• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Bettan84
    zey skrev 2020-05-21 19:53:40 följande:

    Så spännande! Hoppas det är på gång för din skull, så segt att de inte kunde göra hinnsvepningen :/!

    Jag känner mig pigg (i hjärnan, haha), men kroppen är trött och tung. Foglossning som bråkar med mig, men tar det väldigt lugnt just nu. Jag har BF 31 maj men har ett planerat snitt nu på tisdag. Kan inte förstå att man har en liten bebis här hemma nästa helg :)!


    Tack snälla, jag hoppas det också ... värkarna har avtagit lite men har molande värk och känner mig tung i magen ... får sammandragningar så fort jag reser mig .

    Det är väldigt tråkigt ja, jag blev mest chockad hur läkarna kan säga olika om barnens position i magen ... man får falska förhoppningar tyvärr .. de sa till mig att de skulle till och med sätta igång mig om vändningen lyckades (vilket den gjorde ) sist och ändå skickade de hem mig mitt i natten ....

    Vad skönt för dig !!!! Så spännande !!! Stort lycka till !! Nånstans så önskar jag att inte hade gått med på vaginal förlossning denna gången :(
  • Andreaaaa

    Värkar, svaga men regelbundna, började natten till igår men avtog mot morgonen. Efter långpromenad under torsdagen satte de igång igen och ökade i styrka. Åkte in till BB kl 21 och då avtog förstås värkarna igen, nästan 15 min mellanrum och rätt svaga. MEN, jag var nästan 5cm öppen! Kl 02.35 kom vår dotter! Jag skrek bitvis så att jag skäms efteråt, haha, men allt gick mkt bra. 2365g, 51cm.

  • Blivande3barnsmamma
    Andreaaaa skrev 2020-05-22 06:33:52 följande:

    Värkar, svaga men regelbundna, började natten till igår men avtog mot morgonen. Efter långpromenad under torsdagen satte de igång igen och ökade i styrka. Åkte in till BB kl 21 och då avtog förstås värkarna igen, nästan 15 min mellanrum och rätt svaga. MEN, jag var nästan 5cm öppen! Kl 02.35 kom vår dotter! Jag skrek bitvis så att jag skäms efteråt, haha, men allt gick mkt bra. 2365g, 51cm.


    Stort grattis till lilltjejen :) Vad skönt att allt gick bra :)

    Njut <3
  • Bettan84
    Andreaaaa skrev 2020-05-22 06:33:52 följande:

    Värkar, svaga men regelbundna, började natten till igår men avtog mot morgonen. Efter långpromenad under torsdagen satte de igång igen och ökade i styrka. Åkte in till BB kl 21 och då avtog förstås värkarna igen, nästan 15 min mellanrum och rätt svaga. MEN, jag var nästan 5cm öppen! Kl 02.35 kom vår dotter! Jag skrek bitvis så att jag skäms efteråt, haha, men allt gick mkt bra. 2365g, 51cm.


    Stort mega grattis ! :)
  • Bettan84
    Andreaaaa skrev 2020-05-22 06:33:52 följande:

    Värkar, svaga men regelbundna, började natten till igår men avtog mot morgonen. Efter långpromenad under torsdagen satte de igång igen och ökade i styrka. Åkte in till BB kl 21 och då avtog förstås värkarna igen, nästan 15 min mellanrum och rätt svaga. MEN, jag var nästan 5cm öppen! Kl 02.35 kom vår dotter! Jag skrek bitvis så att jag skäms efteråt, haha, men allt gick mkt bra. 2365g, 51cm.


    ....och vad häftigt att hon kom på BF dagen !!! Underbart <3
  • HejsanJenny
    Andreaaaa skrev 2020-05-22 06:33:52 följande:

    Värkar, svaga men regelbundna, började natten till igår men avtog mot morgonen. Efter långpromenad under torsdagen satte de igång igen och ökade i styrka. Åkte in till BB kl 21 och då avtog förstås värkarna igen, nästan 15 min mellanrum och rätt svaga. MEN, jag var nästan 5cm öppen! Kl 02.35 kom vår dotter! Jag skrek bitvis så att jag skäms efteråt, haha, men allt gick mkt bra. 2365g, 51cm.


    Grattis! <3
  • Stenbocken93
    Andreaaaa skrev 2020-05-22 06:33:52 följande:

    Värkar, svaga men regelbundna, började natten till igår men avtog mot morgonen. Efter långpromenad under torsdagen satte de igång igen och ökade i styrka. Åkte in till BB kl 21 och då avtog förstås värkarna igen, nästan 15 min mellanrum och rätt svaga. MEN, jag var nästan 5cm öppen! Kl 02.35 kom vår dotter! Jag skrek bitvis så att jag skäms efteråt, haha, men allt gick mkt bra. 2365g, 51cm.


    Grattis :)
  • Liiiiivia
    zey skrev 2020-05-21 19:53:40 följande:

    Så spännande! Hoppas det är på gång för din skull, så segt att de inte kunde göra hinnsvepningen :/!

    Jag känner mig pigg (i hjärnan, haha), men kroppen är trött och tung. Foglossning som bråkar med mig, men tar det väldigt lugnt just nu. Jag har BF 31 maj men har ett planerat snitt nu på tisdag. Kan inte förstå att man har en liten bebis här hemma nästa helg :)!


    Vi har snitt planerat till samma dag! 3 ynka dagar kvar, så spännande. Vet du vad du ska få? :)

    Grattis till alla som fått sina bebisar redan!
  • zey
    Bettan84 skrev 2020-05-21 22:27:53 följande:

    Tack snälla, jag hoppas det också ... värkarna har avtagit lite men har molande värk och känner mig tung i magen ... får sammandragningar så fort jag reser mig .

    Det är väldigt tråkigt ja, jag blev mest chockad hur läkarna kan säga olika om barnens position i magen ... man får falska förhoppningar tyvärr .. de sa till mig att de skulle till och med sätta igång mig om vändningen lyckades (vilket den gjorde ) sist och ändå skickade de hem mig mitt i natten ....

    Vad skönt för dig !!!! Så spännande !!! Stort lycka till !! Nånstans så önskar jag att inte hade gått med på vaginal förlossning denna gången :(


    Jo jag förstår din oro, jag hade inte direkt haft något förtroende för läkarna när de håller på så där. Man är ju redan psykisk instabil på grund av alla hormoner och känslor i kroppen, förstår inte varför man ska hålla på så där :/!
  • zey
    Liiiiivia skrev 2020-05-23 10:15:21 följande:

    Vi har snitt planerat till samma dag! 3 ynka dagar kvar, så spännande. Vet du vad du ska få? :)

    Grattis till alla som fått sina bebisar redan!


    Men så spännande! Kan knappt förstå att det är bara 3 dagar kvar, tycker tyvärr att tiden går sååå långsamt nu... haha!

    Nej vi vet faktiskt inte vad det blir, så det ska bli en kul överraskning:)! Vet ni vad det blir?

    Hur är det på det sjukhuset som ni ska vara på och göra snittet? Hos oss får min man vara med på snittet samt på ?uppvaket?, men när jag ska flyttas till bb måste han lämna. Känns lite jobbigt eftersom vid mitt förra snitt kunde jag gå väldigt fort, men var skönt och ha honom vid sidan som kunde ta alla blöjbyten och så där. Sen att jag fyller 30 år dagen efter snittet gör allt lite speciellt tycker jag med. Man vill ju vara med familjen, tur att jag har en bebis och gosa med då iaf, haha!