• Anonym (Äntli­gen)
    Fri 23 Aug 2019 14:04
    669 visningar
    32 svar
    +2
    32
    669

    Äntligen lämnade jag honom

    Åh va skönt att jag faktiskt gjorde de. Efter 5 år tog jag steget och bort från honom. Hela relationen var byggt på lögner. Jag vet exakt vad jag vill och fråga gång på gång om han också vill samma ska. Skaffa hus, barn, ja det där. Självklart svarade han ja hela tiden.

    Relationen har dock inte varit end dans, trampade på många törnen som gjorde extremt ont. Han har under hela relationen chattat med andra tjejer. Kommigt på honom gång på gång. Lämade jag? Ne, då får jag skylla mig själv.

    Men igår kom allt på samma gång

    - Pressade honom och KRÄVDE ett svar, vill du ha barn? Ett lågt gny, "vet inte".

    - Varför söker du jobb i Stockholm när vi ska flytta till GÖTEBOR "tror inte jag vill dit"

    - sexchattar du med andra tjejer "ne". PLING sa det i hans mobil och jag tittade automatisk "Hihi, nu rodnar jag, tycker du verkligen jag är sexig ;)

    - Svärmor tar honom i försvar och skyller på mig.

    NU ÄR DET BRA! Brast jag ut igår. Tog mina saker och stack, äntligen efter 5 år. Oävad ångrar jag, det klassiska. Varför lämande jag inte tidigare? Har lidigt i 5 år och allt har varit mitt fel i relationen.

    Ni andra som velar fram och tillbaks, gör slut. Det kommer inte bli bättre. Alla stenar, smärta, allt försvann. Det känns helt otroligt bra, för de var inte jag som var felet, det var han och jag kan inget göra. Så skön känslan.

  • Svar på tråden Äntligen lämnade jag honom
  • Fri 23 Aug 2019 14:06
    #1

    Bra gjort! 


  • Anonym (Äntli­gen) Trådstartaren
    Fri 23 Aug 2019 15:16
    #2

    Tack!

  • Anonym (Wow)
    Fri 23 Aug 2019 16:51
    #3

    Grattis! Önskar fler kunde ta steget.

  • Anonym (A)
    Fri 23 Aug 2019 16:55
    #4

    Bra gjort. Grattis.

  • Anonym (Äntli­gen) Trådstartaren
    Fri 23 Aug 2019 18:26
    #5
    +2

    Tack! Jag fattar inte varför jag inte gjorde något tidigare. Alla signalerna var ju där och jag kom på honom gång efter gång efter gång med dessa tjejer. Vet inte vad jag var rädd för. Känna sig misslyckad? Fast de gjorde jag i relationen, nu känner jag mig lyckad. Tvärt emot vad jag trodde att de skulle bli. Känner mig fri, första gången på 5 år. Sluta grubbla på om han skriver med andra, kommer han vilja flytta med mig osv.

  • Anonym (solen­)
    Fri 23 Aug 2019 18:46
    #6

    grattis! {#emotions_dlg.flower}Skål

    nu har du ett nytt skönt liv framför dig!

  • Anonym (Gratt­is!)
    Fri 23 Aug 2019 19:01
    #7

    Grattis, bra jobbat.. Du förtjänar bättre..

  • Anonym (Äntli­gen) Trådstartaren
    Wed 4 Sep 2019 15:49
    #8
    +2

    Uppdatering, nog mest för mig själv. Jag har inte gått tillbaka till honom trots många försök från hans sida. Inget kommer att bli bättre, bara för en stund för att sedan hamna i gamla spår. Hans meddelande är blir dock mindre frekvent och privata då jag svarar väldigt kallt med mycket tid mellan. Har uttryckligen sagt att jag aldrig kan lita på honom och vill inte ha någon relation. Kärleken tog du död på med dina lögner och svek. De verkar gå in långsamt. Har gått tillbaka en gång tidigare i samma situation för några år sedan, inte igen. Det får räcka nu med denna kille.

  • Miss Skywal­ker
    Wed 4 Sep 2019 16:14
    #9

    Bra! Sträck på dig! Du gav honom flera chanser. Såna går inte att göra något åt. Så lyssna inte på hans skitsnack.

  • Anonym (Äntli­gen) Trådstartaren
    Wed 11 Sep 2019 22:55
    #10

    Man får ta vecka för vecka. Mitt ex har under hela denna tiden hört av sig med ett sms lite då och då trotts att jag ofta antigen ignorerar eller svarar kort och nästa elakt. Allt för att han ska sluta höra av sig till mig. Men för några dagar sedan fick jag banne mig mig nog. Fick säga till ordentligt. Sluta höra av dig, vill inte ha något sms, meddelande på messenger och absolut inget samtal från dig. Lämna mig i fred. Hoppas detta gick in i huvudet på honom, blir ju skitjobbigt att kunna gå vidare när han hör av sig då och då. Det har gått 3 veckor snart och känner verkligen att detta var rätt beslut ju mer tiden går.

Svar på tråden Äntligen lämnade jag honom