• Sat 24 Aug 2019 13:04
    3023 visningar
    26 svar
    26
    3023

    PCOS - Hormonstimulering med Letrozol

    Hej!

    Någon mer med PCOS som har högt AMH värde och lyckats bli gravid av hormonstimulering med Letrozol? Hur många försök tog det för er och hur stor dos Letrozol fick ni?

    Jag har tydligen högt AMH (över 20 - vilket verkar vara positivt!), är 31 år, normalviktig men har ingen egen ägglossning pga PCOS. Ska nu äntligen påbörja behandling med Letrozol! Såå nyfiken på pass stor chansen är att det faktiskt går vägen nu.. ???? Har verkligen längtat i flera år men då sambon inte känt sig redo, studier och förstås en dos oro inför allt vad det ska innebära att bli gravid med PCOS har bebisplanerna fått skjutas upp!

    Någon som varit i samma situation och lyckats med Letrozol? Hur många försök tog det isåfall för er?

  • Svar på tråden PCOS - Hormonstimulering med Letrozol
  • Sun 22 Sep 2019 11:58
    #1

    Jag är inne på fjärde försöket med letrozol nu. Hade ägglossning för två dagar sen men fick sexförbud av BM då hon såg tre stycken äggblåsor vid ultraljudkollen. Vi struntade i sexförbudet och hoppas på att minst ett ägg släppt och blivit befruktat. Vi får se om ett par veckor...

    Stort lycka till!

  • Sun 22 Sep 2019 20:47
    #2
    Emmiealina skrev 2019-09-22 11:58:01 följande:

    Jag är inne på fjärde försöket med letrozol nu. Hade ägglossning för två dagar sen men fick sexförbud av BM då hon såg tre stycken äggblåsor vid ultraljudkollen. Vi struntade i sexförbudet och hoppas på att minst ett ägg släppt och blivit befruktat. Vi får se om ett par veckor...

    Stort lycka till!


    Åh vad spännande!! Håller tummarna för er! Åt du enkeldos av Letrozol eller högre dos?
  • Mon 23 Sep 2019 18:03
    #3

    Dubbeldos är den enda jag tagit. Första kuren blev det ett ägg som mognade, andra blev det två stycken...och nu tredje dosen alltså tre mogna. Äggblåsorna var 22 mm, 18 mm och 16 mm så egentligen tror jag inte det minsta hann mogna ordentligt för att släppa då jag kände av när det största släppte under natten.

  • Mon 23 Sep 2019 18:04
    #4

    Hoppas så att det går vägen för er med! Tack snälla. Vi får följas åt!

  • Mon 30 Sep 2019 22:04
    #5
    Emmiealina skrev 2019-09-23 18:04:32 följande:

    Hoppas så att det går vägen för er med! Tack snälla. Vi får följas åt!


    Hur går det för dig? Har du märkt av något ännu? Eller kanske är för tidigt ännu? :)
  • Tue 1 Oct 2019 07:54
    #6
    Vicktoria88 skrev 2019-09-30 22:04:40 följande:

    Hur går det för dig? Har du märkt av något ännu? Eller kanske är för tidigt ännu? :)


    Samma svaga plus som igår, inte ens värt att lägga upp bild då det inte syns. Undrar om inte cb early är så pass känslig att den alltid visar ett pyttesträck. Är iförsig ?bara? på äl+11 så ska fortsätta testa varje dag!

    På äl+7-8 kände jag äggets fästning tydligt med flera stick i livmodern...hoppas bara det fastnade ordentligt! Kände även lite i vänster sida (ägg nr 2?) dagen innan...dock väldigt svagt så tror inte det blev något med det. Oj vad jag svamlar haha.

    Vart är ni på resan? :)
  • Tue 1 Oct 2019 17:11
    #7
    Emmiealina skrev 2019-10-01 07:54:54 följande:

    Samma svaga plus som igår, inte ens värt att lägga upp bild då det inte syns. Undrar om inte cb early är så pass känslig att den alltid visar ett pyttesträck. Är iförsig ?bara? på äl+11 så ska fortsätta testa varje dag!

    På äl+7-8 kände jag äggets fästning tydligt med flera stick i livmodern...hoppas bara det fastnade ordentligt! Kände även lite i vänster sida (ägg nr 2?) dagen innan...dock väldigt svagt så tror inte det blev något med det. Oj vad jag svamlar haha.

    Vart är ni på resan? :)


    Men oj vad spännande, att du kände massa stick måste ju vara positivt! hoppas att det stannar där också, håller tummarna! du får uppdatera när du vet mer! :)

    Jag är på cd 28 idag efter första enkelkuren med Letrozol, var på VUL cd 9 och då hade det inte hänt nått sa gyn :/ Har testat med äl test iafl men bara fått en liten stegring, inget steck som var starkare än kontrolltestet.. Dock fick jag äl flytningar på cd 21 och lite blod på cd 21+22 så jag är super förvirrad om det var äl eller inte den här månaden :p De första månaderna efter jag slutade med ppiller brukade jag få äl flytningar runt cd 20 och då även positivt äl test. Får väll bara vänta och se antar jag.. Bara så tröttsamt att inte veta.
  • Tue 1 Oct 2019 19:45
    #8

    Åå vad segt att inte veta säkert om du haft ägglossning...men såklart det visar sig! Dock känns en enda dag otrooooligt lång när man väntar på svar.

    Håller tummarna för er med!

  • Thu 3 Oct 2019 10:56
    #9
    Emmiealina skrev 2019-10-01 19:45:34 följande:

    Åå vad segt att inte veta säkert om du haft ägglossning...men såklart det visar sig! Dock känns en enda dag otrooooligt lång när man väntar på svar.

    Håller tummarna för er med!


    Hur går det? Blir dina plus starkare?
  • Thu 3 Oct 2019 12:08
    #10

    Tror bara jag såg stegringen på själva hcg som embryot producerade tillfälligt, det tar ett tag innan moderkakan skapas och tar över så borde kunna se ett plus imorgon eller övermorgon om det blev något! Än sålänge är det yyttepyttesvagt så jag vill se ett ordentligt plus innan jag tror på det! Äl+13 eller 14 imorgon så ska testa då!

Svar på tråden PCOS - Hormonstimulering med Letrozol