• Wed 21 Aug 2019 23:08
    306 visningar
    4 svar
    4
    306

    ockerfirmor med fallfärdiga stugor

    Lärt mej ett stort misstag efter att jag köpte en funkis på 14 kvm för 6 år sedan med glasdörrar och allt. Tänkte det kommer bli en fin uteplats.

    Efter 6 år känns det som hela byggnaden är sunkig. Det började med golvplankorna drogs isär i golvet så stora glipor och buckligt golv. Sedan så började dörrlisten att rubbas så det läcker in vatten från dörren så skitfula gråa fläckar på golvplankan vid dörren. Och även taket är fult ser ut som takbrädorna böjt sig så är som en grop.

    Känns som en ockerfirma byggt den. Timmerstockarna är 2 tums och något sandpapper på taket...känner mej så arg betala 42 000 kr för något som inte håller!!! Om den rasar ner ska jag ta med plankorna och slå dom i huvudet med det.

  • Svar på tråden ockerfirmor med fallfärdiga stugor
  • Anonym (X)
    Wed 21 Aug 2019 23:40
    #1

    Har ni isolerat och behandlat den som man ska?

  • Thu 22 Aug 2019 00:00
    #2

    Är ingen isolering i den. Endast stockar. Den är målad både utvändigt och invändigt. Den har stått som den gjort i 6 år nu. Måste anlita en snickare hur jag kan rädda den. Även fast snickare är svindyra

  • Thu 22 Aug 2019 00:05
    #3

    Och när stockarna vrider sig med åren är det som vinden blåser rakt igenom. Eftersom blir en öppning i stocken.

  • Anonym (Hmm)
    Thu 22 Aug 2019 23:34
    #4

    Fläckarna på golvet vid dörren är svartmögel. Få bukt med det nu direkt för det är farligt och kommer sprida sig fort!

Svar på tråden ockerfirmor med fallfärdiga stugor