• Sat 24 Aug 2019 09:38
    1752 visningar
    49 svar
    49
    1752

    Gravida 20-24 år som har plussat!

    Hej!

    Kan börja presentera mig själv, jag är 22 år gammal och plussade igår. Min sambo är 26 år och har ett fast jobb medans jag har haft längre vikariat i cirka 1-1/2 år nu. Plusset kom som en överraskning då vi testat oss många gånger innan och haft oskyddat ett bra tag men aldrig plussat. Men det är så välkommet då vi båda vet att vi vill bli föräldrar :)

    Är just nu i vecka 6 (5+0) och mår helt ok, bara lite abstinens då jag brukade röka men slutade samma dag som jag plussade (alltså igår) samt lite roliga symptom som bättre luktinne, värkande bröst och lite obalans i kroppen kan man väl säga.

    Hoppas någon vill hoppa på!

  • Svar på tråden Gravida 20-24 år som har plussat!
  • Mon 26 Aug 2019 01:08
    #1

    Hej! Jag är visserligen i vecka 35 men jag är 22 år gammal och tycker det är kul att följa folk i min egen ålder så jag följer tråden. Känn er fria att fråga mig om det är något ni undrar över, har ju ett par månader på nacken! Jag och min 23-åriga sambo väntar en liten son som är beräknad den 5e oktober!

    Grattis till graviditeten, hoppas det blir lyckat! I vilken del av landet bor du och din sambo? :)

  • Mon 26 Aug 2019 17:12
    #2

    Hej!

    Gud vad roligt att du svarade! Tack så mycket, och grattis till dig om än lite sent! ;)

    Vi bor i Östergötland, ni då? Undrar lite, jobbade du innan, fast? inte fast? Om inte fast, hur har du fixat med mammapeng? :)

  • Mon 26 Aug 2019 17:40
    #3

    Hej! Jag hoppar gärna på tråden. Är 24år och gravid med mitt andra barn, fick första när jag var 22. Min sambo är 25 år och vi bor i en villa på landet. Tror jag är i vecka 6 eller sju, är inte helt säker då jag inte fått en regelbunden mens sen jag tog ut p-staven. Plussade för 2 veckor sedan :) 

  • Tue 27 Aug 2019 06:59
    #4

    Hej! Grattis! :)

    Hur känner du dig? Vi är ju i ungefär samma vecka. Jag utgår just nu bara från appen (sista mensen + menscykel) men är just nu ungefär inne på vecka 6. Själv har jag små känningar i magen hela tiden, känns som en liten mensvärk, ganska trött, bättre luktsinne men inget annat änsålänge :)

  • Tue 27 Aug 2019 21:31
    #5

    Tack! och grattis själv! :) 

    Jag mår illa ganska mycket och sen är jag tröttare än vanligt, hade molande värk i mage/rygg förra veckan men nu har det slutat. Var hos barnmorskan på första besöktet idag, har du varit i kontakt med de ännu? :) 

  • Wed 28 Aug 2019 18:06
    #6

    Jobbigt med mycket illamående, hoppas att jag får fortsätta slippa! Vad tidigt du fick komma in, inskrivning? Jag ska på inskrivning den 7 okt, superlänge kvar ju ????

  • Wed 28 Aug 2019 18:29
    #7

    Hejsan!

    Grattis till alla som plussat! Hoppar gärna in i denna tråd då jag själv är 20 år och är i vecka 27.

    Tycker att det är så bra med en sån här tråd för oss som är i 20 års åldern där man kan prata bekvämt om graviditeten utan att bli dömd och ifrågasatt. :)

    Hur går det för alla?

  • Anonym (Undra­r)
    Wed 28 Aug 2019 18:46
    #8

    Jag undrar lite över rubriken... Är det någon skillnad på att diskutera graviditets-symtom, förväntningar och sådant med någon som är 28 år istället för det åldersspannet du efterfrågade? Du får givetvis söka kontakt med vilken begränsad åldersgrupp du vill men jag har alltid varit intresserad av åldersuppdelning och varför ålder är så viktigt för vissa, speciellt i Sverige. Tror du att det är stor skillnad i hur man tänker och känner när man blir gravid och är 30+ år jämfört med 25 år? Eller var det mer så att du ville ha kontakt med förstagångs-gravida?

  • Thu 29 Aug 2019 05:57
    #9

    Till anonym, precis som Kungligheten1 skrev "Tycker att det är så bra med en sån här tråd för oss som är i 20 års åldern där man kan prata bekvämt om graviditeten utan att bli dömd och ifrågasatt. :)". Folk i ens egen ålder dömer en inte, kan troligtvis få samma reaktioner runtkring osv mer än vad är 28åring som är gravid i de flesta fall får. Man vill prata med folk i ens egen situation, precis som folk som ska få barn i okt 19 vill eller folk som blivit gravida via ivf vill, de är alla i samma läge.

  • Thu 29 Aug 2019 05:58
    #10

    Hej Kungligheten!

    För mig går det bra, känns som jag blir lite illamående ibland men vet inte om det också är inbillning? Haha! Själv då?

Svar på tråden Gravida 20-24 år som har plussat!