• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliena
    LinneaWookie skrev 2019-11-04 09:49:14 följande:

    Ja jag är helt förälskad i den...Drömmen <3

    Liggdelen är den bruna på bild 1, med broderi på båda sidorna.

    Den röda/blommiga sittdelen (bild 2 och 3) går att ha i två olika lägen, sittande eller halvliggande (bilden visar sittande, jag kände att tre bilder räckte, haha).

    Detta är bilderna som förra ägaren lagt med i annonsen, de är inte tagna nu som ni kanske ser på marken


    Men gud vilken speciell och framför allt FIN vagn! :D Wow!

    Hehe, jag är också ute tidigt med vagn.. De ska sluta tillverka Emmaljunga Viking och det är en sån vi vill ha! Fick panik och köpte hem en! Så nu står den i vardagsrummet och väntar :)
  • EmmaAF
    Heilena skrev 2019-11-04 13:15:00 följande:

    Men gud vilken speciell och framför allt FIN vagn! :D Wow!

    Hehe, jag är också ute tidigt med vagn.. De ska sluta tillverka Emmaljunga Viking och det är en sån vi vill ha! Fick panik och köpte hem en! Så nu står den i vardagsrummet och väntar :)


    Haha gjorde vi med Förstår inte varför dom ska sluta med vikingen.. I min smak är vikingen mycket bättre än nxt:n
  • Daphodil

    Jag var ju gravid i våras, så jag har vagnen köpt och klar. Det är en Stokke trailz, som för mig är den finaste vagnen som finns. Hade en rätt ful (och dålig) vagn med dottern tills trånandet blev för stort och jag köpte min Stokke.

  • Heliena
    EmmaAF skrev 2019-11-04 13:18:15 följande:

    Haha gjorde vi med Förstår inte varför dom ska sluta med vikingen.. I min smak är vikingen mycket bättre än nxt:n


    Haha, vad kul! Nä, jag förstår inte heller.. Den perfekta vagnen för oss och våra behov, så var bara att klicka hem! :)
  • Aryzza

    Nu vågar även jag hänga på här :) har vart på KUB och fått bra resultat. Beräknad till den 10e maj, första barnet, blev till på första IVF-försöket.

    Mår fortfarande fruktansvärt illa De flesta dagar men spyr aldrig. Undrar också vart mitt jävla glow är någonstans :D

  • Trostar

    Konstig fråga kanske.... men syns era kubtest i era journaler på 1177?

    Jag brukar gå in och läsa i journalen vad de skrivit efter ett besök men det finns ingen anteckning om KUB. Var på kub i torsdags, pratade med barnmorskan i fredags och hon kunde då se vad som sagts så antar att det finns i någon journal men att jag inte kan se det???

  • 2020bebis
    Trostar skrev 2019-11-04 18:13:03 följande:

    Konstig fråga kanske.... men syns era kubtest i era journaler på 1177?

    Jag brukar gå in och läsa i journalen vad de skrivit efter ett besök men det finns ingen anteckning om KUB. Var på kub i torsdags, pratade med barnmorskan i fredags och hon kunde då se vad som sagts så antar att det finns i någon journal men att jag inte kan se det???


    Kan du se anteckningar på 1177 efter varje besök hos barnmorskan? I min journal finns inga anteckningar alls, bara notering om datumet och att besök skett.
  • EmmaAF
    Trostar skrev 2019-11-04 18:13:03 följande:

    Konstig fråga kanske.... men syns era kubtest i era journaler på 1177?

    Jag brukar gå in och läsa i journalen vad de skrivit efter ett besök men det finns ingen anteckning om KUB. Var på kub i torsdags, pratade med barnmorskan i fredags och hon kunde då se vad som sagts så antar att det finns i någon journal men att jag inte kan se det???


    Mödravård finns inte med i sin journal på 1177.. Tror även psykvården inte syns där
  • 2020bebis
    EmmaAF skrev 2019-11-04 19:50:27 följande:

    Mödravård finns inte med i sin journal på 1177.. Tror även psykvården inte syns där


    Kan man se anteckningar från mödravården på nåt annat ställe?
  • Daphodil
    EmmaAF skrev 2019-11-04 19:50:27 följande:

    Mödravård finns inte med i sin journal på 1177.. Tror även psykvården inte syns där


    Psyk syns, (har patienter som anmärkt när saker inte står rätt) men mödravården syns inte för mig heller. I Stockholm sker viss mödra-journalföring i annat journalsystem, vet inte om det påverkar.