• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55816 visningar
    3640 svar
    3640
    55816

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Wed 5 Aug 2020 10:24
    HejsanJenny skrev 2020-08-04 23:29:49 följande:

    Idag var vi på BVC för vaccination. Ingen feber än men hon har varit ledsen och kinkig hela eftermiddagen och kvällen :( Hur stora har era små blivit? Här har vi en liten dam på 61 cm och 5220g! Tre månader på fredag. :)


    Min pojk vägde 6,6 vid 3 mån-kontrollen. Tror han var 62 lång. Storasyster sov 5h i sträck (rekord) efter det vaccinet, så jag hade höga förväntningar nu med pojken. Men han vaknade varje timme hela natten istället...
  • Thu 6 Aug 2020 13:44
    HejsanJenny skrev 2020-08-04 23:29:49 följande:

    Idag var vi på BVC för vaccination. Ingen feber än men hon har varit ledsen och kinkig hela eftermiddagen och kvällen :( Hur stora har era små blivit? Här har vi en liten dam på 61 cm och 5220g! Tre månader på fredag. :)


    Vi tog vaccinet igår , det var hemskt . Han somnade först men sen vaknade skrikandes efter 2 timmar nästan okontaktbar och spännde Hela kroppen . Låten svullnade så jag ringde 1177. Under samtalet lyckades lillen somna i pappas g
    HejsanJenny skrev 2020-08-04 23:29:49 följande:

    Idag var vi på BVC för vaccination. Ingen feber än men hon har varit ledsen och kinkig hela eftermiddagen och kvällen :( Hur stora har era små blivit? Här har vi en liten dam på 61 cm och 5220g! Tre månader på fredag. :)


    Vi tog vaccinet igår och det gick bra till slut men det var kaos .

    Han somnade direkt och vaknade 2 timmar senare skrikande och var otröstlig i 20 min . Har aldrig hört honom skrika så där . Låren var röda och svullna och vi ringde 1177. Jag gav honom Alvedon . Under samtalet lyckades han somna och blev lugnare. Jag skulle gett Alvedonen tidigare och inte väntat som BM sa . Natten var inte alls bra då han sov oroligt heeeeela tiden och vaknade varje timme. Idag är det bättre tack å lov.

    Han är 10 veckor 62 lång och vägde 6.2 kg :)
  • Thu 6 Aug 2020 13:49
    Bettan84 skrev 2020-08-06 13:44:47 följande:

    Vi tog vaccinet igår , det var hemskt . Han somnade först men sen vaknade skrikandes efter 2 timmar nästan okontaktbar och spännde Hela kroppen . Låten svullnade så jag ringde 1177. Under samtalet lyckades lillen somna i pappas gVi tog vaccinet igår och det gick bra till slut men det var kaos .

    Han somnade direkt och vaknade 2 timmar senare skrikande och var otröstlig i 20 min . Har aldrig hört honom skrika så där . Låren var röda och svullna och vi ringde 1177. Jag gav honom Alvedon . Under samtalet lyckades han somna och blev lugnare. Jag skulle gett Alvedonen tidigare och inte väntat som BM sa . Natten var inte alls bra då han sov oroligt heeeeela tiden och vaknade varje timme. Idag är det bättre tack å lov.

    Han är 10 veckor 62 lång och vägde 6.2 kg :)


    Vad konstigt detta blev hehe försökte skriva en gång men sidan låste sig så nu när jag försökte igen blev det nytt inlägg , aja :)
  • Thu 6 Aug 2020 16:36

    Det dröjer två långa veckor tills vi ska till bvc nästa gång för 3 mån kontrollen. Han ser ut att växa som det ska, ibalnd tar vi fram tumstocKen och mäter för skojs skull XD Hoppas inte vaccinet stökar till det denna gången för pojken, sist gick det bra.

    Nu har jag lagt amningen på hyllan. Bestämde mig i lördags. Känns rätt skönt, mycket press som släppte. Allting blev så olustigt med amingen, behövde flytta den stora uppgiften från min kropp. Nu diskas det flaskor för jämnan.

    Ni som matar med ersättning, hur gör ni när ni är på utflykt. Tar ni med er termos med varmvatten eller kör ni färdigblandad på tetra?

  • Fri 7 Aug 2020 13:25
    Stenbocken93 skrev 2020-08-06 16:36:56 följande:

    Det dröjer två långa veckor tills vi ska till bvc nästa gång för 3 mån kontrollen. Han ser ut att växa som det ska, ibalnd tar vi fram tumstocKen och mäter för skojs skull XD Hoppas inte vaccinet stökar till det denna gången för pojken, sist gick det bra.

    Nu har jag lagt amningen på hyllan. Bestämde mig i lördags. Känns rätt skönt, mycket press som släppte. Allting blev så olustigt med amingen, behövde flytta den stora uppgiften från min kropp. Nu diskas det flaskor för jämnan.

    Ni som matar med ersättning, hur gör ni när ni är på utflykt. Tar ni med er termos med varmvatten eller kör ni färdigblandad på tetra?


    Vad skönt att du känner att du gjort rätt! Hoppas du slipper mjölkstockning!

