• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56692 visningar
    3640 svar
    3640
    56692

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Thu 17 Dec 2020 20:02

    Här blir det inte heller mer än 13h på ett dygn, men hon verkar tillräckligt pigg.

    Jag är dock tröttare än någonsin, separationsfas deluxe fortlöper här och jag ligger i princip och nattar (ammar) konstant mellan kl 19-24, hon somnar men vaknar jättelätt om. Sedan kan jag få ett 3-timmarspass sömn om jag har tur och sedan 2*2h med amning mellan innan vi går upp vid 07. Hon är hur pigg och glad som helst på dagarna, tyvärr inte jag

    Fick tillbaka mensen för ganska exakt en månad sedan och satte in en hormonspiral i samma veva så jag har haft blödningar varje dag sedan dess. Jag upplever inga problem med underlivet men känner ju att jag inte är tight som förr. Inte alls. Knipövningar är obehagligt tycker jag, men det där löser sig när jag kommer igång med gymmandet i samband med återgång till jobbet i vår. Har lite problem med knän efter graviditeten så kan tyvärr inte springa, behöver bygga styrka först.

  • Fri 18 Dec 2020 08:44

    Vår kille, 6,5 mån, sover runt 15 timmar. Jag väcker honom vid 8.30. Sen lägger vi honom runt 11, tidigare kunde han sova flera timmar på förmiddagen men han har bytt så nu sover han 30-60 min på förmiddagen och sen 1-3(!) timmar på eftermiddagen, brukar väcka honom vid 17 om han sover länge, så han kan somna sen vid 19.30-20.00 tiden. Tidigare somnade han oftast vid 22-tiden men det har bara ändrats och dessa tider känns bra så försöker hålla det så. Han har några uppvak innan vi lägger oss och sen äter han vid 12 och 3.

    Har haft småblödningar sedan förlossningen men för 2 månader (han var ca 4månader då) sedan kändes det som jag hade ägglossning och 2 veckor efter det hade jag en blödning, lite kortare än tidigare mens. 31 dagar senare ny blödning så nu är det förmodligen igång även om 31 dar var 6 dagar längre cykel än vanligt.

    Tyckte även det kändes som att jag fick lätta värkar första mensdagen, nån som känner igen sig i det?

    Hoppas inte jag fått kraftigare mensvärk nu efter graviditeten...kanske bara är att jag nu förknippar smärtan med förlossningsvärkarna. :)

    Nån som testat hjälm för att de ska slippa slå i huvudet när de drar sig upp/sitter och tappar balansen?

    Här kör vi mössa just nu för att dämpa lite...

  • Fri 18 Dec 2020 18:12

    Haha å jag hade behövt er för typ en månad sen, känner igen det så väl. Började rata gröt, gick från enkel till gnällig etc. Det är något bättre nu dock och han blir snart 8 mån.

  • Sat 19 Dec 2020 08:43

    Lider verkligen med er som kämpar med nattsömnen. Dottern var sådan fram tills hon blev 8 månader . Sen blev det bättre . Det tråkiga var att det kändes som att all lediga tid gick ut på att stå ut med situationen. Även dagtid när jag tänker efter , hon sov aldrig bra på dagarna heller.

    De är som dag och natt min son och dottern.

    Han blir 7 månader om en vecka och är verkligen enkel. Ska inte jingsa men jämfört med dottern så är han verkligen lätt. Somnar själv , vaknar 1-2 gånger när han inte hittar nappen då blir det gnäll men jag ska inte klaga.

    Nu är det mannen som sköter honom på kvällarna så jag tar dottern (6,5 år gammal) och läser böcker . Har saknar kvällarna med henne

    .

    Sonen vill inte amma alls sen 2 dagar tillbaka. Jag brukade amma 2-3 ggr på dagen och 23.00 sista måltid .

    Kan de bara tvärvägra så här ? Var verkligen inte förberedd så lite ledsen blev jag . Det blir inga fler barn så tanken på att det är sista gången man ammar gör mig lite leden. Det kanske är ideal situation att de avvänjer sig självmant men ja, känns lite tråkigt . Han äter mer och mer och blir förvånad över hur mycket han kan trycka i sig ?! .

    Kram på er som kämpar .

