• emelii­iiiie
    Sun 25 Aug 2019 11:30
    864 visningar
    7 svar
    7
    864

    Har just plussat och har PANIK.

    Jag och min sambo hade börjat prata om att skaffa vårt tedje och sista barn. Satt och gjort, vi hann knappt försöka så är jag nu gravid i v. 5 och jag har fått fullkomlig panik - för typ allt. Igår grät jag och hade panikångestattacker. Plötsligt känner jag mig inte alls redo för detta just nu, trots att vi båda har bra jobb osv. Allt känns svart och jag har tom hunnit tänka på abort - hur jag nu skulle klara av att faktiskt utföra det. Skäms över att skriva det, men det jobbigaste just nu är att kroppen förändras, har aldrig gillat att vara gravid och känt mig som en ?fånge i min egen kropp?. Styrketränar väldigt mycket och det känns som ett bakslag även på den fronten (döm mig inte). Om än jag lyckats träna mig igenom graviditeterna.. Någon annan som är i samma sits eller känt likadant?Jag känner mig hemsk.

  • Svar på tråden Har just plussat och har PANIK.
  • Sun 25 Aug 2019 11:46
    #1

    Ni har förmodligen inte tänkt igenom ert beslut tillräckligt noga och om du känner så så är du nog inte redo varken psykiskt eller fysiskt för ännu ett barn. Det kan ju vara hormonerna som spökar också men det låter mer som att ni/du inte tänkt igenom detta så noga och därför kanske klarar er med två barn istället. Om man försöker bli gravida så ska ju glädjen oftast bli total när man väl plussar, inte ha motsatt effekt

  • Sun 25 Aug 2019 11:56
    #2
    ballerinakakaoreo skrev 2019-08-25 11:46:48 följande:

    Ni har förmodligen inte tänkt igenom ert beslut tillräckligt noga och om du känner så så är du nog inte redo varken psykiskt eller fysiskt för ännu ett barn. Det kan ju vara hormonerna som spökar också men det låter mer som att ni/du inte tänkt igenom detta så noga och därför kanske klarar er med två barn istället. Om man försöker bli gravida så ska ju glädjen oftast bli total när man väl plussar, inte ha motsatt effekt


    Vilket skitsnack!

    TS, vi försökte länge med tvåan. Fick hjälp med mediciner utan effekt. Bestämde oss för att ta en paus och då blev jag sjuk vilket var precis vad som behövdes för att bli gravid.

    Jag fick panik. Vägrade. Funderade på abort. Grinade en hel kväll och förstod inte vad fan vi gett oss in på. Det är vad hormoner gör med mig. Det var samma med första, som vi också kämpade länge för att få. Från vecka 8 fram tills abortgränsen var passerad var jag fullt övertygad om att jag skulle göra abort. ?Tyvärr? lät sambon meddela att han skulle lämna mig om jag gjorde det.

    Precis som du tränar jag mycket. Jag har ett fantastiskt jobb och ett fantastiskt liv och vill inte ?förstöra? det med ett barn till.

    Nu är jag snart halvvägs och känslorna börjar ge sig.
  • emelii­iiiie
    Sun 25 Aug 2019 12:08
    #3

    Känner precis som dig ???? Som att det tredje barnet ska ?förstöra? (jobb, träning etc) och det känns förjävligt! Min sambo vill vi ska behålla men med tanke på mina känsloutbrott börjar han tvivla på vad som är rätt. Känner mig så jävla ledsen, tom och frustrerad inombords, vill bara dra något gammalt över mig. För en vecka sen hoppades jag på ett plus, nu vill jag ha allt ogjort. Har inte känt såhär med mina tidigare, iaf inte i samma grad. Men då jag tittar på mina två fantastiska barn blir jag ledsen och funderar över hur jag kan överväga abort.

  • Sun 25 Aug 2019 14:43
    #4

    Jag är gravid med mitt första och plussade för 6 dagar sen typ. Tränar inte. Men fick världens panik ångest och kände att jag inte veöa behålla. Att livet va över typ.. gråtfärdig och helt.förstörd va jag i 3 dagar.. men nu känns det iallafall lite bättre. Så jag förstår precis hur du menar.

  • Sat 5 Oct 2019 21:25
    #5

    Ta kontakt med MVC och be om stöd och råd. Det finns bra hjälp att få och det är tidigt fortfarande.

    Andas och försök landa i att oavsett vad Du väljer så blir det rätt beslut.

    Sköt om Er

  • Sun 6 Oct 2019 16:36
    #6

    Exakt så kännerr jag från och till. Plussade förra veckan och blev glad men sedan vände det, har gråtit mig till sömns. Pratade med bm om detta i fredags och hon sa att det var normalt, nu sprutar hormonerna i kroppen. Detta är vårat tredje barn. Jag ska få tala med en kurator på mc.

    Lycka till!!!

  • Little­Sunshi­ne84
    Sun 6 Oct 2019 16:39
    #7

    Känner även igen mig :) men han är 7.5 månader idag och ngt av det absolut bästa jag har! Det är rädsla och hormoner. Det kommer att bli bra! :)

Svar på tråden Har just plussat och har PANIK.