• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • BubblanBm

    Vad exakt går studien ut på?

    [/quote]

    Mer ett prov inför kommande projekt. Har en idé om att skapa en service som sammanför kvinnor i ungefär samma vecka. Byta tankar, se att man inte är ensam med tankar och ev oro. Ser på mödravården att glappet mellan inskrivning och vecka 20 är stort och många tankar kommer redan där.

  • Trostar

    Har ätit B-vitamin senaste veckorna mot illamående. Men tyckte jag mått så bra denna veckan att jag struntat i att ta tabletterna. Tji fick jag... legat halva dagen i soffan flr knappt orkat resa mig på grund av illamående....

    Börjar bli rejält nervös inför KUB. Har det om 10 dagar. Är inte nervös för att bebisen inte ska leva... har haft ett MA där fostret dog i vecka 5-6, jag började blöda två veckor efter. Så rädd för att det inte ska finnas något där inne. Är i vecka 11+0 idag och har inte haft blödningar eller missfärgade flytningar. Har haft symptom hela tiden även om de varierat i hur mycket det känns.

    Men vet ju att allt kan kännas jättebra och så går det ändå fel... just risken för att det kanske, kanske går fel är nog för att det ska börja bli riktigt jobbigt nu.

  • lillpeanut

    Jag som gnällde över bristen på symptom, har princip bara haft lite molvärk och ömma bröst, och på både gott och ont har jag de senaste dagarna varit så himla illamående.
    Men sen igår har jag även haft bruna flytningar... Även mer känningar kring livmodern. Efter lite googlande kan det ju betyda vad som, men ska ringa BM imorrn och fråga :(

  • jevana
    Trostar skrev 2019-10-20 20:08:46 följande:

    Har ätit B-vitamin senaste veckorna mot illamående. Men tyckte jag mått så bra denna veckan att jag struntat i att ta tabletterna. Tji fick jag... legat halva dagen i soffan flr knappt orkat resa mig på grund av illamående....

    Börjar bli rejält nervös inför KUB. Har det om 10 dagar. Är inte nervös för att bebisen inte ska leva... har haft ett MA där fostret dog i vecka 5-6, jag började blöda två veckor efter. Så rädd för att det inte ska finnas något där inne. Är i vecka 11+0 idag och har inte haft blödningar eller missfärgade flytningar. Har haft symptom hela tiden även om de varierat i hur mycket det känns.

    Men vet ju att allt kan kännas jättebra och så går det ändå fel... just risken för att det kanske, kanske går fel är nog för att det ska börja bli riktigt jobbigt nu.


    Förstår din oro, tyvärr är den konstant, bara orsaken som ändrar.. jag har doppler hemma så vet att där finns en liten med pickande hjärta men ändå är oron stor inför kub, oro för att något skulle vara fel ändå. Utan dopplern skulle jag sannolikt vara helt förstörd redan. Ändå är ju sannolikheten för att allt ska gå bra så otroligt mycket större än tvärtom!

    Mår illa men har kräkts bara en gång, annars också rätt tydliga symptom. Är i v. 11+6 och har tre dagar kvar till kub.
  • HejsanJenny

    Vaknade inatt av att jag hade otroligt ont i magen, som en stark mensvärk. Kunde inte somna upp på en lång stund. Känns fortfarande lite nu på morgonen. Gick in i vecka 12 nu i helgen, hoppas allt är okej.

  • Lillfina
    Fladdriga svansen skrev 2019-10-19 12:28:31 följande:

    Nu är jag föräldraledig så kollegor säger jag inget till. Och chefen säger jag bara att jag ska förlänga pga ny lagomt innan.

    Men med första berättade jag i v18. Mest för en kollega misstänkte nåt. Jobbar ständig natt så möten och de påverkades inte så. Men visst var man trött men inget nån direkt såg då jag jobbar ensam.

    Har du kollat ditt järnvärde?. Är de lågt så kan man bli ruskigt trött.


    Jag har nu berättat för kollegorna som jag jobbade med i helgen för att jag orkar inte hålla på de. Går de vägen är de ju toppen men om inte så kanske de har förståelse om jag blir borta en kort period. Chefen tänkte jag berätta nu i veckan men för de övriga känner jag ingen lust och berätta för egentligen.

    Mina värden var normala då jag tog prover och hade inskrivning i fredags.
  • Nextchapter
    2020bebis skrev 2019-10-19 09:49:00 följande:

    Hej! Ny i tråden. Väntar vårt första barn, är i v 10 och beräknad runt 18-20 maj. Så spännande!


    Hej l välkommen!

    Skoj! Då ligger vi bara några dagar från varandra :)
  • 2020bebis
    Nextchapter skrev 2019-10-21 12:18:36 följande:

    Hej l välkommen!

    Skoj! Då ligger vi bara några dagar från varandra :)


    Åh kul! Har du sett den lilla?
  • BubblanBm
    ankan6 skrev 2019-10-20 16:22:09 följande:

    Vad exakt går studien ut på?


    Mer ett prov inför kommande projekt. Har en idé om att skapa en service som sammanför kvinnor i ungefär samma vecka. Byta tankar, se att man inte är ensam med tankar och ev oro. Ser på mödravården att glappet mellan inskrivning och vecka 20 är stort och många tankar kommer redan där.

    Om någon är sugen på fortsatt kontakt som i en grupp med stöd av barnmorska i alla tankar så finns Facebook sidan bubblan.

    Förstår att de är luddigt och konstigt. Tar jätte gärna emot tankar nu när jag stör i er tråd. Vad tror ni spontan?

    Tack för er uppmärksamhet! ????
  • EmmaAF

    Åååh, vi va på kub idag och allt va så bra det kunde vara med busebebisen.. kollade även snabbt på nubben och det verkar som att vi väntar en liten pojke