  • Sat 19 Dec 2020 20:23
    Maymom skrev 2020-12-18 08:44:27 följande:

    Vår kille, 6,5 mån, sover runt 15 timmar. Jag väcker honom vid 8.30. Sen lägger vi honom runt 11, tidigare kunde han sova flera timmar på förmiddagen men han har bytt så nu sover han 30-60 min på förmiddagen och sen 1-3(!) timmar på eftermiddagen, brukar väcka honom vid 17 om han sover länge, så han kan somna sen vid 19.30-20.00 tiden. Tidigare somnade han oftast vid 22-tiden men det har bara ändrats och dessa tider känns bra så försöker hålla det så. Han har några uppvak innan vi lägger oss och sen äter han vid 12 och 3.

    Har haft småblödningar sedan förlossningen men för 2 månader (han var ca 4månader då) sedan kändes det som jag hade ägglossning och 2 veckor efter det hade jag en blödning, lite kortare än tidigare mens. 31 dagar senare ny blödning så nu är det förmodligen igång även om 31 dar var 6 dagar längre cykel än vanligt.

    Tyckte även det kändes som att jag fick lätta värkar första mensdagen, nån som känner igen sig i det?

    Hoppas inte jag fått kraftigare mensvärk nu efter graviditeten...kanske bara är att jag nu förknippar smärtan med förlossningsvärkarna. :)

    Nån som testat hjälm för att de ska slippa slå i huvudet när de drar sig upp/sitter och tappar balansen?

    Här kör vi mössa just nu för att dämpa lite...


    Skönt att det är fler som tycker det är jobbigt med dagssömnen, även om jag ösnkar att vi kände oss gladare. Det verkar då som att min pojk är så normal som det kan bli fastän jag trodde hanbehövde sova mer än vad han gör.

    Jag har tänkt samma tanke ang huvudskydd (hjälm). Han får inte sitta själv på parkettgolvet men han ramlar och slår sig mot spjälorna i sängen samt i sin lekhage där det är 1 cm tjock lekmatta som dämpar lite grann. 
  • Sat 26 Dec 2020 19:44

    Min 7 månaders vägrar amma . Trodde det var bara tänderna som spökade då han bet mig varje gång. Jag kämpade i några dagar men gav upp . Han vill verkligen inte amma längre. Tur att han äter vanlig mat nu.

    Hur gör ni andra med amningen ?

    God fortsättning

  • Tue 12 Jan 2021 09:53

    Igår var vi på 8-månaders kontroll, 74 cm och 9 stadiga kg. Sedan två veckor tillbaka kryps det snabbt och vilt. Hon drar sig även upp mot möbler och går längst dem (fyra steg är rekordet än så länge). Hjälp vad snabbt det går nu!

  • Tue 12 Jan 2021 13:51
    Bettan84 skrev 2020-12-26 19:44:31 följande:

    Min 7 månaders vägrar amma . Trodde det var bara tänderna som spökade då han bet mig varje gång. Jag kämpade i några dagar men gav upp . Han vill verkligen inte amma längre. Tur att han äter vanlig mat nu.

    Hur gör ni andra med amningen ?

    God fortsättning


    Hej ! Vi ammar vidare. Inför alla sovstunder och ett gäng gånger på natten. Kanske 7 ggr/dygn ca. Mat petar hon motvilligt i sig 3 ggr/dag!
  • Tue 12 Jan 2021 23:18

    Någon annan som har en extremt klängig bebis just nu? Hon är supermammig, vill vara hos mig hela tiden, amma en massa etc. Har börjat vakna en massa på natten (igen!) Drygt 7,5 mån gammal nu.

  • Wed 13 Jan 2021 04:05
    Andreaaaa skrev 2021-01-12 23:18:10 följande:

    Någon annan som har en extremt klängig bebis just nu? Hon är supermammig, vill vara hos mig hela tiden, amma en massa etc. Har börjat vakna en massa på natten (igen!) Drygt 7,5 mån gammal nu.


    Här har du en. 8 månaders kille som haft en bättre period med sömnen ett tag, men nu är det helt uruselt igen. Vaknat 8 gånger/natt i helgen, vill bara vara nära/samsova och det är bara jag som duger på natten, blir helt hysterisk när pappa försöker på natten... SUCK. Är väl den berömda separationsfasen.