    Jag tar med en nygjord flaska om jag ska någonstans. De håller ett litet tag. Sen har jag termos med men det är pga ersättningen vi använder inte går att ge kall. När vi byter sen så blir det tetra om han accepterar den.

    Vi var på tremånaders nu. Inget kul med vaccinering men hoppas vi slipper biverkningarna. Men har laddat för att vi inte gör det. Känns bra att ha tagit dem i alla fall < 3

    6650g och 65 cm lång. Han har exploderat i storlek haha +7 cm på en månad och nästan två kg. Han hann aldrig använda de söta tossingarna jag köpte för de blev för små innan jag fattade vad som hänt hahahaha de var för stora nyss.

    Han är även väldigt intresserad av vad jag äter hehe och tittar och smaskar hihi 13 veckor nu så han får vänta 3 veckor till!
  • Fri 7 Aug 2020 16:39

    Jag hoppas också att mjökstockningen håller sig undan :)

    Bra tips att ta med en nygjord flaska om den äts inom kort. Vi försöker tillreda lite kallare ersättning till pojken så han kan acceptera en ouppvärmd tetra när vi är ute. 

    Wow! Det var många centimetrar!!

  • Fri 7 Aug 2020 22:16
    Stenbocken93 skrev 2020-08-06 16:36:56 följande:

    Det dröjer två långa veckor tills vi ska till bvc nästa gång för 3 mån kontrollen. Han ser ut att växa som det ska, ibalnd tar vi fram tumstocKen och mäter för skojs skull XD Hoppas inte vaccinet stökar till det denna gången för pojken, sist gick det bra.

    Nu har jag lagt amningen på hyllan. Bestämde mig i lördags. Känns rätt skönt, mycket press som släppte. Allting blev så olustigt med amingen, behövde flytta den stora uppgiften från min kropp. Nu diskas det flaskor för jämnan.

    Ni som matar med ersättning, hur gör ni när ni är på utflykt. Tar ni med er termos med varmvatten eller kör ni färdigblandad på tetra?


    Vi brukar ha termos med lagom varmt vatten som vi bara häller upp i flaskan och sen pulver på det, tycker det är lika smidigt som tetra :)
  • Sat 8 Aug 2020 06:11
    Stenbocken93 skrev 2020-08-07 16:39:02 följande:

    Jag hoppas också att mjökstockningen håller sig undan :)

    Bra tips att ta med en nygjord flaska om den äts inom kort. Vi försöker tillreda lite kallare ersättning till pojken så han kan acceptera en ouppvärmd tetra när vi är ute. 

    Wow! Det var många centimetrar!!


    Ja speciellt när man sitter i bilen är det skönt.

    Tror min kille kommer acceptera kallare, han visar redan intresse för maten jag äter. Har testat att ge honom skeden jag äter och han försöker smaka på den så han vill definitivt ha. Jätte kul, men får vänta 3 veckor till (även om jag får dåligt samvete för att jag äter framför honom och han inte får)

    Haft en tuffare kväll igår med lite högre temp och lite orolig natt men nu sover han gott och temperaturen har gått ner så tror vi klarar biverkningarna från vaccinering ganska bra ändå
  • Sat 8 Aug 2020 11:48

    Ååh och så dags för en ny utmaning På dagtid vill dottern BARA sova PÅ oss nu, eller egentligen bara i bärsjalen, vilket är olidligt för alla nu när det är så varmt. Resultatet är ett barn som sover typ 10 min i vagnen, sittern eller sängen efter en lång och skrikig nattning - och sedan vaknar övertrött och gnällig. Nätterna funkar bra för då ligger jag bredvid och sover, men dagarna är en enda lång kamp just nu och stackars storebror hinns typ inte med alls.

    Någon som känner igen detta, har bra tips? Ni med lite äldre bebbar - har det blivit bättre med åldern? (Dottern är 11v). Sonen var aldrig såhär mammig så har inte stött på detta förr...

  • Sat 8 Aug 2020 14:22

    Kan relatera!! Sonen på 10v vill också bara sova på mig eller i sele. Inte ens pappa duger. Det är rätt frustrerande när man har ett barn till som kräver sitt. Känns riktigt tråkigt att inte hinna med storasyster. Hon behövde inte alls såhär mycket närhet, så det är nytt för mig. Jag har inga bra tips till dig ville mest bara säga att du inte är ensam :)


    Andreaaaa skrev 2020-08-08 11:48:48 följande:

    Ååh och så dags för en ny utmaning På dagtid vill dottern BARA sova PÅ oss nu, eller egentligen bara i bärsjalen, vilket är olidligt för alla nu när det är så varmt. Resultatet är ett barn som sover typ 10 min i vagnen, sittern eller sängen efter en lång och skrikig nattning - och sedan vaknar övertrött och gnällig. Nätterna funkar bra för då ligger jag bredvid och sover, men dagarna är en enda lång kamp just nu och stackars storebror hinns typ inte med alls.

    Någon som känner igen detta, har bra tips? Ni med lite äldre bebbar - har det blivit bättre med åldern? (Dottern är 11v). Sonen var aldrig såhär mammig så har inte stött på detta förr...