• Sat 24 Aug 2019 12:12
    1088 visningar
    29 svar
    -1
    29
    1088

    Jag är gravid - sambo flirtar med andra

    Hej!

    Jag skulle behöva få råd av någon.

    Jag och min sambo har varit tillsammans 6 år. Vi har ett fantastiskt förhållande på alla sätt med massa skratt, mys, kärlek. Vi är väldigt lika på många sätt och båda upplever att vi fortfarande är väldigt kära.

    Utifrån så har vi garanterat det där förhållandet som många är avundsjuka på och ?på insidan? är det också väldigt bra - förutom att jag inte kan lita på honom till hundra procent.

    När vi hade varit tillsammans ett år så kollade jag hans tfn på grund av att jag hade fått konstiga vibbar (jag vet att det inte är ok, men ibland måste man lyssna på magkänslan) och då kom det fram att han flirtat med en tjej på krogen och bett henne följa med hem (enligt han så var det inte på så sätt). Jag blev förkrossad och det var ra att ta slut, han bröt ihop och vi gav allt en till chans.

    Det gick ett par år och jag satt vid hans dator, nyfikenheten och osäkerheten fick mig att kika hans chatt och såg då att han bett en tjej skicka bilder till honom.

    Jag skrev till den här tjejen och fick till svar att han skrev till henne ibland, bekräftade henne, bad om bilder osv. (Som hon aldrig skickade enligt henne).

    Min värld vändes upp och ned igen, fattade ingenting. Vårt förhållande kändes ju så bra?! Förutom min magkänsla som gör att jag har svårt att lita på honom till 100%, vilket jag såklart inte heller verkar kunna.

    Det har nu gått ett par år till och nu har jag återigen snokat (dumt, jag vet) men såg nu att han skrivit flirtigt med en tjej igen. Konfronterade honom och han säger att vi är allt han önskar sig, säger att han älskar mig mest av allt och att han inte vet vad han håller på med. Säger att han aldrig skulle ?göra nåt? (gå för långt antar jag), mer som att han är ute efter en bekräftelse, kick jag vet inte. Nu säger han att han vill söka hjälp, säger att han verkligen vill bli bättre.

    Grejen är nu också att jag är snart halvvägs in i en graviditet.

    Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Man kan ju inte vara i ett förhållande där det saknas tillit.

    Men tänk er också in i att det här förhållandet utöver detta är helt underbart, verkligen verkligen helt underbart. Det är som att min sambo är två personer - jag kan inte ens föreställa mig att han gör såhär på ett sätt, känns som en annan person inom honom.

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Jag är gravid - sambo flirtar med andra
  • Anonym (SLAA)
    Sat 24 Aug 2019 12:17
    #1

    Finns hjälp för kärleks o sexberoende. 12 stegsmöten (SLAA) o behandling proffesionellt (DBK sthlm tex).

    Jag hade aldrig stannat som du gjort från början men hoppas det löser sig för er.

  • Anonym (Jenna­)
    Sat 24 Aug 2019 12:22
    #2

    Åh gud vilken jobbig situation. I normala fall hade jag brytit men nu är du ju gravid.. jag är också gravid och hyrt ut min lägenhet för att bo med min kille. Hade det hänt mig hade allt blivit kaos. Har du möjlighet att bo någon annanstans ifrån honom hade jag gjort det faktiskt och sen sett hur det utvecklat sig, trots graviditet

  • Anonym (12345­)
    Sat 24 Aug 2019 12:27
    #3

    Var barnet planerat?
    Hur är ert sexliv?

    Träffar han dem inte så gör han det nog bara för spänning och bekräftelse.
    Du kan ju ta upp saken med honom.

  • Anonym (Gubbe­n 56)
    Sat 24 Aug 2019 12:31
    #4
    +1

    Alltså, en perfekt kille att skaffa barn med. Man får be att gratulera då.

  • Sat 24 Aug 2019 12:35
    #5
    Anonym (SLAA) skrev 2019-08-24 12:17:51 följande:

    Finns hjälp för kärleks o sexberoende. 12 stegsmöten (SLAA) o behandling proffesionellt (DBK sthlm tex).

    Jag hade aldrig stannat som du gjort från början men hoppas det löser sig för er.


    Han har inte träffat någon, vad jag vet. Och tror faktiskt inte han har det heller, det tror jag på i alla fall. Tror bara det handlar om spänning och kickar.

    Nej precis, lätt att känna så utifrån men svårare när man är i nånting att verkligen klara det där steget. Tvekar samtidigt på om det verkligen är rätt att lämna relationen.
  • Siden
    Sat 24 Aug 2019 12:36
    #6

    Du skriver i rubriken att han flirtar med andra. Att be tjejer skicka bilder och att följa med honom hem från krogen är inte att flirta med andra, det är otrohet...när man är i ett förhållande. Det skulle vara en dealbreaker för mig. Hur kan du lita på att det inte finns tjejer som han har raggat på som har sagt ja till mera? För ragga, det är det han gör. Det som du hittills har upptäckt verkar ha runnit ut i sanden pga tjejen han kontaktat, inte honom.

  • Sat 24 Aug 2019 12:36
    #7
    -1
    Anonym (12345) skrev 2019-08-24 12:27:00 följande:

    Var barnet planerat?

    Hur är ert sexliv?

    Träffar han dem inte så gör han det nog bara för spänning och bekräftelse.

    Du kan ju ta upp saken med honom.


    Ja barnet är planerat och efterlängtat.

    Vi har ett bra sexliv.

    Jag tror också bara det handlar om det, men jag vill inte ha det så. Frågan är om det verkligen kommer bli nån ändring...
  • Sat 24 Aug 2019 12:37
    #8
    Anonym (Jenna) skrev 2019-08-24 12:22:05 följande:

    Åh gud vilken jobbig situation. I normala fall hade jag brytit men nu är du ju gravid.. jag är också gravid och hyrt ut min lägenhet för att bo med min kille. Hade det hänt mig hade allt blivit kaos. Har du möjlighet att bo någon annanstans ifrån honom hade jag gjort det faktiskt och sen sett hur det utvecklat sig, trots graviditet


    Ja det kanske är en bra idé att försöka vara ifrån varann en stund.
  • Sat 24 Aug 2019 12:39
    #9
    Anonym (Gubben 56) skrev 2019-08-24 12:31:40 följande:

    Alltså, en perfekt kille att skaffa barn med. Man får be att gratulera då.


    Det där är bara en onödig kommentar. Det är så lätt att säga sånt där när man inte känner personerna i fråga. Han kommer garanterat bli en fantastisk pappa på alla sätt.

    Kanske inte perfekt sambo till mig dock.
  • Sat 24 Aug 2019 12:41
    #10
    Siden skrev 2019-08-24 12:36:09 följande:

    Du skriver i rubriken att han flirtar med andra. Att be tjejer skicka bilder och att följa med honom hem från krogen är inte att flirta med andra, det är otrohet...när man är i ett förhållande. Det skulle vara en dealbreaker för mig. Hur kan du lita på att det inte finns tjejer som han har raggat på som har sagt ja till mera? För ragga, det är det han gör. Det som du hittills har upptäckt verkar ha runnit ut i sanden pga tjejen han kontaktat, inte honom.


    Nej jag kan inte veta. Det är bara min magkänsla att det bara handlar om kickar, jag kanske har fel hemskt nog. Man tror man känner någon utan och innan, men kanske till och med är värre än jag tror
Svar på tråden Jag är gravid - sambo flirtar med andra