• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56443 visningar
    3640 svar
    3640
    56443

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Thu 31 Oct 2019 15:46
    LinneaWookie skrev 2019-10-31 14:04:28 följande:

    Åhh jag visste inte att man måste vänta  till v14 innan man kan se ordentligt. Attans! Men tack


    Nä så länge behöver man ju inte vänta men den kan resa sig fram till ca då.. 12+0 är ju i tidigaste laget att lita på nubben
  • Thu 31 Oct 2019 15:56

    Nu har även jag gjort KUB. Fick fina siffror och allt såg bra ut, dock en envis liten bebis som låg med ryggen mot kameran nästan hela tiden så var svårt att få till några bra bilder till min stora besvikelse. Fick hoppa upp och ned, gå och kissa och skumpa omkring med rumpan på britsen flera gånger i försök att få den att vända sig men icke!

  • Thu 31 Oct 2019 16:13
    EmmaAF skrev 2019-10-31 15:46:27 följande:
    Nä så länge behöver man ju inte vänta men den kan resa sig fram till ca då.. 12+0 är ju i tidigaste laget att lita på nubben
    Ah ja jag förstår Man blir ju så otålig! 
  • Thu 31 Oct 2019 16:17
    +1

    KUB avklarad här med och det gick jättebra!!!

    Blev lite rörd när jag såg den röra sig hej vilt i magen Glad

    Tillbakaflyttad med 5 dagar men jag var nästa beredd på det. Håller fast vid mitt BF 15 maj så länge. 

    Hoppas ni som fått göra extra undersökningar (NIPT, fv prov, mk prov) får positiva besked inom kort, jobbigt att vänta och våndas Hjärta

  • Thu 31 Oct 2019 16:21
    HejsanJenny skrev 2019-10-31 15:56:27 följande:

    Nu har även jag gjort KUB. Fick fina siffror och allt såg bra ut, dock en envis liten bebis som låg med ryggen mot kameran nästan hela tiden så var svårt att få till några bra bilder till min stora besvikelse. Fick hoppa upp och ned, gå och kissa och skumpa omkring med rumpan på britsen flera gånger i försök att få den att vända sig men icke!


    Åh grattis! Ja så kan det ju bli... De hade lite svårt att mäta nackspalten på min lilla kotte också för hen låg så mysigt ner mot "golvet" hela tiden så spalten inte syntes, haha. Men till slut så vaknade hen till och rullade runt lite.
  • Thu 31 Oct 2019 20:33
    +1
    Stenbocken93 skrev 2019-10-31 16:17:34 följande:

    KUB avklarad här med och det gick jättebra!!!

    Blev lite rörd när jag såg den röra sig hej vilt i magen 

    Tillbakaflyttad med 5 dagar men jag var nästa beredd på det. Håller fast vid mitt BF 15 maj så länge. 

    Hoppas ni som fått göra extra undersökningar (NIPT, fv prov, mk prov) får positiva besked inom kort, jobbigt att vänta och våndas 


    Stort Grattis <3 <3
  • Thu 31 Oct 2019 20:50
    Hejåhå skrev 2019-10-31 15:04:48 följande:

    Arbetsdag 9 efter moderkaksprovet och jag väntar på DNA-svar. Det kan ta cirka 15 dagar innan svar. De ska ringa och ge svar oavsett och jag är helt manisk att kolla telefonen och blir livrädd när det ringer. Jag håller på att förgås! Jag sover knappt om nätterna och det är svårt att tänka positivt med 25% risk att det är ett sjukt barn. 

    Håller på att förbereda mig för det värsta - att behöva göra en abort kring v15-16. Googlar på hur det går till och om det går att begrava honom bredvid min son i familjegraven... att göra sig mentalt beredd. Samtidigt känner jag rörelser från honom flera gånger om dagen och magen blir allt svårare att dölja. I nästa stund fantiserar jag 6 månader framåt kring förlossning och amning.

    I min kalender är det ett stort svart streck den 11 november. Då har det gått 15 arbetsdagar. Kommer jag ha en abort inplanerad ett par dagar efter, vara sjukskriven?....Eller kommer jag åka iväg som vanligt på en jobbmässa. 

