns gott koffeinfritt snabbkaffe från ICA Gott Liv. Jag tycker i alla fall det är gott, gillar vanligtvis "klassiskt" kokkaffe/bryggkaffe-typen som inte är så syrligt utan mer gammaldags och nötigt. Dricker bara svart. Älskar Änglamarks ekologiska snabbkaffe vanligtvis och detta koffeinfria från ICA Gott Liv är ganska lika i smaken.

    Men kan man inte tänka sig snabbkaffe som "format" så vet jag inte . De flesta snabbkaffevarianter tycker jag också är äckliga, men just Änglamarks har jag "vuxit upp med" och det är helt ärligt mitt favvokaffe. Blev positivt överraskad att det koffeinfria ICA hade var hyfsat likt.

    Dock har jag inte varit sugen på kaffe nästan alls sedan jag började må illa varje dag, så jag har inte behövt dricka det koffeinfria heller... Har bara druckit typ en kopp var tredje dag nu av det vanliga. Mår illa av tanken på kaffe de flesta dagar.


    Samma här! Drack kaffe hela graviditeten med dottern, men nu är det vidrigt sen vecka 7. Inatt drömde jag att min chef serverade mig kaffe och att jag kände mig tvungen att dricka. Det var hemskt!
  • Daphodil
    HejsanJenny skrev 2019-10-11 08:51:10 följande:

    Imorse kräktes jag för första gången, går in i vecka 11 imorgon!? Känns konstigt att det kommer så sent?


    Jag kräktes en gång i vecka 7, sen tre gånger nu i början av vecka 12. Det är allt. Så det behöver inte nödvändigtvis bli kräkparad varje morgon from nu för dig.
  • LinneaWookie
    Daphodil skrev 2019-10-11 10:18:24 följande:
    Samma här! Drack kaffe hela graviditeten med dottern, men nu är det vidrigt sen vecka 7. Inatt drömde jag att min chef serverade mig kaffe och att jag kände mig tvungen att dricka. Det var hemskt!
    Haha usch, paniken!  Skrikandes
  • Stenbocken93

    Vi kommer göra KUB men pga av låg ålder får jag söka mig privat. Det känns angeläget eftersom jag har kromosomavvikelser i släkten. Det viktiga för oss är att få information tidigt om att risken är hög för avvikelser. Då kan man fatta ett beslut om hur man går vidare och inte bli "tagen på sängen" senare.

  • EmmaAF

    Vi ska också göra kub.. Vår läkare på specmödravården tyckte detta då vi haft krångliga graviditeter innan.. Så om 1 vecka får vi se vårt lilla hjärta igen