• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55956 visningar
    3640 svar
    3640
    55956

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Wed 27 Jan 2021 09:49

    Angående klängapor <3 min blev lite mer nöjd om han fick se sitta i stolen i köket och titta på.

    Gurkstav att tugga på i värsta fall!

  • Wed 27 Jan 2021 13:22

    Tror också barnen har en inbyggd väckarklocka. Min pojke har alltid gått upp 08, och jag förstod inte hur skönt det var förrän han plötsligt började kvittra piggt 06. Insåg att om jag lät honom tjoa runt 20 min så somnar han om sen, och går upp 08.

  • Wed 27 Jan 2021 21:32
    SweetCA skrev 2021-01-27 09:49:58 följande:

    Angående klängapor <3 min blev lite mer nöjd om han fick se sitta i stolen i köket och titta på.

    Gurkstav att tugga på i värsta fall!


    Ja är mat han kan plocka med inblandat funkar det bra här med, blodpudding är en favorit att kladdäta. :)

    Annars funkar det ofta bra att dra ut en låda i skafferiet så står han mot den och rotar runt bland ris och pasta. :)
  • Wed 27 Jan 2021 21:35
    Maymom skrev 2021-01-27 21:32:38 följande:

    Ja är mat han kan plocka med inblandat funkar det bra här med, blodpudding är en favorit att kladdäta. :)

    Annars funkar det ofta bra att dra ut en låda i skafferiet så står han mot den och rotar runt bland ris och pasta. :)


    Haha ja här med! Lådor i köket är bäst
  • Fri 29 Jan 2021 06:20
    viljaa skrev 2021-01-27 09:23:45 följande:

    Asså eftersom du testat allt så blir mitt bästa tips att skicka upp andra föräldern! Vi kör så att jag tar natten och pappa morgonen. Vår lilla vaknar oftast 6-7 men även x antal gånger på natten, minst 2-3 ggr iaf. Tror inte man kan ändra bebisens dygn, iaf har vi svårt med det..! Så mitt tips är; acceptera, lägg över på andra föräldern och invänta bättre tider. För könns som att allt är övergående, både bra och dåliga vanor :P


    Japp det tror jag också . Han är lite lat och det är såklart mer ?synd ? när pappa inte får sova hahah men nu blir det ändring.

    Han har dessutom börjat snarka (pappan haha ) så jag kan inte ens sova i samma rum . Det känns som att jag är vaken jämt . Jag försöker sova så mycket jag kan på dagarna istället
  • Tue 9 Feb 2021 08:46

    Nån som har något superduper tips för tandsprickning? Här är tand nummer fem och sex på gång och ALLT kaosar. Sömnen, maten, humöret, rutiner... inget funkar just nu. Mvh trött mamma deluxe

  • Tue 9 Feb 2021 11:22
    HejsanJenny skrev 2021-02-09 08:46:30 följande:

    Nån som har något superduper tips för tandsprickning? Här är tand nummer fem och sex på gång och ALLT kaosar. Sömnen, maten, humöret, rutiner... inget funkar just nu. Mvh trött mamma deluxe


    Vi har samma här med feber och matvägran och bara sova på mig...

    Fick tips av en kompis om en kräm från apoteket, hon mindes dock inte namnet, den kunde man ha i kylen så den är lite sval och sen ta på en tandborste som de kan bita lite på för att hjälpa kliandet och bedöva lite.

    Göra egen isglass tipsade hon också om, med lite mjölk och nån frukt så kan de suga på den. Min grabb älskar mango/banan/kokospuré så funderar på att frysa det.

    Och frysta frukter i sån ?matnapp? som de kan suga på. Jag har inte hunnit testa själv ännu. För oss blev det Alvedon och bröstmjölk som funkade i helgen...
  • Tue 9 Feb 2021 16:03
    Maymom skrev 2021-02-09 11:22:29 följande:

    Vi har samma här med feber och matvägran och bara sova på mig...

    Fick tips av en kompis om en kräm från apoteket, hon mindes dock inte namnet, den kunde man ha i kylen så den är lite sval och sen ta på en tandborste som de kan bita lite på för att hjälpa kliandet och bedöva lite.

    Göra egen isglass tipsade hon också om, med lite mjölk och nån frukt så kan de suga på den. Min grabb älskar mango/banan/kokospuré så funderar på att frysa det.

    Och frysta frukter i sån ?matnapp? som de kan suga på. Jag har inte hunnit testa själv ännu. För oss blev det Alvedon och bröstmjölk som funkade i helgen...


    Krämen heter multi - mam babydent men jag tycker inte den gör någon skillnad.
  • Thu 11 Feb 2021 22:50

    Vi har också haft katastrofala nätter, natten till idag sov jag 2,5h... fick dock chans att sova ikapp lite med henne under dagen, hoppas på en bättre natt nu. Även här har det kommit en massa tänder men jag upplever att det största problemet är att hon blir hård i magen väldigt lätt och att den väcker henne om nätterna.

    Är det någon som har lyckats sluta med nattamning nu när de är lite större? Isf: hur gjorde ni?

    (Vi ska vara föräldralediga 50% vardera nu i några veckor och kommer då att ta varannan natt, så jag gissar att det blir lättast för alla om nattamningen upphör helt)

  • Mon 15 Feb 2021 13:28
    Andreaaaa skrev 2021-02-11 22:50:47 följande:

    Vi har också haft katastrofala nätter, natten till idag sov jag 2,5h... fick dock chans att sova ikapp lite med henne under dagen, hoppas på en bättre natt nu. Även här har det kommit en massa tänder men jag upplever att det största problemet är att hon blir hård i magen väldigt lätt och att den väcker henne om nätterna.

    Är det någon som har lyckats sluta med nattamning nu när de är lite större? Isf: hur gjorde ni?

    (Vi ska vara föräldralediga 50% vardera nu i några veckor och kommer då att ta varannan natt, så jag gissar att det blir lättast för alla om nattamningen upphör helt)


    Har slutat nattamma. För mig var steg 1 att han somnade för egen hand, dvs knölade runt i sängen tills han somnade. Då lärde han sig att inte behöva mat eller hjälp för att somna. Sen minskade jag till en amning per natt, och flyttade fram tiden för denna efter några nätter, så att han inte skulle bli för van vid att få äta tex prick 01.

    Allt detta gick förvånansvärt smärtfritt, så när vi skulle ta bort nattamningen helt förvånade det mig att vi fick en skriknatt. Men så blev det. Natten efter gick bättre, och sen accepterade han att inte amma men fortsatte vakna rätt ofta om natten. Nu har han börjat sova hela nätter, iaf ibland...