• Mon 19 Aug 2019 21:00
    55927 visningar
    3640 svar
    3640
    55927

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Mon 15 Feb 2021 14:40
    Daphodil skrev 2021-02-15 13:28:44 följande:

    Har slutat nattamma. För mig var steg 1 att han somnade för egen hand, dvs knölade runt i sängen tills han somnade. Då lärde han sig att inte behöva mat eller hjälp för att somna. Sen minskade jag till en amning per natt, och flyttade fram tiden för denna efter några nätter, så att han inte skulle bli för van vid att få äta tex prick 01.

    Allt detta gick förvånansvärt smärtfritt, så när vi skulle ta bort nattamningen helt förvånade det mig att vi fick en skriknatt. Men så blev det. Natten efter gick bättre, och sen accepterade han att inte amma men fortsatte vakna rätt ofta om natten. Nu har han börjat sova hela nätter, iaf ibland...


    Ok, ja det låter ju jättesmidigt! Hur gjorde du för att flytta fram det, eller jag menar utan att han blev ledsen menar jag? Om jag inte tröstar med bröstet när hon vaknar och börjar gråta så blir hon bara mer och mer ledsen...

    Och en fråga till åt alla (jag har visst hundra ): kräks era små ofta? Här kommer det en liten minikräk då och då, nästan varje dag, ibland ett par ggr samma dag, och jag kan inte minnas att storebror gjorde det...
  • Tue 16 Feb 2021 05:53

    Här kommer en till sliten mamma mest pga en förkyld bebis som har varit det i en vecka nu .... herregud vad man är sliten ... någon annan som haft förkyld bebbe hittills ?

  • Tue 16 Feb 2021 11:00
    Andreaaaa skrev 2021-02-15 14:40:27 följande:

    Ok, ja det låter ju jättesmidigt! Hur gjorde du för att flytta fram det, eller jag menar utan att han blev ledsen menar jag? Om jag inte tröstar med bröstet när hon vaknar och börjar gråta så blir hon bara mer och mer ledsen...

    Och en fråga till åt alla (jag har visst hundra ): kräks era små ofta? Här kommer det en liten minikräk då och då, nästan varje dag, ibland ett par ggr samma dag, och jag kan inte minnas att storebror gjorde det...


    Här kaskadspyddes det till han var 6 mån. Efter det enbart småspyor/spit-ups när han ätit för mycket eller större när han stoppat nåt i munnen, tex barkbitar....

    Han gråter ibland så han spyr också, när min sambo försöker trösta på natten, vet inte om det går in under affektkrämpor. Vet att vissa barn svimmar av ilska..
  • Wed 17 Feb 2021 20:27
    Andreaaaa skrev 2021-02-15 14:40:27 följande:

    Ok, ja det låter ju jättesmidigt! Hur gjorde du för att flytta fram det, eller jag menar utan att han blev ledsen menar jag? Om jag inte tröstar med bröstet när hon vaknar och börjar gråta så blir hon bara mer och mer ledsen...

    Och en fråga till åt alla (jag har visst hundra ): kräks era små ofta? Här kommer det en liten minikräk då och då, nästan varje dag, ibland ett par ggr samma dag, och jag kan inte minnas att storebror gjorde det...


    Han fortsatte vakna 01 för mat, men då klappade jag och vaggade spjälsängen som jag brukade göra om han vaknade innan 01. Kan vara slumpen att han accepterade det, tror bara jag gjorde så två nätter. Sen avslutade jag helt, och då blev det vilda protester.

    Du kanske behöver gå igenom 2-3 skriknätter, det verkar vara det vanliga.
  • Fri 19 Feb 2021 09:26

    Åhh jag är så chockad ! Min lilla majbebis ska bli storasyster i oktober om allt går som det ska! Hon föddes ju igår typ! Nån mer som väntar syskon? <3

  • Sat 20 Feb 2021 23:45
    viljaa skrev 2021-02-19 09:26:43 följande:

    Åhh jag är så chockad ! Min lilla majbebis ska bli storasyster i oktober om allt går som det ska! Hon föddes ju igår typ! Nån mer som väntar syskon? <3


    Grattis!!
  • Mon 22 Feb 2021 10:16
    viljaa skrev 2021-02-19 09:26:43 följande:

    Åhh jag är så chockad ! Min lilla majbebis ska bli storasyster i oktober om allt går som det ska! Hon föddes ju igår typ! Nån mer som väntar syskon? <3


    Åh vad roligt, grattis! :)
  • Mon 22 Feb 2021 10:55
    Liiiiivia skrev 2021-02-22 10:16:44 följande:

    Åh vad roligt, grattis! :)


    Tack så mycket!!<3
  • Tue 23 Feb 2021 05:47
    viljaa skrev 2021-02-19 09:26:43 följande:

    Åhh jag är så chockad ! Min lilla majbebis ska bli storasyster i oktober om allt går som det ska! Hon föddes ju igår typ! Nån mer som väntar syskon? <3


    Wow ! Stort grattis !!!
  • Tue 23 Feb 2021 05:48

    Ger ni burkmat eller lagar ni maten till era små ?