• Anonym (TTT)
    Fri 23 Aug 2019 17:55
    841 visningar
    26 svar
    -1
    26
    841

    Varannan vecka

    Bonusbarn i all ära MEN....

    Är det ok att komma varannan vecka ibland varannan helg när man är snart 22 år??

    Jag blir knäpp på detta om det ska fortsätta såhär..

    Trodde man skippa detta och växte ifrån VV boende..

    Detta gäller sambons son..

  • Svar på tråden Varannan vecka
  • Fri 23 Aug 2019 17:58
    #1

    Det är väl klart att det är okej om barnet fortfarande bor hemma pga studier eller bostadsbrist.

  • Anonym (Nja)
    Fri 23 Aug 2019 18:02
    #2

    Tycker samma som ovan, men är inte fallet så så anser jag att en 21åring är vuxen och borde ha eget boende om möjligt. Skulle inte vilja ha mina barn hemma så länge om det inte var av en god anledning haha

  • Anonym (TTT) Trådstartaren
    Fri 23 Aug 2019 18:05
    #3
    Vildbi skrev 2019-08-23 17:58:15 följande:

    Det är väl klart att det är okej om barnet fortfarande bor hemma pga studier eller bostadsbrist.


    Jobbar heltid

    Kommer hit sitter vid datorn på all ledig tid hjälper inte till med disk matlagning tvätt dammsugning.

    Utan kommer när maten är serverad.
  • Fri 23 Aug 2019 18:09
    #4

    Ah, ni är ett gratis hotel. Jag skulle också komma om jag fick.

  • neverp­reggo
    Fri 23 Aug 2019 18:10
    #5

    och tar bilen va?

  • Anonym (Nja)
    Fri 23 Aug 2019 18:13
    #6

    Hahaha hade det vart min unge hade den fått hitta nån stans att bo och ta ansvar som den vuxen man är. Inte okej, då får han bidra med pengar, matlagning, städningosv. Då han är en av tre vuxna i hushållet.

  • Anonym (pappa­)
    Fri 23 Aug 2019 18:15
    #7

    Självklart. Inser du hur svårt det är att få tag på eget i Sverige idag för en 22-åring? Det är svårt att få både bostad och jobb och har man inget jobb så är det svårt att få bostad. 22-åringar brukar inte ha 1,5 miljon på banken eller föräldrar som kan hjälpa med kontantinsats även om de låter så ibland på forum. 

  • Anonym (föräl­der)
    Fri 23 Aug 2019 18:39
    #8
    +1

    Är man så gammal så ska man betala för sig och/eller hjälpa till i hemmet om man ska bo kvar hemma.

  • Anonym (Sara)
    Fri 23 Aug 2019 18:39
    #9

    Nej låter bättre att bo på ett ställe. Bo inneboende hos ena föräldern funkar nog bättre att göra upp om.

  • Anonym (föräl­der)
    Fri 23 Aug 2019 18:44
    #10
    Anonym (pappa) skrev 2019-08-23 18:15:03 följande:

    Självklart. Inser du hur svårt det är att få tag på eget i Sverige idag för en 22-åring? Det är svårt att få både bostad och jobb och har man inget jobb så är det svårt att få bostad. 22-åringar brukar inte ha 1,5 miljon på banken eller föräldrar som kan hjälpa med kontantinsats även om de låter så ibland på forum. 


    Nej men man bör bidra till hushållet man bor i på något sätt. Är man 22 år gammal så klarar man av att ta hand om sig själv. Laga sin egen mat, tvätta sin egen tvätt och kropp, hålla ordning etc. Minimum är att det vuxna barnet städar undan efter sig själv. Om man är flera stycken så brukar man dela upp städning av gemensamma utrymmen. Alla bidrar till maten, tvål, toapapper etc. Alla som har en inkomst bör rimligtvis också bidra till hyran.
Svar på tråden Varannan vecka