    Så svårt att förhålla sig till min kropp och pojken jag väntar, när jag vet att det inom ett par dagar bara kan ryckas ifrån mig med ett telefonsamtal. 


    Usch vilken väntan... har inget smart att säga, vill bara skicka en styrkekram <3
  • Fri 1 Nov 2019 21:42
    Hejåhå skrev 2019-10-31 15:04:48 följande:

    Arbetsdag 9 efter moderkaksprovet och jag väntar på DNA-svar. Det kan ta cirka 15 dagar innan svar. De ska ringa och ge svar oavsett och jag är helt manisk att kolla telefonen och blir livrädd när det ringer. Jag håller på att förgås! Jag sover knappt om nätterna och det är svårt att tänka positivt med 25% risk att det är ett sjukt barn. 

    Håller på att förbereda mig för det värsta - att behöva göra en abort kring v15-16. Googlar på hur det går till och om det går att begrava honom bredvid min son i familjegraven... att göra sig mentalt beredd. Samtidigt känner jag rörelser från honom flera gånger om dagen och magen blir allt svårare att dölja. I nästa stund fantiserar jag 6 månader framåt kring förlossning och amning.

    I min kalender är det ett stort svart streck den 11 november. Då har det gått 15 arbetsdagar. Kommer jag ha en abort inplanerad ett par dagar efter, vara sjukskriven?....Eller kommer jag åka iväg som vanligt på en jobbmässa. 

    Så svårt att förhålla sig till min kropp och pojken jag väntar, när jag vet att det inom ett par dagar bara kan ryckas ifrån mig med ett telefonsamtal. 


    Styrkekramar till dig :( håller tummarna <3
  • Fri 1 Nov 2019 23:24
    Hejåhå skrev 2019-10-31 15:04:48 följande:

    Arbetsdag 9 efter moderkaksprovet och jag väntar på DNA-svar. Det kan ta cirka 15 dagar innan svar. De ska ringa och ge svar oavsett och jag är helt manisk att kolla telefonen och blir livrädd när det ringer. Jag håller på att förgås! Jag sover knappt om nätterna och det är svårt att tänka positivt med 25% risk att det är ett sjukt barn. 

    Håller på att förbereda mig för det värsta - att behöva göra en abort kring v15-16. Googlar på hur det går till och om det går att begrava honom bredvid min son i familjegraven... att göra sig mentalt beredd. Samtidigt känner jag rörelser från honom flera gånger om dagen och magen blir allt svårare att dölja. I nästa stund fantiserar jag 6 månader framåt kring förlossning och amning.

    I min kalender är det ett stort svart streck den 11 november. Då har det gått 15 arbetsdagar. Kommer jag ha en abort inplanerad ett par dagar efter, vara sjukskriven?....Eller kommer jag åka iväg som vanligt på en jobbmässa. 

    Så svårt att förhålla sig till min kropp och pojken jag väntar, när jag vet att det inom ett par dagar bara kan ryckas ifrån mig med ett telefonsamtal. 


    Hej,

    Såg ditt inlägg nu. Förstår din oro, är i samma sits. Gjorde moderkaksprov igår. Detta pga kub resultatet som blev 1:2. Vad är anledningen för dig? Jag försöker bara överleva dagarna...snabbanalysen skulle vara klar inom 5 arbetsdagar...
  • Sat 2 Nov 2019 08:50

    Känner mig skitlöjlig och vill absolut inte trampa någon på tårna med min oro, men jag måste höra med er. Jag är nu i vecka 15 och fick några små ljust ljust bruna flytningar under dagen igår. Inte många, typ 3 st små. Någon annan som haft flytningar som ser annorlunda ut? Nu verkar det ha stannat av och flytningarna ser ut ungefär som vanligt igen, men jag blir ju skitorolig att något ska vara fel. Har inte haft några konstigt färgade flytningar innan vad jag vet men brukar ju ha svarta trosor och nu hade jag vita.

    Kanske ska nämna att jag troligen åkt på uvi och äter penicillin, tror ni att det kan ha med det att göra?