• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55825 visningar
    3640 svar
    3640
    55825

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Wed 26 Aug 2020 22:45
    Andreaaaa skrev 2020-08-26 22:15:12 följande:

    Hur söver ni på dagtid? Vi kämpar fortfarande på med sjalen så jag skulle behöva lite alternativ...


    Bärandes i famnen/på axeln, ibland i vagnen men oftast famnen...
  • Thu 27 Aug 2020 10:45
    Andreaaaa skrev 2020-08-26 15:17:43 följande:

    Min tjej gråter innan hon somnar om hon inte somnar vid bröstet eftersom jag söver henne när hon är trött =lättkränkt Men hon har alltid gjort det. Däremot är hon extra kinkig och upprörd under alla utvecklingsfaser så det låter ju mkt rimligt!


    Jag börjar också tro det - att det är en utvecklingsfas :)
  • Thu 27 Aug 2020 10:47
    Söderlund skrev 2020-08-26 20:39:19 följande:

    Min 3,5 månaders kille krånglar alltid vid sövning. Dagtid går det hyffsat, 10-30 min med gnäll och missnöje och ibland gråt. Kvällstid 2-3 timmar gnäll och gråt och kämpar emot innan han kommer till ro.


    Jag hoppas det går över snart . 2-3 timmar låter inte alls kul , det tär på en ...
  • Thu 27 Aug 2020 10:50
    Andreaaaa skrev 2020-08-26 22:15:12 följande:

    Hur söver ni på dagtid? Vi kämpar fortfarande på med sjalen så jag skulle behöva lite alternativ...


    I våran säng med snuttefilt och napp eller vagnen , men som jag nämnde ovan han kämpar innan han kommer till ro och somnar ...

    Har du testat med vagnen ? Börja med olika alternativ innan bebben blir riktigt tung :(
  • Thu 27 Aug 2020 11:27
    Bettan84 skrev 2020-08-27 10:50:11 följande:

    I våran säng med snuttefilt och napp eller vagnen , men som jag nämnde ovan han kämpar innan han kommer till ro och somnar ...

    Har du testat med vagnen ? Börja med olika alternativ innan bebben blir riktigt tung :(


    Ja det är just det jag oroar mig för... Hon somnar i vagnen men vaknar så fort man stannar och har aldrig fått henne att sova i rullande mer än MAX 1h heller... :-S
  • Thu 27 Aug 2020 13:01
    Andreaaaa skrev 2020-08-26 22:15:12 följande:

    Hur söver ni på dagtid? Vi kämpar fortfarande på med sjalen så jag skulle behöva lite alternativ...


    I köket, med fläkten på för full fräs. Lägger honom på sidan i vagnen med snuttefilt att borra in ansiktet i. Sen klappar jag honom i rumpan tills han somnar.
  • Thu 27 Aug 2020 13:33
    Daphodil skrev 2020-08-27 13:01:42 följande:

    I köket, med fläkten på för full fräs. Lägger honom på sidan i vagnen med snuttefilt att borra in ansiktet i. Sen klappar jag honom i rumpan tills han somnar.


    Hur länge kan han sova så?

    Haha, the power of white noise alltså! Kan tipsa om en app som heter Sleep Bug Pro som har white noise med fler olika sorters ?överljud?. Särskilt den som heter Waterfall är populär på maxvolym här hemma och har räddat oss under MÅNGA bilresor!!
  • Thu 27 Aug 2020 13:35
    Söderlund skrev 2020-08-26 22:45:30 följande:

    Bärandes i famnen/på axeln, ibland i vagnen men oftast famnen...


    Och sedan lägger ni ner i sängen? Hur långa sovstunder på dagen?
  • Thu 27 Aug 2020 14:57
    Bettan84 skrev 2020-08-25 19:56:29 följande:

    :( det måste varit väldigt jobbigt för er . Tack för att du tog dig tid och uppdatera oss här på forumet . Det känns som att vi är som en liten familj :). Så glad att det börjar vända för er . Det kan bara bli bättre . Blicka framåt bara !

    Angående sovtiden det varierar . Han sover Max 1 - 1/5 timma åt gången. Han är vaken 1 till 2 timmar men senaste tiden har han gnällt och gråtit varenda gång han ska sova på dagen . Det känns hela tiden som att man tajmar fel :(. Han gallskriker verkligen .

    Jag gissar på att din bebis är bara lugn och vill sova längre stunder. Inget konstigt med det . Njut så länge det varar. Om hans nattsömn inte störs av att han sover längre även på dagarna så har du inget att oroa dig för .


    Tack, ja jag har som tur är nog lyckats se det positiva och inte lyssnat för mycket på oroliga läkare. Har nog fått oss till att känna denna första tid hyfsat normal.

    Nej nattsömnen brukar vara bra. När han var runt 1 månad och lite till sov han ännu längre så jag fick väcka honom för att ge mat. Ett tag kändes det knappt som att man hade nån bebis, och det dröjde länge innan han hade ögonen öppna så länge att vi kunde spekulera i ögonfärg. Han kan ff ha ?sovdagar? när han sover flera timmar i sträck dagtid men är som sagt mer vaken nu.
  • Thu 27 Aug 2020 15:08
    Andreaaaa skrev 2020-08-26 22:15:12 följande:

    Hur söver ni på dagtid? Vi kämpar fortfarande på med sjalen så jag skulle behöva lite alternativ...


    Jag har vägrat bärsele/bärsjal dagtid eftersom jag har två andra barn som kräver mkt uppmärksamhet. När han har svårt att sova brukar jag använda babysittern som jag gungar, eller vagnen. Det bästa tricket just nu är att lägga honom på sidan och lägga snuttefilten bredvid. Där ligger han och beklagar sig en liten stund innan han kommer till ro.

    Med ett av syskonen var det mkt kämpigt i perioder att sova dagtid. När jag var som mest desperat körde jag till mormor, och då lyckades syskonet somna i bilen. Men det är ju verkligen en sista åtgärd...

    Bärselen sparas istället till maken, så tar han bärselen på kvällen när det är svårare att somna. det i kombination med dammsugning är klockrent! Då får jag lite efterlängtad egentid, kan ju t ex duscha och såna lyxigheter. Och så blir golvet rent, hehe