• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Rebeckall
    SweetCA skrev 2020-04-10 09:16:02 följande:

    Blödde lite till och från i mitten men inte så mycket. Säkert pga graviditeten. Själv har jag fått vaglar i ögat och var och kollade igår. Tydligen pga graviditeten det med. Kroppen är mysko hehe

    37+0 idag och han har börjat sjunka ner. Är det någon annan som får intensiva smärtor /ilningar i insidan lår? Som vet vad man kan göra för att minska detta?

    Tror inte det är foglossning för kan promenera en timme utan problem, simma funkar fint med. Det känns när han knölar runt i magen så det är han som trycker på något tror jag.

    Trodde först det var pga att han kom åt en gammal skada på en nerv när de opererade för muskel bråck men nu är det på båda insidor av låren. Misstänker att det bara är att gilla läget men värt att fråga.


    Ja kroppen är verkligen mysko, jag blödde aldrig näsblod förra graviditeten men kan ju även ha att göra med att jag käkar trombyl denna gång så då blöder man ju lite extra.

    Jag har exakt som du!! När bebisen rör sig de minsta så blir det som hugg i ljumskarna så ibland råkar jag skrika rakt ut av smärtan. Så det kan ske även när jg vr sitter och vilar eller står upp. Blir även ett enormt tryck i svanken när han rör sig. Han ligger väldigt långt ner så jag kan tänka mig att de töjer sig lite i bäckenet när han ruckar lite på huvudet eller något. Eller att nån nerv kanske kommer i kläm... Men ont som tusan gör det iallafall..
  • Rebeckall
    ankan6 skrev 2020-04-10 09:46:55 följande:

    Jag har haft supertorr och täppt näsa hela graviditeten. Fått näsblod några gånger och det är blodigt typ varje gång jag snyter mig...Tror det är sköra, torra slemhinnor som ställer till det. För mig blir det bättre med kortisonfri nässpray eller droppar!


    Ska de vad jag har för nässpray hemma, tack för tipset :D
  • SweetCA
    Rebeckall skrev 2020-04-10 18:09:11 följande:
    Ja kroppen är verkligen mysko, jag blödde aldrig näsblod förra graviditeten men kan ju även ha att göra med att jag käkar trombyl denna gång så då blöder man ju lite extra.

    Jag har exakt som du!! När bebisen rör sig de minsta så blir det som hugg i ljumskarna så ibland råkar jag skrika rakt ut av smärtan. Så det kan ske även när jg vr sitter och vilar eller står upp. Blir även ett enormt tryck i svanken när han rör sig. Han ligger väldigt långt ner så jag kan tänka mig att de töjer sig lite i bäckenet när han ruckar lite på huvudet eller något. Eller att nån nerv kanske kommer i kläm... Men ont som tusan gör det iallafall..
    Jag äter trombyl med. Sista pillret idag. Lite läskigt men läkaren bestämde. 

    Aah exakt så! visst gör det ont! helt galet! "skönt" att det inte bara är jag. Går inte att söka på detta heller för att hitta tips på att minska det. Hjälper lite att sitta med benen i skräddarställning men... 
  • SweetCA
    HejsanJenny skrev 2020-04-11 13:21:42 följande:

    Blöder lite idag. Har ont i ryggen. Hmmm.


    Ringa till förlossningen kanske?
  • ankan6
    HejsanJenny skrev 2020-04-11 13:21:42 följande:

    Blöder lite idag. Har ont i ryggen. Hmmm.


    Lycka till
  • HejsanJenny
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-11 14:20:23 följande:

    Så började min andra förlossning, ring in och fråga :) Lycka till <3


    Hur var det händelseförloppet? Berätta gärna mera :)
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2020-04-11 16:15:09 följande:

    Hur var det händelseförloppet? Berätta gärna mera :)


    Jag satt i soffan kl 7 på morgonen, kände hur det började göra lite ont i ryggen. Jag ställde mig i duschen och kände att smärtan i ryggen blev intensivare. Efter en liten stund var jag tvungna att gå på toa och då kunde jag se att det kommit blod på toapappret. Hade fortfarande ont i ryggen och kunde även se en liten bit av slemproppen på toapappret. Jag ringde till förlossningen och de bad mig komma in. Värkarna blev så intensiva att jag inte kunde stå upp längre och det var en pina att ta på mig kläder för att åka in. Väl på förlossningen blev jag undersökt och där konstaterades det att jag var öppen 7 cm. Väl helt öppen tog det 7 min för tösen att komma ut :)