• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56694 visningar
    3640 svar
    3640
    56694

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • m94
    Wed 11 Dec 2019 19:38
    HejsanJenny skrev 2019-12-11 19:22:07 följande:

    Imorgon, torsdag är det en vecka kvar till RUL och jag börjar bli nervös. Har inte gått upp något i vikt alls (vissa dagar visar vågen till och med något kilo mindre) och magen (som iofs inte är platt till att börja med, men ändå) ser fortfarande ut som vanligt. Vet att man inte ska jämföra sig med andra, allas kroppar och graviditeter är annorlunda, men blir ändå nojig och orolig när jag ser kvinnor på Instagram och Google som har stora fina bulor när jag söker på typ hashtag vecka18, vecka19 osv. Har inte känt av några rörelser heller. Usch, mår fortfarande mest bara dåligt av ångest och oro hela tiden. Stor kram till er alla. Vad roligt att höra att allt går bra för er. Om jag fortfarande är gravid så tror vi också på en gosse men det återstår ju bara att se.


    Jag är iofs i vecka 17 men känner samma känsla som du beskriver. Har inte gått upp ett endaste gram, syns ingenting om jag inte är utan kläder och man letar efter en liten liten bebiskula. Har inga symtom (har knappt haft sen dag 1) och känner mig allmänt ogravid...

    Försöker intala mig själv att det är spökveckor och att det kommer komma så småningom men känner helt klart igen din oro.
  • Wed 11 Dec 2019 20:53
    m94 skrev 2019-12-11 19:38:12 följande:

    Jag är iofs i vecka 17 men känner samma känsla som du beskriver. Har inte gått upp ett endaste gram, syns ingenting om jag inte är utan kläder och man letar efter en liten liten bebiskula. Har inga symtom (har knappt haft sen dag 1) och känner mig allmänt ogravid...

    Försöker intala mig själv att det är spökveckor och att det kommer komma så småningom men känner helt klart igen din oro.


    Himla stor kram till dig. <3 Har du ett datum för RUL att se framemot?
  • m94
    Wed 11 Dec 2019 21:13
    HejsanJenny skrev 2019-12-11 20:53:07 följande:

    Himla stor kram till dig. <3 Har du ett datum för RUL att se framemot?


    Detsamma till dig! Kommer antagligen bara våra hjärnspöken som ställer till det, men ville bara säga att inte är ensam om det och att det säkert inte är någon fara. Även om jag vet hur svårt det är att tänka klart...

    Ja, i början på januari (samma dag som min födelsedag så hoppas på en bra present i form av frisk bebis) :)
  • Thu 12 Dec 2019 12:58
    HejsanJenny skrev 2019-12-11 19:22:07 följande:

    Imorgon, torsdag är det en vecka kvar till RUL och jag börjar bli nervös. Har inte gått upp något i vikt alls (vissa dagar visar vågen till och med något kilo mindre) och magen (som iofs inte är platt till att börja med, men ändå) ser fortfarande ut som vanligt. Vet att man inte ska jämföra sig med andra, allas kroppar och graviditeter är annorlunda, men blir ändå nojig och orolig när jag ser kvinnor på Instagram och Google som har stora fina bulor när jag söker på typ hashtag vecka18, vecka19 osv. Har inte känt av några rörelser heller. Usch, mår fortfarande mest bara dåligt av ångest och oro hela tiden. Stor kram till er alla. Vad roligt att höra att allt går bra för er. Om jag fortfarande är gravid så tror vi också på en gosse men det återstår ju bara att se.


    Jag är i v 16+4 nu. Har inte heller gått upp ett gram. På morgonen är magen platt. Sedan mer uppblåst och gasig men inte en gravidmage. Har tyckt mig känna bebis en gång där det kändes tydligare men annars inga rörelser som jag gjort med mina tidigare graviditeter då jag känt från v 13. I går var jag till gyn pga att min mage är konstant stenhård och öm. Lillen sprattlade på där inne och moderkakan ligger i bakvägg. Ändå känner jag knappt denna gång. Jag förstår oron men tror inte att det är någon fara .
  • Thu 12 Dec 2019 13:38
    Trostar skrev 2019-12-10 11:56:55 följande:

    I vecka 17 så kände jag pet och någon buff med npgra dagars mellanrum. I vecka 18 buffar minst en gång om dagen. Nu i vecka 19 känner jag bebis tydligt flera gånger om dagen :) Har moderkakan i bakvägg!


    Åh, då kanske det inte varit inbillningar ändå. :) hoppas jag börjar känna mer regelbundet snart :)
  • Thu 12 Dec 2019 16:55

    RUL idag! Vi väntar en pojke vi med! :D

    Sög på tummen, hickade och slog kullerbyttor! BM mätte lårbenet och frågade lite försiktigt hur långa vi var.. 180cm och 185cm svarade vi.

    - Jaaa, men dåså! Det var nämligen väldigt långa ben här!

    Haha, vi får en liten långis :D

  • Thu 12 Dec 2019 18:03
    Heilena skrev 2019-12-12 16:55:29 följande:

    RUL idag! Vi väntar en pojke vi med! :D

    Sög på tummen, hickade och slog kullerbyttor! BM mätte lårbenet och frågade lite försiktigt hur långa vi var.. 180cm och 185cm svarade vi.

    - Jaaa, men dåså! Det var nämligen väldigt långa ben här!

    Haha, vi får en liten långis :D


    Va härligt och grattis till en liten kille! Va kul med så många gossebarn i gruppen
  • Thu 12 Dec 2019 18:05
    Heilena skrev 2019-12-12 16:55:29 följande:

    RUL idag! Vi väntar en pojke vi med! :D

    Sög på tummen, hickade och slog kullerbyttor! BM mätte lårbenet och frågade lite försiktigt hur långa vi var.. 180cm och 185cm svarade vi.

    - Jaaa, men dåså! Det var nämligen väldigt långa ben här!

    Haha, vi får en liten långis :D


    Härligt! Grattis!
  • Thu 12 Dec 2019 18:07
    Nextchapter skrev 2019-12-12 13:38:18 följande:

    Åh, då kanske det inte varit inbillningar ändå. :) hoppas jag börjar känna mer regelbundet snart :)


    Exakt samma här, mest häger och nedåt. Det kommer snart för dig med!
  • Thu 12 Dec 2019 18:08
    HejsanJenny skrev 2019-12-11 19:22:07 följande:

    Imorgon, torsdag är det en vecka kvar till RUL och jag börjar bli nervös. Har inte gått upp något i vikt alls (vissa dagar visar vågen till och med något kilo mindre) och magen (som iofs inte är platt till att börja med, men ändå) ser fortfarande ut som vanligt. Vet att man inte ska jämföra sig med andra, allas kroppar och graviditeter är annorlunda, men blir ändå nojig och orolig när jag ser kvinnor på Instagram och Google som har stora fina bulor när jag söker på typ hashtag vecka18, vecka19 osv. Har inte känt av några rörelser heller. Usch, mår fortfarande mest bara dåligt av ångest och oro hela tiden. Stor kram till er alla. Vad roligt att höra att allt går bra för er. Om jag fortfarande är gravid så tror vi också på en gosse men det återstår ju bara att se.


    Hur har det gått för er?