• Anonym (O)
    Thu 22 Aug 2019 19:16
    254 visningar
    25 svar
    25
    254

    "Gift dig med en pizzabagare"

    Hur hade du reagerat om din partner dumpade dig och sa så till dig? Ja, och du har tidigare uttryckt att du någon dag vill gifta dig. 

  • Svar på tråden "Gift dig med en pizzabagare"
  • Anonym (hurra­)
    Thu 22 Aug 2019 19:19
    #1
    -1 +2

    jag hade blivit skitglad att jag slapp honom

    hellre en pizzabagare(mmm pizza..)  än en sunkig sd:are

  • Anonym (E)
    Thu 22 Aug 2019 19:21
    #2
    Anonym (hurra) skrev 2019-08-22 19:19:44 följande:

    jag hade blivit skitglad att jag slapp honom

    hellre en pizzabagare(mmm pizza..)  än en sunkig sd:are


    Det ena utesluter inte det andra vet dock. Man kan vara både sunkig och sd:are även om man är pizzabagare vet du.
  • Anonym (***)
    Thu 22 Aug 2019 19:23
    #3
    Anonym (O) skrev 2019-08-22 19:16:21 följande:

    Hur hade du reagerat om din partner dumpade dig och sa så till dig? Ja, och du har tidigare uttryckt att du någon dag vill gifta dig. 


    Ja, när man är arg eller upprörd eller vill såra någon kan man säga elaka saker. Detta tycker jag inte är elakt, bara en plump kommentar.
  • Anonym (Elsa)
    Thu 22 Aug 2019 19:36
    #4

    Skulle det vara en burn, eller? Skulle tycka att det var vaninngt roligt att han försökte få mig att må dåligt över nåt sånt. Känns ju bara tragiskt. Skönt att slippa en sån man.

  • Anonym (Kalle Sone)
    Thu 22 Aug 2019 20:02
    #5
    +1
    Anonym (O) skrev 2019-08-22 19:16:21 följande:

    Hur hade du reagerat om din partner dumpade dig och sa så till dig? Ja, och du har tidigare uttryckt att du någon dag vill gifta dig. 


    Hon vill nog att en stadig bit ska knåda mina ädlare delar och rulla mig i mjöl för att finna tillträde till härligheten.
  • Thu 22 Aug 2019 20:17
    #6
    Anonym (***) skrev 2019-08-22 19:23:06 följande:
    Ja, när man är arg eller upprörd eller vill såra någon kan man säga elaka saker. Detta tycker jag inte är elakt, bara en plump kommentar.
    Hur är det inte att vara elak tycker du?

    Men ok vi kör på att det inte var elakt utan bara lite plumpt så vi svarar lika plumpt 
    - TSdet låter som ditt nu ex har komplex - han är missnöjd över sin storlek och som alla sd:are skyller han allt på invandringen.
    Han haräven i smyg jämfört sig med er lokala pizzabagares 'calzone' och insett att hans lilla 'Margarita' inte räcker till.

    Följ hans råd och ta dig en smakrik italienare
  • Anonym (O) Trådstartaren
    Thu 22 Aug 2019 21:16
    #7

    Hahaha.. tack för era svar.

    Jo, vissa SD-sympatier finns nog, sådär lite dolt. Också en tendens att trycka ner mig och höja upp honom. Så tolkar det som ett uttalande om hur lågt värde han tillskrev mig.

    Jag vill gärna höra fler åsikter.

  • Thu 22 Aug 2019 21:28
    #8

    Ja det kanske jag gör, skulle jag sagt. Var ju säkert otrevligt menat, men har en kompis som är lyckligt gift med en snygg, snäll, trevlig pizzabagare, så det kan ju funka.

  • Anonym (O) Trådstartaren
    Thu 22 Aug 2019 21:35
    #9

    Jag har lite svårt att fatta, just för att jag inte värderar människor på samma sätt som han, men jag antar ju att det är illa menat gentemot mig. Det är det jag funderar över, snarare än hur taskig människosyn han har som ser ner på (invandrande) pizzabagare.

  • Anonym (b)
    Thu 22 Aug 2019 22:14
    #10

    jag skulle misstänka att han tyckte att jag ville köpa pizza för ofta

Svar på tråden "Gift dig med en pizzabagare"