• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2020-11-19 17:24:09 följande:

    Fantastiskt! Vilka sköna nätter för er.

    Jag fick ge mer gröt nu eftersom han vägrat amma, och det är de nätterna han sovit så bra. Har också sänkt volymen på det brus vi sover till, med dina ord färska i minnet, och det verkar också hjälpa.


    Jätteskönt verkligen .

    Vad bra ! Glad jag blir , det är värt att testa . Min somnar fortfarande utan problem helt själv i sängen .

    Först bad sen gröt och en halv timma senare ammar jag sen lägger jag honom i hans säng släcker lampan och han somnat med snutte och napp. Ibland mörker jag att nappen stör honom då somnar han utan.

    Ett knep som jag kom på och det funkar för oss är att ge ?lunchen ? senare på kvällen . Då blir han bra mätt och det håller honom fram tills 4-5 på morgonen .

    När han börjar äta mer riktig mat då slutar jag alla helt på natten . Nu är det som sagt Max 1 gång som gäller på natten .

    Jag kommer fortsätta köra på gröt morgon och kväll då jag vet att min syster hade jättesvårt att avvänja sina barn från välling/ersättning på nätterna då de vaknade och skrek . Det betyder inte att det kommer bli samma för mig men som sagt gröt är exakt samma som välling , det är vara smidigare att ge välling . Men alla gör olika val såklart inget är rätt eller fel :)
  • Daphodil
    Bettan84 skrev 2020-11-20 19:11:28 följande:

    Jätteskönt verkligen .

    Vad bra ! Glad jag blir , det är värt att testa . Min somnar fortfarande utan problem helt själv i sängen .

    Först bad sen gröt och en halv timma senare ammar jag sen lägger jag honom i hans säng släcker lampan och han somnat med snutte och napp. Ibland mörker jag att nappen stör honom då somnar han utan.

    Ett knep som jag kom på och det funkar för oss är att ge ?lunchen ? senare på kvällen . Då blir han bra mätt och det håller honom fram tills 4-5 på morgonen .

    När han börjar äta mer riktig mat då slutar jag alla helt på natten . Nu är det som sagt Max 1 gång som gäller på natten .

    Jag kommer fortsätta köra på gröt morgon och kväll då jag vet att min syster hade jättesvårt att avvänja sina barn från välling/ersättning på nätterna då de vaknade och skrek . Det betyder inte att det kommer bli samma för mig men som sagt gröt är exakt samma som välling , det är vara smidigare att ge välling . Men alla gör olika val såklart inget är rätt eller fel :)


    Så du nattammar en gång per natt, vid 4-5? Min pojk har senaste nätterna ätit en gång vid 00 och en gång vid 05. Tror jag ska försöka jobba bort 05-målet först, så kanske vi kan få 7h ihållande sömn där efter midnatt.
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2020-11-20 19:24:50 följande:

    Så du nattammar en gång per natt, vid 4-5? Min pojk har senaste nätterna ätit en gång vid 00 och en gång vid 05. Tror jag ska försöka jobba bort 05-målet först, så kanske vi kan få 7h ihållande sömn där efter midnatt.


    Precis , min brukade vakna exakt samma tider som din 00.00 sen 05.00 men jag försökte successivt ta bort 00.00 amningen och tröstade istället så fort han började äta mer . Då kunde man med gott samvete lägga sig vid 22.00 och inte kände att man var tvungen att vakna igen inom 1-2 timmar för man blev helt groggy efteråt .
  • Daphodil
    Bettan84 skrev 2020-11-24 19:26:53 följande:

    Ni som ammar hur länge tänker ni amma ?


    Kommer amma så länge han vill. Nu har han dock slutat amma dagtid, vill liksom inte. Nätterna kommer jag kapa när jag börjar jobba i mars, så därefter får vi se om det finns intresse alls från hans sida.
  • Andreaaaa
    Bettan84 skrev 2020-11-24 19:26:53 följande:

    Ni som ammar hur länge tänker ni amma ?


    Beror lite på. Jag fortsätter gärna men vill sluta nattamma helt till i feb då jag börjar jobba 2-3 dgr/vecka. Kommer säkert att ströamma lite även efter det, hon får bestämma. Sonen valde bort bröstet jättetidigt, får se vilken sort den här fröken är
  • Söderlund
    Bettan84 skrev 2020-11-24 19:26:53 följande:

    Ni som ammar hur länge tänker ni amma ?


    Hade hoppats vid 8-9 månader men tror mer och mer att det är kört då han både äter mat sämre och sover sämre och därför vill snutta mer, så snarare kring 10-11 månader då.
  • Heliena
    Bettan84 skrev 2020-11-24 19:26:53 följande:

    Ni som ammar hur länge tänker ni amma ?


    Så länge han vill, men det har börjat krångla lite med amningen.. På natten äter han en gång, kl.4, sen gröt på morgonen. Imorse åt han knappt någon gröt alls och nu vägrar han bröstet. Stress, haha..
  • viljaa
    Bettan84 skrev 2020-11-24 19:26:53 följande:

    Ni som ammar hur länge tänker ni amma ?


    Så länge jag kan <3
  • Andreaaaa

    GAah. Ammar fortfarande mer än nånsin, med 2-3h mellanrum om natten, trots att här äts en hel del del gröt etc nu.

    Ni som lyckades få till längre sömnpass och få bort det ständiga småsnuttandet, funkar det fortfarande? Några topptips? Borde inte vara någon utvecklingsfas nu längre och jag är världströttast (