• Mon 19 Aug 2019 21:00
    56610 visningar
    3640 svar
    3640
    56610

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Fri 12 Mar 2021 07:23
    viljaa skrev 2021-03-10 18:40:39 följande:

    Åhh tack ! Känns så spännande. Känns som att jag nyss var gravid samtidigt som det känns som i ett annat liv. Och det var det ju på ett sätt också, stor skillnad att vara gravid när man inte hade barn och nu när man har en liten mini hemma redan. Nu hinner man ju knappt känna efter. Vet faktiskt inte hur långt gången jag är heller men ska göra ultraljud i veckan för att få reda på det!

    Vad spännande!<3 hoppas ni får plus snart!! Hur var det med majbebis, försökte ni länge? Ammar du nåt fortfarande eller har kroppen ställt in sig som den ska? :)


    Gud så spännande! Förstår att det måste vara en helt annorlunda upplevelse. Förut hade man ju liksom tid att analysera och fundera över allting i mikrodetalj, haha. Försökte ni länge och aktivt? <3

    Tack! Jag hoppas också det! Det tog oss ganska exakt ett år att få till majbebisen, då räknar jag från att vi aktivt mätte ägglossning osv. Sen har jag haft otur med flera missfall. Men jag känner mig pepp och glad och optimistisk! Min mens är helt regelbunden igen. Jag är lite i tankegångarna som du nämner ovan. Jag har liksom inte tid att känna efter så mycket, man bara kör. När föddes er första? Här hemma firade vi precis 10 månaders dag <3
  • Fri 12 Mar 2021 12:56
    HejsanJenny skrev 2021-03-12 07:23:35 följande:

    Gud så spännande! Förstår att det måste vara en helt annorlunda upplevelse. Förut hade man ju liksom tid att analysera och fundera över allting i mikrodetalj, haha. Försökte ni länge och aktivt? <3

    Tack! Jag hoppas också det! Det tog oss ganska exakt ett år att få till majbebisen, då räknar jag från att vi aktivt mätte ägglossning osv. Sen har jag haft otur med flera missfall. Men jag känner mig pepp och glad och optimistisk! Min mens är helt regelbunden igen. Jag är lite i tankegångarna som du nämner ovan. Jag har liksom inte tid att känna efter så mycket, man bara kör. När föddes er första? Här hemma firade vi precis 10 månaders dag <3


    Jaa helt annorlunda nu! Med majbebben så hade man ju som sagt järnkoll hela tiden men känns som att dena graviditeten bara kommer swisha förbi. Nä det gjorde vi inte, det var inte meningen alls att jag skulle bli gravid men så blev det ändå. Till skillnad från majbebisen som var väldigt planerad :)

    Åh vad spännande!! Skönt med regelbunden mens också, underlättar ju en hel del. Min hann inte bli regelbunden:P hoppas verkligen det går smidigt för er och att ni slipper missfall nu! Hon firade också precis tio månader så blir typ exakr 18 mån emellan :)
  • Thu 18 Mar 2021 12:43
    viljaa skrev 2021-02-25 11:12:46 följande:

    Det är ju vältestad mat i burkarna så ha inte dåligt samvete för det! :)


    Jag vet du ha helt rätt i det.

    Stort grattis ni som är preggo och lycka till ni som försöker :D
  • Mon 22 Mar 2021 11:06

    Hur länge sover era under dagen ?

    Min sover 2-3 timmar Max

  • Mon 22 Mar 2021 13:13

    Min sover aldrig!! Han sover fortfarande sämst under nätterna, vaknar väl 5gånger under en riktigt bra natt och på dagarna sover han ca 30minuter på förmiddagen och 30 på eftermiddagen om man har TUR. Sen är han extremt aktiv hela tiden, inte en enda lugn stund. Han hatar (får panik) av att sitta fastspänd i vagnen eller bilbarnstolen så man blir ju lite begränsad med vad man kan hitta på under dagarna hehe. Vi är heeeelt slut här hemma! Känns som att man är ensam i att ha det såhär. ?Alla andra? bebisar verkar sova, äta, kunna sitta still en stund och fokusera på någon leksak osv osv. Är vi ensamma om detta?!


    Bettan84 skrev 2021-03-22 11:06:48 följande:

    Hur länge sover era under dagen ?

    Min sover 2-3 timmar Max


  • Mon 22 Mar 2021 21:37
    Bettan84 skrev 2021-03-22 11:06:48 följande:

    Hur länge sover era under dagen ?

