• Tamla

    Antingen eller!

    En ny lektråd! Det kanske finns en likadan tråd sedan tidigare, men den har inte jag koll på.

    Ställ två saker mot varandra som nästa i tråden ska välja mellan för att sedan själv ställa en ny fråga.

    Jag börjar med:

    Sommar eller vinter?

  • Svar på tråden Antingen eller!
  • kokosnötmjölk
    Nandez skrev 2019-11-20 13:41:34 följande:
    Konstigt att länken inte fungerar, lättast att googla.
    Får googla  
    Tror att det är länkar med Å, Ä, Ö som inte fungerar på FL iomed att de omvandlas till typ en siffra eller A eller O istället.. 
    flygrl skrev 2019-11-20 19:27:45 följande:
    @kokosnötmjölk: Visst är det trevligt utbyta tankar & kunskap.
    Norrtälje brukar räknas in i Storsthlm men det känns konstigt då det ju ligger ganska långt från stan med massa skog och glesbygd emellan. Men det är en trevlig liten stad däremot. :)
    Som sagt: Gbg kommer besökas en dag och är säkert värt resan smile1.gif )
    Ja, jag har en bekant som bor i Norrtälje och hen brukar säga att hen bor i storsthlm när hen presenterar sig. När jag fick veta att hen bor i Norrtälje blev jag lite chockad att det tillhör Storsthlm iomed att det är så långt ifrån själva Sthlm. Men det finns säkert någon anledning för det, kanske har det något med skärgården att göra? Eller något annat praktiskt, det skulle inte förvåna mig om det kommer från något från typ 1600 talet, haha. Jag har aldrig varit där, men det skulle vara roligt att åka dit någon gång  
  • flygrl
    Nandez skrev 2019-12-06 19:56:20 följande:

    Jeans

    Rosor eller violer?


    Violer

    TV4 nyheterna eller Rapport?
  • flygrl
    kokosnötmjölk skrev 2019-12-07 01:19:30 följande:

    Får googla  

    Ja, jag har en bekant som bor i Norrtälje och hen brukar säga att hen bor i storsthlm när hen presenterar sig. När jag fick veta att hen bor i Norrtälje blev jag lite chockad att det tillhör Storsthlm iomed att det är så långt ifrån själva Sthlm. Men det finns säkert någon anledning för det, kanske har det något med skärgården att göra? Eller något annat praktiskt, det skulle inte förvåna mig om det kommer från något från typ 1600 talet, haha. Jag har aldrig varit där, men det skulle vara roligt att åka dit någon gång  


    Skulle tro det har göra med att Norrtälje ligger i Stockholms län men själv tycker jag det blir lite konstigt räkna in småorter som ligger typ 7 mil från själva stan med skog och glesbygd emellan.
  • flygrl

    Gul och blå ska det ju va! Iaf på flaggor. Annars blå, gärna ljusblå.

    Torkade fikon eller dadlar?

  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2019-12-07 01:19:30 följande:
    Får googla smile1.gif  
    Tror att det är länkar med Å, Ä, Ö som inte fungerar på FL iomed att de omvandlas till typ en siffra eller A eller O istället.. 
    Ja, jag har en bekant som bor i Norrtälje och hen brukar säga att hen bor i storsthlm när hen presenterar sig. När jag fick veta att hen bor i Norrtälje blev jag lite chockad att det tillhör Storsthlm iomed att det är så långt ifrån själva Sthlm. Men det finns säkert någon anledning för det, kanske har det något med skärgården att göra? Eller något annat praktiskt, det skulle inte förvåna mig om det kommer från något från typ 1600 talet, haha. Jag har aldrig varit där, men det skulle vara roligt att åka dit någon gång smile1.gif  
    Så kan det vara.
Svar på tråden Antingen eller!