• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • jevana

    Gjorde ultraljud imorse och allt såg bra ut, nackspalt på 1,5mm. Barnmorskan vågade sig till och med på lite gissningar med Nub-teori, ska bli spännande att se om där verkligen gömmer sig en liten pojke.<3 Åh den mäktiga känslan av att se allt från små fingrar till volter..

    Nypan78: håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Har också hört många solskenshistorier så länge ul ser bra ut. Försök hålla humöret uppe trots att det är en jobbig väntan nu.

  • EmmaAF
    jevana skrev 2019-10-24 09:37:36 följande:

    Gjorde ultraljud imorse och allt såg bra ut, nackspalt på 1,5mm. Barnmorskan vågade sig till och med på lite gissningar med Nub-teori, ska bli spännande att se om där verkligen gömmer sig en liten pojke.<3 Åh den mäktiga känslan av att se allt från små fingrar till volter..

    Nypan78: håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Har också hört många solskenshistorier så länge ul ser bra ut. Försök hålla humöret uppe trots att det är en jobbig väntan nu.


    Myyysigt

    Alltså alla bm jag träffat här vägrar nub teorin.. dom blir typ förnärmade när jag nämner om dom vill kika på den.. haha! Som tur känner jag mig väldigt påläst om nubben och ser ju självklart själv.. Men varför dom ska vara så negativa mot det, förstår jag inte
  • Daphodil
    jevana skrev 2019-10-24 09:37:36 följande:

    Gjorde ultraljud imorse och allt såg bra ut, nackspalt på 1,5mm. Barnmorskan vågade sig till och med på lite gissningar med Nub-teori, ska bli spännande att se om där verkligen gömmer sig en liten pojke.<3 Åh den mäktiga känslan av att se allt från små fingrar till volter..

    Nypan78: håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Har också hört många solskenshistorier så länge ul ser bra ut. Försök hålla humöret uppe trots att det är en jobbig väntan nu.


    Grattis! VIlken vecka är du?
  • kristina27

    har varit så fruktansvärt orolig och var på gynakuten igårkväll sent pga brun ?blödning? med koagulerat blod i. Dock ingen smärta men blev så orolig ändå och tänkte direkt missfall.. Dock fick jag aldrig något VUL igår då läkaren hade fullt upp så fick åka hem. Men idag nu på morgonen fick jag en tid och lille bebisen levde där inne<3 allt såg fint ut och han såg ingen pågående blödning, fosterhinnan var intakt och han såg ingen anledning till att vi behöver oroa oss. Blev tillbaka flyttad 3 dagar men fortfarande i v.9. Är så glad just nu och vill bara att dessa kritiska veckor som är kvar ska flyga förbi.. :)

  • kristina27

    har varit så fruktansvärt orolig och var på gynakuten igårkväll sent pga brun ?blödning? med koagulerat blod i. Dock ingen smärta men blev så orolig ändå och tänkte direkt missfall.. Dock fick jag aldrig något VUL igår då läkaren hade fullt upp så fick åka hem. Men idag nu på morgonen fick jag en tid och lille bebisen levde där inne<3 allt såg fint ut och han såg ingen pågående blödning, fosterhinnan var intakt och han såg ingen anledning till att vi behöver oroa oss. Blev tillbaka flyttad 3 dagar men fortfarande i v.9. Är så glad just nu och vill bara att dessa kritiska veckor som är kvar ska flyga förbi.. :)

  • kristina27

    har varit så fruktansvärt orolig och var på gynakuten igårkväll sent pga brun ?blödning? med koagulerat blod i. Dock ingen smärta men blev så orolig ändå och tänkte direkt missfall.. Dock fick jag aldrig något VUL igår då läkaren hade fullt upp så fick åka hem. Men idag nu på morgonen fick jag en tid och lille bebisen levde där inne<3 allt såg fint ut och han såg ingen pågående blödning, fosterhinnan var intakt och han såg ingen anledning till att vi behöver oroa oss. Blev tillbaka flyttad 3 dagar men fortfarande i v.9. Är så glad just nu och vill bara att dessa kritiska veckor som är kvar ska flyga förbi.. :)

  • jevana
    EmmaAF skrev 2019-10-24 10:00:26 följande:

    Myyysigt

    Alltså alla bm jag träffat här vägrar nub teorin.. dom blir typ förnärmade när jag nämner om dom vill kika på den.. haha! Som tur känner jag mig väldigt påläst om nubben och ser ju självklart själv.. Men varför dom ska vara så negativa mot det, förstår jag inte


    Jag frågade eftersom jag tyckte jag skymtade något tydligare än nubben, men sen tog hon själv upp teorin. Jag bor i Finland, kanske det är mer ok att spekulera här :D Fast det är ju absolut inte något jag vågar lita på, ska bara bli intressant att följa med om det stämmer eller inte.
  • jevana
    Daphodil skrev 2019-10-24 10:08:48 följande:

    Grattis! VIlken vecka är du?


    Tack <3 jag är i 12+2 idag. Trodde jag skulle bli tillbakaflyttad en vecka men icke, tydligen hade det lilla fröet vuxit ikapp sen vul.
  • Hejåhå
    nypan78 skrev 2019-10-23 13:51:06 följande:
    nej men jag kan googla mig fram. Nu har vi 2 veckors betänketid tills svaret kommer
    Hej, beklagar det dåliga resultatet på KUB. Jag gjorde MKP i måndags och svaret kom redan på igår (onsdag). Det snabba testet tar inte mer än 5 dagar, dvs för könskromosomerna och de tre vanligaste trisomierna. Hoppas att ni får svar snart!