• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Daphodil
    Heilena skrev 2019-12-12 16:55:29 följande:

    RUL idag! Vi väntar en pojke vi med! :D

    Sög på tummen, hickade och slog kullerbyttor! BM mätte lårbenet och frågade lite försiktigt hur långa vi var.. 180cm och 185cm svarade vi.

    - Jaaa, men dåså! Det var nämligen väldigt långa ben här!

    Haha, vi får en liten långis :D


    Grattis! Det är så kul att alla utom en hittills ska ha pojkar!
  • viljaa
    Daphodil skrev 2019-12-12 18:09:18 följande:

    Grattis! Det är så kul att alla utom en hittills ska ha pojkar!


    Hahaha nästan så man känner sig lite utanför här!!!! nä jag bara skojar.
  • Novizen

    Hej allihopa! Tror inte jag skrivit i tråden sen jag plussade, men läser ofta :) vad kul att så många i tråden varit på RUL nu! Även jag var iväg idag, och gissa vad det blir för kön?! ;) haha en pojke här med!!

    Min barnmorska sa att min moderkaka ligger långt ned, och jag bokades därför in på ett till ultraljud senare för att se om den flyttar sig av sig självt.. någon mer som varit med om samma?

  • Aryzza
    Novizen skrev 2019-12-12 19:12:02 följande:

    Hej allihopa! Tror inte jag skrivit i tråden sen jag plussade, men läser ofta :) vad kul att så många i tråden varit på RUL nu! Även jag var iväg idag, och gissa vad det blir för kön?! ;) haha en pojke här med!!

    Min barnmorska sa att min moderkaka ligger långt ned, och jag bokades därför in på ett till ultraljud senare för att se om den flyttar sig av sig självt.. någon mer som varit med om samma?


    Inte jag personligen men har tre vänner som haft och på alla tre har den flyttat sig till nästa UL :) Om den inte flyttar sig kan det bli kejsarsnitt.
  • Blivande3barnsmamma
    Novizen skrev 2019-12-12 19:12:02 följande:

    Hej allihopa! Tror inte jag skrivit i tråden sen jag plussade, men läser ofta :) vad kul att så många i tråden varit på RUL nu! Även jag var iväg idag, och gissa vad det blir för kön?! ;) haha en pojke här med!!

    Min barnmorska sa att min moderkaka ligger långt ned, och jag bokades därför in på ett till ultraljud senare för att se om den flyttar sig av sig självt.. någon mer som varit med om samma?


    Japp jag har samma och de ska kolla den i v. 32. Nu förstår också varför jag inte känt sparkar, moderkakan ligger långt ner och i framvägg. Men har senaste dagarna känt lite buffar :)
  • Andreaaaa

    Glömde tack för alla ?tips? ang huvudvärken innan, var spänd nacke för mig med! Har tänkt på hur jag sitter när jag jobbar och hur jag ligger i sängen och bara det har hjälpt! TACK!

  • Daphodil
    viljaa skrev 2019-12-12 18:58:49 följande:

    Hahaha nästan så man känner sig lite utanför här!!!! nä jag bara skojar.


    Äsch, jag är lite avundsjuk på dig då jag hoppades allra mest på en lillasyster. Men man är ju tacksam oavsett
  • Andreaaaa
    Daphodil skrev 2019-12-12 21:24:02 följande:

    Äsch, jag är lite avundsjuk på dig då jag hoppades allra mest på en lillasyster. Men man är ju tacksam oavsett


    ...och jag hoppas också på en tjej så man har en av varje, så hoppas inte den här pojkförbannelsen drabbat mig också hehe
  • Liiiiivia

    Oj så många pojkar det blir, vad härligt! Senare idag får även jag veta kön. Har hängt med lite tillofrån i tråden, men som läsare hihi. Jag är idag i v 16+2 med BF 26/5 :)