    Min sover 2-3 timmar Max


    Vi är nånstans mellan 1 o 2 sovstunder, men blir typ 2-2.5 h/dag och kanske 11-12 på natten :) med massa uppvak då nen aja haha
  • Tue 23 Mar 2021 12:29
    Bettan84 skrev 2021-03-22 11:06:48 följande:

    Hur länge sover era under dagen ?

    Min sover 2-3 timmar Max


    Här sovs det vanligtvis 1-1,5 timme vid 10. Och sen 40-60 min vid 15-16 tiden. Men senaste dagarna har han sovit typ 7 min och sen vaknat på Dan. Likaså nattetid, vaknar hela tiden och behöver närhet.. han fick 4 tänder på 3 veckor så undrar om det är nåt liknande på gång nu igen. Han vill vara med mig hela tiden, riktigt klängig när han är vaken och vägrar äta mat igår och idag.

    Här är det också väldigt aktivt, han har aldrig riktigt suttit still och lekt, förutom om jag lägger vagnens sittdel på golvet, då sitter och står han i den och ser ut som han kör båt. Och där håller han på så jag hinner äta frukost åtminstone :)

    Sen togs det först tre sen fyra och sen fem steg igår, så snart börjar det nog gå ordentligt fort här, då blir det svettigt.. :)
  • Wed 24 Mar 2021 15:05

    Min också sover jättedåligt på nätterna vi trodde också vi var ensamma i det här och det att han inte kan leka själv längre stund utan att han är som en klisterlapp på mig haha .

    Vi är också helt slut då han fortfarande vaknar 5.00 oavsett när vi lägger honom .

    ?Skönt ? att det är fler som upplever samma på nätterna också .

  • Sun 4 Apr 2021 19:33

    Är gravid igen! Helt otroligt!

    Det kom som en chock i onsdags när jag tog testet men nu har den värsta chocken lagt sig och vi siktar in oss på bebis nr 2 i december. Tur att jag har postafen liggandes hemma sen förra graviditeten. Illamåendet är redan igång, ca 2 veckor tidigare än förra gången. 

  • Mon 5 Apr 2021 08:01
    Stenbocken93 skrev 2021-04-04 19:33:14 följande:

    Är gravid igen! Helt otroligt!

    Det kom som en chock i onsdags när jag tog testet men nu har den värsta chocken lagt sig och vi siktar in oss på bebis nr 2 i december. Tur att jag har postafen liggandes hemma sen förra graviditeten. Illamåendet är redan igång, ca 2 veckor tidigare än förra gången. 


    Åhhh vad roligt, grattis ! <3 här har vi nedräkning till kub om två veckor, blir bebis i oktober/november för oss! Hur gör ni med förskola nu när ni får tätt? Jag funderar på att ha båda hemma, men är nervös för hur det ska gå:P
  • Fri 9 Apr 2021 15:26
    viljaa skrev 2021-04-05 08:01:04 följande:
    Åhhh vad roligt, grattis ! <3 här har vi nedräkning till kub om två veckor, blir bebis i oktober/november för oss! Hur gör ni med förskola nu när ni får tätt? Jag funderar på att ha båda hemma, men är nervös för hur det ska gå:P
    KUB i slutet av maj, väntan är låååång men får sysselsätta mig med att vara mamma under tiden :)

    Jaadu, just nu väntar vi på besked om när sonen ska få börja på förskola. Planen är start i augusti så skulle bebisen komma i december blir det en mjukstart för honom att få kortare dagar från dec på förskolan. Jag kommer ta 25% föräldrapenning varje dag mellan sep-dec (förutsatt att han kommit in på förskolan då). Då blir inte hans dagar superduper långa. Skulle vi jobba heltid med 45 min restid enkel väg till jobbet skulle han vara 11h på förskolan vilket känns lite väl tufft när han är 15 mån gammal.

    I vår kommun får äldre syskon gå 15h i veckan när man är föräldraledig vilket är en skön avlastning. Jag minns så väl hur månad 1 var efter födseln medbebis nr 1 och då skulle jag knappt ha tid att ens titta på min son om den nya bebisen behöver lika mycket närhet. Men man kanske steppar upp denna gång och jobbar mer effektivt för att få allt att gå runt med ny bebis och äldre syskon samtidigt hemma.

    Jag tänker också på barnvagnen. Ska man skaffa tvillingchassi så båda kan åka samtidigt eller kommer sonen inte vilja åka vagn? Kanske ståbräda på befintligt chassi?

    Kikade även på en juniorsäng för sonen på nätet och hittade en med 1 cm ben (alltså nära till golvet ifall han skulle kravla ut nattetid) Den var väldigt fin tycker jag och anpassningsbar. babylove.se/barnmobler/hussangar/hussang-felicia-med-stodbrada