• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56680 visningar
    3640 svar
    3640
    56680

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Thu 1 Oct 2020 19:25

    ?Skönt ? att det är fler som går igenom samma fas .

    Jag läser i appen ?upptäck världen ? att det är en av de längsta faserna mellan 3-4 månader och att det borde gå över snart. Tyvärr det har hållit sig nu i 3 veckor så jag hoppas det går över snart .

    Var hos VM igår då han fick vaccin och även hon nämnde att de behöver äta mer nu plus att de har separationsångest därav kräver de mer närhet .

    Min har också blivit så tuttig ! Han tar nappen men för att han ska kunna somna om så måste jag amma ...

    Jag har börjat med smaksensationer nu och han verkar gilla det mesta !! Efter 3-4 dagar ville han äta mer men jag vågar inte ge mer än 2-3 teskedar. Någon annan som upplever att bebis vill äta ?

    Jag skulle vilja (inte ersätta ) komplettera amningen med puréer successivt... han är ju en stor pojke och därav kanske även mer hunger ...

  • Thu 1 Oct 2020 20:26
    Bettan84 skrev 2020-10-01 19:25:18 följande:

    ?Skönt ? att det är fler som går igenom samma fas .

    Jag läser i appen ?upptäck världen ? att det är en av de längsta faserna mellan 3-4 månader och att det borde gå över snart. Tyvärr det har hållit sig nu i 3 veckor så jag hoppas det går över snart .

    Var hos VM igår då han fick vaccin och även hon nämnde att de behöver äta mer nu plus att de har separationsångest därav kräver de mer närhet .

    Min har också blivit så tuttig ! Han tar nappen men för att han ska kunna somna om så måste jag amma ...

    Jag har börjat med smaksensationer nu och han verkar gilla det mesta !! Efter 3-4 dagar ville han äta mer men jag vågar inte ge mer än 2-3 teskedar. Någon annan som upplever att bebis vill äta ?

    Jag skulle vilja (inte ersätta ) komplettera amningen med puréer successivt... han är ju en stor pojke och därav kanske även mer hunger ...


    Japp min älskar mat haha jag begränsar inte det han vill äta för det är så bra att han är intresserad och jag vill uppmuntra det. Så länge han äter tillräckligt av ersättning så är jag nöjd och det gör han. Min kille är stor han med hehe. Han var intresserad långt innan han blev 16 veckor så vi har hållit på ett tag nu.

    Har en ätkladd session om dagen.

    Han äter säkert 4 iskuber med mat, minst 50g kvarg och sen lite små smak av olika saker som jag äter under dagen.

    Han ökar på mängden som han får i sig själv och magen funkar som den ska. Sen vet jag ju inte hur mycket han faktiskt får i sig eftersom allt inte hamnar där det ska så att säga.
  • Thu 1 Oct 2020 20:28

    Hmm blir nog totalt mer än 4 iskuber, brukar blanda hej vilt :)

  • Fri 2 Oct 2020 21:29
    SweetCA skrev 2020-10-01 20:28:03 följande:

    Hmm blir nog totalt mer än 4 iskuber, brukar blanda hej vilt :)


    Åh så härligt . Jag tycker också att det är bara positivt om de är intresserade . Min dotter var inte det alls då fick jag helamma länge sen började vi med gröt . Det dröjde innan hon ville äta . Men jag väntade också enligt rekommendationerna först i minst 6 månader vilket jag tyckte jag var helt fel , jag skulle gett henne lite tidigare och öka successivt.

    Så länge magen funkar och de får i sig bröstmjölk/ersättning som huvudföda så är det nog inga problem.

    Min son blir helt till sig när han ser att jag håller på att förbereda mat haha . Så söt
  • Sat 3 Oct 2020 06:32

    Kollar era små på tv ? :D

    Jag måste erkänna att jag sätter på tv ibland med barnprogram och Liam älskar tex Buddi som finns på Netflix

  • Sat 3 Oct 2020 10:44
    Bettan84 skrev 2020-10-02 21:29:07 följande:

    Åh så härligt . Jag tycker också att det är bara positivt om de är intresserade . Min dotter var inte det alls då fick jag helamma länge sen började vi med gröt . Det dröjde innan hon ville äta . Men jag väntade också enligt rekommendationerna först i minst 6 månader vilket jag tyckte jag var helt fel , jag skulle gett henne lite tidigare och öka successivt.

    Så länge magen funkar och de får i sig bröstmjölk/ersättning som huvudföda så är det nog inga problem.

    Min son blir helt till sig när han ser att jag håller på att förbereda mat haha . Så söt


    Ja men precis!

    Så härligt att han är intresserad! Ja men antar att rekommendationerna måste vara på den säkra sidan för alla. Så får man hålla koll på sin lilla individ.
  • Sat 3 Oct 2020 10:45
    Bettan84 skrev 2020-10-03 06:32:57 följande:

    Kollar era små på tv ? :D

    Jag måste erkänna att jag sätter på tv ibland med barnprogram och Liam älskar tex Buddi som finns på Netflix


    Japp, bamse haha. Ganska skönt ibland.
  • Sat 3 Oct 2020 19:11

    Jag hade tänkt helamma 6 mån, men tröttnade eftersom lille pojk amningsvägrar/bråkar rätt ofta. Sen han blev 5 mån får han smaka på det mesta, och verkar gilla allt som är lite salt. Skönt att slippa vara enda källan till mat, känner jag.

  • Sun 4 Oct 2020 00:23

    Tack snälla för svaren Det allra grinigaste verkar faktiskt vara över nu och hon sover mycket bättre på dagen. Tog till mig tipset om att hålla henne vaken lite längre, funkar jättebra nu, hon är vaken minst 2-2,5h i sträck nu, så skönt!! Tyvärr vaknar hon fortfarande tätare om nätterna, man får inte direkt några sextimmarspass längre utan måste agera napp en hel del...men värre kunde man ha det

    Vi avvaktar lite med smaksensationer eftersom att hennes mage har varit så krånglig.

    Sätter inte på tv:n för bara henne men när storebror tittar på barnprogram och vi är i närheten är hon mkt mkt intresserad - tror att Octonauterna på SVTplay är bådas favorit för tillfället

  • Mon 5 Oct 2020 18:06

    Blir tokig. Storasyster sov alltid 2h i stöten dagtid, och det gjorde lille pojk också i början. Men senaste veckorna är det 30 min per gång. Jag hinner ingenting! Någon som känner igen sig och har en lösning?