• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55905 visningar
    3640 svar
    3640
    55905

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Wed 11 Dec 2019 09:18

    Tog influensavaccinet i förrgår och verkar ha klarat mig bra. Fortsatt öm i vänster axel bara. Jag avvaktade två veckor innan jag tog vaccinet för att verkligen bli frisk från 3 veckor av förkylningar. Undvek allt som var ansträngande efter vaccineringen. Skönt att det inte blev värre än så, var rätt nojig inför.

  • Wed 11 Dec 2019 09:49
    Stenbocken93 skrev 2019-12-11 09:18:07 följande:

    Tog influensavaccinet i förrgår och verkar ha klarat mig bra. Fortsatt öm i vänster axel bara. Jag avvaktade två veckor innan jag tog vaccinet för att verkligen bli frisk från 3 veckor av förkylningar. Undvek allt som var ansträngande efter vaccineringen. Skönt att det inte blev värre än så, var rätt nojig inför.


    Jag har tagit det idag, håller tummarna
  • Wed 11 Dec 2019 09:49
    +1
    Stenbocken93 skrev 2019-12-11 09:18:07 följande:

    Tog influensavaccinet i förrgår och verkar ha klarat mig bra. Fortsatt öm i vänster axel bara. Jag avvaktade två veckor innan jag tog vaccinet för att verkligen bli frisk från 3 veckor av förkylningar. Undvek allt som var ansträngande efter vaccineringen. Skönt att det inte blev värre än så, var rätt nojig inför.


    Jag har tagit det idag, håller tummarna
  • Wed 11 Dec 2019 10:07

    Jag vaccinerade mig förra måndagen och åkte på en riktig förkylning men nu verkar den börja ge med sig.

  • Wed 11 Dec 2019 10:10

    Hppass du blir frisk nu när julen nalkas!

  • Wed 11 Dec 2019 10:26
    lillasyster4 skrev 2019-12-10 22:22:32 följande:

    Nu tänkte jag också hoppa in här och presentera mig efter att ha varit med och läst en stund. Jag är 21 år och gravid i vecka 17+3, första barnet! På måndag ska vi på ultraljud och äntligen ta reda på kön, vi får se om jag hoppar på pojktåget eller om det är en flicka där inne :)

    Men jag undrar, är det fler än jag som är rädda att ha sex under graviditeten? Jag kan liksom inte riktigt njuta då det känns som att bebisen tar skada?? Har googlat tusen gånger och läst att det inte ska vara någon fara men rädslan försvinner inte för det :( någon som känner med mig eller har något tips på hur jag kan tänka för att inte vara så rädd?


    För mig är det istället min partner som är rädd för att ha sex! Jag har föreslagit det sedan ungefär v14 (är snart i v19), men jag tror inte han kan slappna av eller bli "in the mood"... Han verkar hellre vilja vänta till efter barnet är fött... Känns lite tråkigt. Vi har också MF och MA i historiken, men efter vi kom förbi vecka 12-13 kände jag  mig lugn i alla fall!
  • Wed 11 Dec 2019 10:30
    Nextchapter skrev 2019-12-10 11:48:05 följande:
    Men åh va mysigt!!

    Jag har känns lite småsaker och ibland nått större men har mestadels av tiden tänkt att jag inbillar mig och att det är gaser eller nått, men kanske är knodden ändå? :) är i vecka 17(16+4), är det för tidigt att känna nått då?

    Igår va det tillochmed så att jag lade ifrån mig mobilen när jag kollade på ett klipp och bara kände efter liksom, kändes typ som nått knödde, typ som om att den vände sig eller nått :P

    Eller så kan det vara bubblor haha!
    Jag tror det är HELT individuellt. Verkar vara vanligt vid första barnet att man inte känner av det tidigt, men jag vet flera som känt "fladder" redan i typ v14 även när det är första, så det är nog helt olika beroende på hur barnet ligger och hur moderkakan är vänd osv. Jag kände första tecknet för ungefär en vecka sedan (är i 17+6 nu), men var inte säker på att det var knoddis förrän i lördags.
  • Wed 11 Dec 2019 11:34
    LinneaWookie skrev 2019-12-11 10:26:30 följande:

    För mig är det istället min partner som är rädd för att ha sex! Jag har föreslagit det sedan ungefär v14 (är snart i v19), men jag tror inte han kan slappna av eller bli "in the mood"... Han verkar hellre vilja vänta till efter barnet är fött... Känns lite tråkigt. Vi har också MF och MA i historiken, men efter vi kom förbi vecka 12-13 kände jag  mig lugn i alla fall!


    Min man är också rädd. Eller han vill inte säga det rakt ut, men jag förstår att det är så :) Vi har inte haft sex sedan ägglossningen då jag blev gravid.

    Lite trist med tanke på att det säkert inte blir så mycket action med bebis sen, men är han rädd så är det ju så. Men en färdknäpp ska det i allafall bli här!!!
  • Wed 11 Dec 2019 14:53

    Min man är också livrädd för just penetreringssexet men det finns ju så mycket annat man kan göra.. även om det inte alls är lika aktivt nu som innan så får vi till det då och då Har ju en 8 månaders tjej här hemma som också spelar in i det mindre aktiva sexlivet

  • Wed 11 Dec 2019 19:22

    Imorgon, torsdag är det en vecka kvar till RUL och jag börjar bli nervös. Har inte gått upp något i vikt alls (vissa dagar visar vågen till och med något kilo mindre) och magen (som iofs inte är platt till att börja med, men ändå) ser fortfarande ut som vanligt. Vet att man inte ska jämföra sig med andra, allas kroppar och graviditeter är annorlunda, men blir ändå nojig och orolig när jag ser kvinnor på Instagram och Google som har stora fina bulor när jag söker på typ hashtag vecka18, vecka19 osv. Har inte känt av några rörelser heller. Usch, mår fortfarande mest bara dåligt av ångest och oro hela tiden. Stor kram till er alla. Vad roligt att höra att allt går bra för er. Om jag fortfarande är gravid så tror vi också på en gosse men det återstår ju bara att se.